Renault Laguna 2 - opinie

Renault Laguna 2 - opinie

02 Mar 2018, 13:42

Witam,

Mam okazję zakupić Renault Laguna 2 wersja Privilege rocznik 2004/2005 przed faceliftingiem. Samochód ma niecałe 300tys. przebiegu. Silnik 2.0 136KM plus fabryczną instalację LPG. Bogata wersja m.in. półskóry, klimatronik, GPS w kokpicie, skrzynia biegów automatyczna.
Cena za jaką mam okazje kupić to około 5-6 tys. zł.

Podobno w tym modelu występują problemy z wszechobecną elektroniką?
Czy automatyczna skrzynia biegów w tym modelu nie jest awaryjna?
Jakie są opinie o silniku z fabrycznym gazem?
Czy utrzymanie takiego auta jest drogie? -głównie chodzi mi o tą elektronikę i powszechnie występujące awarie.
Samochód sprowadzony z zagranicy, więc co mi będzie potrzebne oprócz standardowych tłumaczeń i opłat, żeby zalegalizować w Polsce gaz i wbić do dowodu?

Proszę o pomoc czy warto takie coś kupić oraz wyrażenie opinii oraz poradę.

Z góry dziękuję :)
maro1959
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 27 Lut 2018, 08:29
Prawo jazdy od: 09 11 2007
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Ibiza IIFL
Silnik: 1.9 SDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Renault Laguna 2 - opinie

02 Mar 2018, 13:53

Sprowadzony za taką cenę? Daj sobie spokój... Gdyby to było od rodziny za taką kasę, to MOŻE by warto było ryzykować, ale tak... Fabryczne LPG, przedlift... Nie, odpuść sobie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 6867
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Renault Laguna 2 - opinie

02 Mar 2018, 14:52

Samochod dzis odpalony przy -15. Jedyne co mnie zaciekawiło to, ze przy zapaleniu, skrzynia w pozycji parking, trzymal obroty 3000, pozniej spadly do 2000 i jak zlapal temperature przelaczyl sie na gaz i obroty spadły juz normalnie do ok. 1000. Czy to normalne w tych samochodach?
Samochod pracuje bardzo ladnie i rowno. Obawiam sie rozbudowanej elektroniki. Czy sa to kosztowne naprawy czy duperele z ktorymi mozna jezdzic?
maro1959
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 27 Lut 2018, 08:29
Prawo jazdy od: 09 11 2007
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Ibiza IIFL
Silnik: 1.9 SDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Renault Laguna 2 - opinie

02 Mar 2018, 14:56

3000 obrotów nie jest normalne w żadnych cywilnym samochodzie. Może w przypadku stuningowanego Wankla.

Dodatkowo na LPG powinien sie przełączyć po 2-3 km jazdy (przy -15).

uważam, że to sprowadzony gruz, ale widzę że się napaliłeś i mimo widocznych wad piszesz, że chodzi równo (skoro 3k obrotów to jest równo...).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 6867
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Renault Laguna 2 - opinie

02 Mar 2018, 14:57

Nie warto, gdyż za dużo niewiadomych:
-nie wiadomo w jakiej kondycji jest silnik po tylu km na LPG (jeżeli ktoś nie dbał to może być nieciekawie)
-nie wiadomo co ze skrzynią automatyczną (czy ktoś w ogóle zmieniał olej?)
-w dokumentację serwisową z zagranicy nie ma co wierzyć
-LPG trzeba zalegalizować w PL
-opłaty
-podstawowy serwis (olej silnik, skrzynia, rozrząd, wszystkie filtry = ponad 1000zł), a do tego mogą dojść hamulce, zawieszenie, baterie w pilocie itp.

Jak chcesz Lagunę II, to tylko od właściciela z PL, który ma jakąkolwiek historię serwisową auta.

W żadnym automacie nie słyszałem, żeby obroty tak skakały. To nie musi być usterka skrzyni, może jakiś czujnik.

Jak szybko złapał tę temperaturę i przełączył się na LPG?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5298
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: Renault Laguna 2 - opinie

