Samochod 17-23 tys

18 Paź 2018, 20:38

Panowie, proszę zakończyć te pyskówki i przekomarzanie się. temat nie tego nie dotyczy.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Paź 2018, 22:05

mateusz9986 napisał(a):Znam właścicieli VAG-ów którzy więcej wkładają w swe auta niż ja.


Jak kupili najtańsze egzemplarze od handlarza z Niemiec to trudno żeby nie wkładali :ok:
nie ma aut i silników bez wad, jesli Megane 3 nie ma wad to ja chyba się poddaje :)

chyba że na takiej samej zasadzie jak w Focusie ST 2,5T nie ma problemu z tulejami cylindrów..to może faktycznie, bo fakt niezaprzeczalny że na tym forum chyba tylko jeden szczególny koncern ma same wady, normalnie brak zalet
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

19 Paź 2018, 06:12

Pionek nudny jesteś bo gadka jest o d... Ty znowu o słupie...puszesz o st bo znalazłeś na rf dwa tematy z kilkoma postami mówiące o tulejach ale sto stron o gubieniu mocy v8 fsi/o zacności 2,0tsi już Cię nie zainteresowało...a może Ci wkleić temat z rf o 3,0tdi gdzie mechanik rozpisuje co kiedy się zwali? I żeby nie było nie polecam meganki3 bo uważam ją za kiepskie auto od strony elektrycznej i elektromechanicznej.

P.s.

Co do bmw też są tam fajne tematy pt. Czy jest już sposób ma panewki w m6?
Zacne prawda? Albo debata o e92/90 pt. Czy istnieje silnik w którym nie trzeba wymienić połowy elementów.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Paź 2018, 06:19

Panowie konkrety !!!!
Jakie wady ma Megane III i Golf V - to pomoże autorowi. Ciekaw jestem co niektórzy wymyślą.
Nie piszemy o Megane I i II, Golf III i IV , skoro nie padła tutaj nawet ich propozycja.

Ode mnie Hyundai i30 i Kia Cee'd od 2009 roku (z fabryki w Czechach).
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Paź 2018, 11:03

Megane III 1.6 w wersji wyposażenia Generation (kluczyk zamiast Hands Free) zdecydowanie wart polecenia, jeśli szukamy czegoś taniego w utrzymaniu, nie mamy ambicji rajdowych i nie zwracamy uwagi na wyciszenie i jakość plastików. Mnóstwo ich szło w tej konfiguracji do flot i bardzo dzielnie sobie radziły.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

19 Paź 2018, 11:48

szybki napisał(a):Pionek nudny jesteś bo gadka jest o d... Ty znowu o słupie...puszesz o st bo znalazłeś na rf dwa tematy z kilkoma postami mówiące o tulejach ale sto stron o gubieniu mocy v8 fsi/o zacności 2,0tsi już Cię nie zainteresowało...


śmieszne jest porównywanie aut z innej ligii, ja wiem że R8 tez ma swoje wady czy 5-litrowe TFSI w RS6 ale bezsensu porównywać Focusa ST do Audi S5 za 3x tyle..
ja mówie o populusie takim samym jak Golf, jest Golf GTI i ma swoje wady i Focus ST który też nie jest pozbawiony wad i tyle
i to nie były 2 tematy na rf tylko ale i tematy na forum forda itd, ale o tym już rozmawialiśmy...
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Instalacja LPG do Toyoty Avensis T27 2.0 Valvematic
    Jaką instalację polecacie do samochodu Toyota Avensis z silnikiem 2.0 benzyna Valvematic 152KM? Jak wyglądałaby cała instalacja i jakich podzespołów by się składała? Na jaki okres jest gwarancja i jakiej wielkości ...

