Rozmiar opon Toyota RAV4 III

18 Cze 2024, 09:29

Czy można założyć do toyoty RAV4 III opony 215/65R17?
Niby nigdzie nie ma tego w opcjach
Jacyjka
Nowicjusz
 
Posty: 6

18 Cze 2024, 12:28

Podstawowy 215/70r16
Opcjonalne 225/65r17 i 235/55r18
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16340
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Cze 2024, 15:14

Dziękuję za odpowiedź. Oczywiście wiem że toyota podaje takie rozmiary. Dla uzupełnienia dodam , że felgi mają oznaczenie 17x7J 45 M7
Jacyjka
Nowicjusz
 
Posty: 6

20 Cze 2024, 05:59

Jacyjka napisał(a):Dla uzupełnienia dodam , że felgi mają oznaczenie 17x7J 45 M7
No to zostaje Ci rozmiar z tych które podał @Kao ten 225/65r17

Jacyjka napisał(a):Czy można założyć do toyoty RAV4 III opony 215/65R17?
Patrząc na zamienniki oryginalnego rozmiaru ten też się mieści w tolerancji. Zerknij sobie na to podsumowanie kalkulator/dobor-zamiennikow-opon/1/215/70/16/
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9804
Zdjęcia: 35

20 Cze 2024, 06:51

Dziękuję bardzo za odpowiedzi
Jacyjka
Nowicjusz
 
Posty: 6

20 Cze 2024, 12:20

A jak to teraz jest w pl z tymi rozmiarami? Na badaniach technicznych czy w razie wypadku? Ktoś tego pilnuje? Bo w Europie to już na to jest mocny nacisk i nawet jak parametr prędkości masz zaniżony to potrafią nie podbić badań technicznych.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16340
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Cze 2024, 23:32

Kao napisał(a):A jak to teraz jest w pl z tymi rozmiarami? Na badaniach technicznych czy w razie wypadku? Ktoś tego pilnuje?
Powiem Ci szczerze że nigdy nie widziałem żeby był na to położony jakiś nacisk jeżeli chodzi o badania. Co do wypadków no to tu może być problem ale nie musi choć ubezpieczyciele zawsze na wszystkim próbują uciąć :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9804
Zdjęcia: 35

21 Cze 2024, 07:18

W zasadzie diagnosta zwraca uwagę na trzy rzeczy:stan bieżnika,stan techniczny opony czyli...czy opona nie posiada widocznych uszkodzeń na bocznym profilu i bieżniku oraz czy auto na jednej osi posiada ten sam rodzaj opon. Na rozmiar i dobór opon do pojazdu nikt nie patrzy.
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 384
Zdjęcia: 10
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC ,
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

21 Cze 2024, 07:21

Czytałem taką interpretacje prawną :

W Pl muszą być homologowane rozmiary przez producenta ale nie ma obowiązku jazdy homologowanymi rozmiarami o ile nie przekraczają xx% rozmiarów tych homologowanych.
Do tego w razie kolizji rzeczoznawca musi udowodnić że przyczyną zdarzenia był rozmiar opon. Podobna zasada jak z przeglądem. Oczywiście pewnie jak sprawdzimy tysiące kolizji/wypadków to gdzieś w Pl znajdziemy kogoś kto musiał się tłumaczyć ale zazwyczaj nie ma podanych wyników tych tłumaczeń.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10480
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Cze 2024, 07:32

Zgadzam się i dlatego producent opon podaje rozmiar opony, index nośności ,index prędkości a na każdej oponie jest oznaczenie literą E4-XXXXXXXX gdzie xxxxx to numer homologacji dla takiej opony uzyskany na kraje UE.Sam producent samochodu zaleca rodzaje opon tzw. zamienników podając jedynie ich rozmiar np. rozmiar oryginalny to 215/70R16 a zamiennik 215/65/R16 pozostałe parametry czyli index nośności i index prędkości pozostają takie same jak opony oryginalnej (fabrycznej).
Jeśli zachowamy te parametry to nikt nam nie zabroni zastosować opony 235/70/R16 tylko po co ???większy opor większe tarcie,większe spalanie :( a zysk wątpliwy.Większość tych co chcą zmienić opony na inne kieruje się w zasadzie tym,że auto ,,ładnie wygląda" :D
Ostatnio edytowany przez Acer66, 21 Cze 2024, 07:52, edytowano w sumie 1 raz
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 384
Zdjęcia: 10
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC ,
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

21 Cze 2024, 07:43

No to o tyle dobrze bo czasami można trafić na jakieś dziwne rozmiary które są super drogie a wystarczy przykładowo z 225 przejść na 215 i już cena znacząca.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16340
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Cze 2024, 07:59

Ale i u producentów pojazdów pewnych rzeczy nie rozumiem...Renault Clio III i IV które użytkowałem ..ta sama masa,moc silnika,max prędkość,ilośc przewożonych osób a w Renault Clio III opony fabryczne 165/55/R15 a Renault Clio IV opony fabryczne 195/65/R16 :shock: .Owszem wyglądał lepiej.. trzymał się drogi też lepiej zwłaszcza jesienią i zimą ale....trzeba było też mocnej trzymać się za kieszeń przy tankowaniu. Rozmiary otrzymanych w salonie opon do Clio III i IV dotyczyły opon letnich i zimowych a dostałem jako zalecane do tego modelu przez producenta samochodu :D
Czym się sugerował producent zwiększając w Renault Clio IV szerokość opon i profil..nie wiem. :no:
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 384
Zdjęcia: 10
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC ,
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018