Rover 45 czy warto?

01 Sty 2017, 19:22

Witam , jestem posiadaczką już wysłużonego Roverka 620, chciałabym go wymienić na coś ... nowszego :) no i teraz pytanie ? czy warto kupywać 45? jeżeli tak to jaki jest najlepszy silnik benzynowy ( nie jeżdżę zbyt dużo, głównie małe trasy ) ? Jakie ewentualnie problemy sprawia to auto ? Czy droga jest eksploatacja tego samochodu? oraz jakie spalanie jest ( jestem zwolenniczką szybszej jazdy ) ? Z góry dziękuje za odpowiedzi :)
lapeczka89
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 29 08 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Rover 620
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

02 Sty 2017, 09:57

Rover 45 to fajny, komfortowy samochód - tylko że trapiony przez kilka typowych przypadłości i trudny do znalezienia ze sprawdzonego źródła (99% to oferty handlarzy - egzemplarze sprowadzone, podejrzanie tanie i odpicowane). Mając Rovera pewnie wiesz, że częściej niż w innych samochodach zdarza się wypalenie uszczelki pod głowicą, a to już koszt niemały - no i ryzyko rośnie biorąc pod uwagę krótkie trasy i duże prędkości :) Poza tym psuje się trochę większych i mniejszych rzeczy, bo to niestety nie jest najsolidniej wykonany model. Skoro teraz masz silnik 2.0, to raczej pod uwagę weź tylko 1.8-2.0. Jeśli znasz markę to myślę że wiesz, co może Cię czekać :)
lintu
Początkujący
 
Posty: 51
Miejscowość: Katowice
Prawo jazdy: 26 07 2016
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Honda Civic VI
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Sty 2017, 10:04

No właśnie kwestia w tym, że mój roverek to istne cudo ;) na 4 lata jakie go posiadam nie miałam większych napraw niż podstawowe ;) ( największy wydatek to zakup nowego aku i wymiana wydechu ) ale ma już swoje 20 lat no i kilka rzeczy się już sypie.. a może masz jakieś lepsze rozpoznanie co do innych modeli tej marki ? :)
lapeczka89
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 29 08 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Rover 620
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

02 Sty 2017, 11:36

Sam kupowałem samochód w październiku i bardzo mocno rozważałem Rovery 400/45 - ze względu na to, że oferują wysoki poziom komfortu przy niskiej cenie zakupu. Niestety, Rover praktycznie zawsze będzie sprowadzony i jego historia może być trudna do zweryfikowania, a 400/45 trapi sporo drobnych usterek (elektryka, nawiewy, klamki) i tych poważniejszych (uszczelka pod głowicą, nietrwałe wtryski, sporo osób narzeka na szybko zużywające się sprzęgło). Jako że marka nie istnieje, z czasem może być problem z dostępem do części i ich ceny mogą być wyższe. Jeśli jesteś gotowa na ponoszenie ewentualnych wyższych kosztów obsługi serwisowej niż w przypadku bardziej "cywilnych" aut, to nie 45 nie jest złym wyborem - ważne tylko, żeby był to wybór świadomy :) pewnie gdybym miał więcej środków i cierpliwości to jeździłbym właśnie 45, a nie Civikiem.
lintu
Początkujący
 
Posty: 51
Miejscowość: Katowice
Prawo jazdy: 26 07 2016
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Honda Civic VI
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Sty 2017, 11:53

Kurczę no to mam zagwózdke .. z jeden strony komfort i niska cena, z drugiej faktycznie awarie mogą być problematyczne. Dzięki wielkie za pomoc ! :)
lapeczka89
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 29 08 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Rover 620
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

02 Sty 2017, 15:08

Grunt to po prostu dokonać świadomego wyboru - bo tak jak w innych samochodach by wypalić uszczelkę pod głowicą trzeba się mocno postarać, tak tutaj ewidentnie jest to słaby element silnika i pewnie prędzej czy później trzeba będzie się z nim zmierzyć, a to spory jednorazowy wydatek. Jeśli jesteś w stanie odłożyć sobie trochę środków na tę okazję i trafisz zadbaną sztukę, to nie powinno być gorzej niż z dowolnym innym samochodem. Tylko właśnie to ostatnie może być problemem. Tym niemniej życzę powodzenia :ok:
lintu
Początkujący
 