02 Mar 2018, 15:06

3000 tys mial na samym początku po wlaczeniu zanim sie nagrzal do przelaczenia gazu. Pozniej po ok 3 minutach obroty spadly do 1000. Na postoju silnik chodzil rownoni spokojnie. Nie jezdzilem nim jeszcze i nie kupilem go, dlatego pytam o porade czy to normalne na mrozach.
maro1959
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 27 Lut 2018, 08:29
Prawo jazdy od: 09 11 2007
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Ibiza IIFL
Silnik: 1.9 SDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi e-tron GT concept - stylistyka i nadwozie Audi e-tron GT concept - stylistyka i nadwozie
    Niskie, szerokie i z dużym rozstawem osi – oto proporcje klasycznego Gran Turismo. Wpisuje się w nie również Audi e-tron GT concept. Ma 4,96 m. długości, 1,96 m. szerokości i 1,38 m. wysokości. Lekka karoseria ...
    Obłożona szlachetnym drewnem kierownica Obłożona szlachetnym drewnem kierownica
    Drewniane kierownice są elementem często spotykanym w najdroższych autach klasy premium. Wykonuje się je zwykle metodą podobną do stosowanej przy produkcji uchwytów parasoli – przez gięcie podłużnych kawałków drewna w odpowiednio ...

  • Re: Renault Laguna 2 - opinie

    02 Mar 2018, 15:11

    Jeśli stał kilka tygodni nieruszany i ma kiepski olej, to może... Mój jak stoi tydzień to wchodzi na 1400 maksymalnie, za chwilę 1200.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6867
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Renault Laguna 2 - opinie

    02 Mar 2018, 15:15

    Samochod bardzo mi sie podoba i to moze dlatego.
    Moze warto go sprawdzic w ASO lub u kogos kto sie specjalizuje w Renault i podłączyć po komputer.

    A co do ceny to historia byla taka, ze komis ma umowę z jakims dealerem w Holandii. Holender oddał Lagune zeby dostać dopłatę 10 tys. Euro przy zakupie hybrydy/elektryka. Te auta ida za bezcen do Polski i moze dlatego.
    maro1959
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Rejestracja: 27 Lut 2018, 08:29
    Prawo jazdy od: 09 11 2007
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Ibiza IIFL
    Silnik: 1.9 SDI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Renault Laguna 2 - opinie

    02 Mar 2018, 15:17

    Ciężko powiedzieć co z tymi obrotami, ale to nie zmienia faktu, że po kupnie dołożysz do niej jakieś 3-4 tys minimum.

    Tu masz coś pewniejszego (chociaż przyjrzałbym się czy na pewno jest bezwypadkowa):
    [link wygasł]
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5298
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
    Prawo jazdy od: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    Re: Renault Laguna 2 - opinie

    02 Mar 2018, 15:25

    Moze i macie racje Panowie.
    Niestety mam 8tys budzetu na calosc. Dlatego wlasnie szukalem cos za ok 6tys i ewentualnie dolozyc ze 2tys i jezdzic.
    maro1959
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Rejestracja: 27 Lut 2018, 08:29
    Prawo jazdy od: 09 11 2007
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Ibiza IIFL
    Silnik: 1.9 SDI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Renault Laguna 2 - opinie

    02 Mar 2018, 15:26

    Jak uważasz, ale po Ibizie z SDI możesz się zdziwić po prostu (awaryjność i koszta). Lepiej kupić coś co jeździ w Polsce od roku chociaż. Sprowadzone okazje nigdy nie są okazjami.

    Do 6k to spójrz na Megane I PHII, kupisz zadbaną, wyposażenie też ma dobre (niektóre mają podgrzewaną przednią szybę, fotele itp). Wyjdzie taniej i bezpieczniej. Ewentualnie Lagunę jedynkę, zostanie zawsze kasy w kieszeni.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6867
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Renault Laguna 2 - opinie

    02 Mar 2018, 15:37

    Lagune 1 bralem pod uwage, megane 1 jest dla mnie za mala. Moze lepiej pojsc w cos niemieckiego Astre G lub Zagire 1?
    maro1959
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Rejestracja: 27 Lut 2018, 08:29
    Prawo jazdy od: 09 11 2007
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Ibiza IIFL
    Silnik: 1.9 SDI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Renault Laguna 2 - opinie

    02 Mar 2018, 15:40

    [link wygasł]

    Niedaleko mnie jest np cos takiego. Warte uwagi?
    maro1959
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Rejestracja: 27 Lut 2018, 08:29
    Prawo jazdy od: 09 11 2007
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Ibiza IIFL
    Silnik: 1.9 SDI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Renault Laguna 2 - opinie

    02 Mar 2018, 15:43

    Megane za mała a Astra już nie...

    Walona w tył, także dokładnie obejrzyj czy jest cała.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6867
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Renault Laguna 2 - opinie

    02 Mar 2018, 15:54

    Siedziałem w jednym i drugim. W Megane nogi pod kierownica mi sie średnio mieściły... wiadomo ze astra to w ogole co innego
    maro1959
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Rejestracja: 27 Lut 2018, 08:29
    Prawo jazdy od: 09 11 2007
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Ibiza IIFL
    Silnik: 1.9 SDI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000