Renault Modus nie kreci - cicho - kontrolka swiec

10 Lut 2016, 10:09

Mam dziwny problem. Moj renault modus 1.5dci nie odpala. Postaram sie dokladnie opisac problem:
- najpierw przez jakis tydzien odpalal bardzo cicho i dlugo (tak jak zima gdy nie moze odpalic ale bardzo cicho) ale zawsze zaskakiwal
- potem nagle juz nie dalo sie odpalic, po przekreceniu kluczyka wszystkie kontrolki zapalaja sie i gasna a po probie odpalenia kompletnie nic nie slychac i zapala sie na chwile konrolka swiec i gasnie. (po ponownej probie odpalenia bez wyciagania kluczyka kontrolka sie juz nie zapala i nadal nie odpala i jest cicho)
- na przekreconym kluczyku, otworzylam maske i i slychac z okolic silnika bardzo ciche piszczenie i duza czestotliwoscia, po wsluchaniu sie jest to lekko slyszalne stukanie z piszczeniem.. pik pik pik pik pik pik...bardzo szybko.
- probowalam wymienic akumulator bo mialam 500A i myslalam ze jest za slaby wiec wlozylem 780A ale bez skutku.

Co to moze byc? moze ktos z was sie spotkal z takim problemem? co to moze tak piszczec? moze swiece sa do wymiany? Auto ma 130tys km i nie byly nigdy wymieniane. Auto jest uziemione i niestety za granica i chce uniknac duzych kosztow naprawy tam albo holowania do polski. Moze jakos samemu da sie cos takiego naprawic.

Z gory dziekuje za podpowiedzi i pozdrawiam
Olka
mysteriousxxx
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 15 01 1991
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Renault Modus
Silnik: 1.5
Paliwo: Diesel

10 Lut 2016, 14:11

Przy takiej temperaturze jaka jest obecnie świece żarowe nawet się nie uruchamiają, to nie jest stary diesel że świece grzały nawet w lato. Jeżeli rozrusznik nie kręci to od tego trzeba zacząć, a nie ingerować w świece żarowe.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corolla sedan, hatchback i TS kombi
    Toyota postanowiła zrezygnować z nazwy Auris – obejmującej w ostatnich latach w Europie kompaktowego hatchbacka i kombi – i powrócić do oferowania Corolli w trzech odmianach nadwoziowych. Rewolucja dotknęła ...
    Silnik 3UR-FE
    Pozostajemy w rodzinie silników UR. Największym przedstawicielem tej linii jest motor 3UR-FE. Wolnossąca jednostka ma aż 5,7 l pojemności, dysponuje mocą 386 KM i wytwarza 543 Nm. Tak duży silnik musi trafiać pod maskę ...