Posty: 51
Miejscowość: Katowice
Prawo jazdy: 26 07 2016
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Honda Civic VI
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jakie silniki wybierają Europejczycy?
    Analitycy sygnalizują, że październik 2017 r. był momentem przełomowym pod względem wybieranego przez kierowców rodzaju paliwa. W ciągu tego miesiąca zarejestrowano ponad 619 tys. pojazdów z silnikami benzynowymi, ...
    Grillowanie, wyjazdy czy wesela - wczorajszy kierowca
    Letnie grillowanie, wyjazdy czy wesela często łączą się ze spożywaniem alkoholu. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że w takiej sytuacji często nie są zdolne do prowadzenia samochodu nie tylko tego samego wieczoru, ...

02 Sty 2017, 21:59

lintu napisał(a):a 400/45 trapi sporo drobnych usterek (elektryka, nawiewy, klamki) i tych poważniejszych (uszczelka pod głowicą, nietrwałe wtryski, sporo osób narzeka na szybko zużywające się sprzęgło)


Co takiego? O.O

Głupoty!

400/45 po za kompletnym napędem to Honda Civic VI Gen. Wyjeżdzały z tej samej fabryki równo z Hondami w UK!

Kwestia uszczelki pod głowicą dotyczyła TYLKO silników benzynowych z serii K (16 zaworowe 1.4-1.8 ). 2.0 i 2.5 KV6 są niezawodne, tanie w naprawach tylko mają apetyt na paliwo ;)

Diesel 2.0 SDI na układzie wtryskowym Bosha konstrukcja piekielnie trwała, prosta i tania nawet jak na diesla. Jedyna bolączka tego silnika to nagminnie padająca przepływka. Fani marki już dawno rozwiązali problem mapą silnika omijającą przepływomierz (tzw. Flawless). Więc znaleźć trzeba tylko jakiś warsztat albo maniaka z Testbookiem.

Jakie nawiewy? Dmuchawa jest trwała. Egzemplarzy z automatyczną klimatyzacją jak na lekarstwo, bo dopłata była kosmiczna.

Sporo aut krajowych. Niektóre wystawiane 400tki jeszcze na czarnych blachach ;)

Jedyne co mogę doradzić jako były posiadacz to sprawdzić:

- czy podłoga jest sucha z przodu (w tych autach lubią gnić podszybia)
- czy klima jest montowana fabrycznie (NIE U DILERA). Jeśli ma naklejkę "Davia" gdzieś na kompresorze/pod maską to nie kupuj. Części zero do tego wynalazku (cecha aut krajowych)
- czy reflektory są ori i czy sprawne (zamienniki są tragiczne)

A tak to standardowy przegląd sprawności ;)

Autka super. Zwłaszcza z V'kami. Sam szukam 2.5 KV6 Trophy Blue dla żony ;) Mam dwa egzemplarze upatrzone i czekam, aż właściciele będą sprzedawać ;)
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

02 Sty 2017, 22:29

Dziękuję bardzo za twoją opinię, wezmę to pod uwagę. Czyli szukać benzyniala conajmniej 2.0? ;)
lapeczka89
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 29 08 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Rover 620
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

02 Sty 2017, 22:45

To i ja się wypowiem jako były posiadacz Roverka 45. Dla mnie było to pierwsze auto, wyjątkowe, rzucające się w oczy, byłem z niego mega zadowolony mimo tego, że zdarzało mu się zawieść mnie kilka razy. Problemy jakie z nim miałem to:
- uszczelka pod głowicą
- alternator
- urywające się klamki zimą

Poza tym złego słowa na ten samochód nie powiem. Może to też przez sentyment do pierwszego auta :) Ale szczerze polecam. Miałem wersję z silnikiem 1.8. Założyłem gaz i w trasie potrafił palić 8 L gazu, w mieście 9-10. Miałem rocznik 01 i ani grama rdzy, coś niesamowitego. Ja oczywiście polecam Ci 45 :)
Clint
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 29
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 0- 6-2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.8 T 180 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003