Ruchy lewarka Fiat Bravo II 1.9JTD 150 KM 2007r.

23 Cze 2019, 18:51

Witam,
Mam w aucie ( Fiat Bravo II 1.9JTD 150KM 2007r.) problem utzymujący się od jakiegoś czasu, mianowicie występują spore ruchy drążka zmiany biegów podczas dodawania gazu/hamowania silnikiem. Ruchy te nie występują na biegach 1 i 2, a od 3 w górę na każdym następnym przełożeniu są coraz bardziej widoczne, a na biegu szóstym są już znaczące. Dodam, że 6 bieg lekko drzy podczas jazdy, a przy redukcji na piątkę występuje spory zgrzyt ( przy zmianie z 4 na 5 tego zgrzytu nie ma). Czytałem sporo na temat wadliwych skrzyni M32, w których szybko zużywają się łożyska a ich zużycie właśnie w taki sposób sie objawia, jednak w tym modelu zamontowano skrzynię C530.6, na którą skarg w internecie nie znalazłem. Czy ktoś użytkuje tą wersje Bravo i miał podobny podobny problem? Co to może być? Z góry dziękuję.
MianekM
Obserwowany
 
Posty: 2

26 Cze 2019, 00:23

MianekM napisał(a):od jakiegoś czasu, mianowicie występują spore ruchy drążka zmiany biegów podczas dodawania gazu/hamowania silnikiem
W pierwszej kolejności do sprawdzenia poduszka skrzyni i następnie poduchy silnika.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

26 Cze 2019, 05:23

Dziękuję za odpowiedź. A czy zgrzyt może powodować zużyty synchronizator?
MianekM
Obserwowany
 
Posty: 2

05 Lip 2019, 10:11

MianekM napisał(a):A czy zgrzyt może powodować zużyty synchronizator?
Jak najbardziej, będziesz też czuł jak zazębiają się koła podczas zmiany biegów, czasem zgrzyt może być mniej słyszalny a szybciej go wyczujesz na lewarku.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Oldsmobile F32 - historia zabytkowego samochodu
    Oldsmobile F32 to samochód osobowy produkowany przez amerykańską markę Oldsmobile w latach 1932-1933. Był to luksusowy model samochodu klasy średniej, który cieszył się popularnością ze względu na swoje wyposażenie, ...