19 Paź 2018, 12:30

dzida napisał(a):Panowie konkrety !!!!
Jakie wady ma Megane III
Jako że mam z tymi autami do czynienia na codzień to coś tam napiszę, zaznaczę z góry że auto jest godne polecenia ze względu na niezłą trwałość i dobrą cenę względem rocznika i wyposażenia. Co do wad to jeżeli chodzi o silnik diesla 1.5, trwałość układu wtryskowego nie jest za wysoka, ok 250 tys. 1.5 został zmodernizowany ale dalej ma problem z panewkami ale tylko wtedy gdy trzymamy się zaleceń producenta dotyczącej wymiany oleju co 30 tyś. Kto mądrzejszy i wymienia co 10-15 to prawdopodobnie nie zazna tego problemu, trwałość turbo to ok 200 tys ale też duże znaczenie ma olej.
Co do samego auta, na gwarancji były wymieniane główne wiązki elektryczne w pierwszych egzemplarzach bo jak to przystało na francuza choinka i nic nie działało, po wymienie wiązki było lepiej. Najczęściej spotykanym problemem elektrycznym przezemnie to
moduł kolumny kierowniczej
przekaźnik świec żarowych
ręczny.
zdarzały się awarie klimatronika (wariował)
centralne zbliżeniowe zamykanie/otwieranie drzwi
Trzeba też zwrócić szczególną uwagę na bardzo słabej jakości gumy przegubów, przeguby szybko padają a producent nie przewiduje wymiany przegubów tylko całej półosi, koszt ok 500 zł plus robocizna.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Paź 2018, 12:45

W Golfie 5 1.6

Silnik którego resurs przewidziano na ok 500tyś km bezproblemowej jazdy i moge to potwierdzic, gdyz mam w otoczeniu kilka pojazdów z takimi silnikami które mają najechane po 450 tyś, przy prawidłowej eksploatacji jest w stanie pokonac taki dystans, co ciekawe wciaz pracuja na 5w30 i nie pala oleju. Jako ze jest to konstrukcja pamietajaca jeszcze golfa 3 i dosc przestarzala juz technologicznie to jej osiagi nie powalaja ale dzieki prostej konstrukcji jest tak trwaly i niezawodny
Z mniej trwałych elementów osprzętu można wymienić termostat i cewke zapłonową, elementy te jednak są dośc tanie cewka ok 300zł i termostat ok 150, czesto mozna przeczytac o problemach falujacych obrotów, rozwiazaniem jest aktualizacja oprogramowania sterownika silnika ktora w ASO kosztuje 185zl, przepustnice nie brudza sie tak jak mozna o tym przeczytac na forach.
Przeczytac mozna rowniez o problemach z 5 biegowymi skrzyniami biegow jednak problem dotyczy tylko modeli do 2003 calego koncernu VAG chociaz juz wtedy stosowano poprawione nity, od 2005r problem nie wystepuje. Generalnie nie ma zadnej usterki która mogla by unieruchomic na drodze, czesci tanie, naprawy rowniez, auto i silnik znany niemal kazdemu mechanikowi wiec nawet najbardziej skomplikowana usterka nie bedzie trudna w diagnozie, nawet serwis w ASO nie zrujnuje budzetu

Silnik swietnie znosi lpg a dzieki plastikowymu kolektorowi montaz jest prosty i tani.

Jak w przypadku kazdego auta warto szukac egzemplarzy drozszych niz te najtansze
Ostatnio edytowany przez Raziel11 19 Paź 2018, 12:53, edytowano w sumie 2 razy
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

19 Paź 2018, 12:48

Co do moich diświadczeń z megan3 kombinatoryka z gumą przegubu, w zimę dwa razy laweta bo wystąpił problem z jakimś kostkami elektr.które się rozpadły, raz szwankowały wycieraczki, problem z ogrzewaniem. Ogólnie tematy tanie w naprawach chociaż ciąganie auta jest średnio przyjemne. Ja sądze że dobrym sposobem na to auto byłby kumaty elektromechanik.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10181
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Paź 2018, 13:42

Dziękuje za odpowiedzi. Jadę dzisiaj zobaczyc 2 samochody:
1)Renault Megane 1.6 Benzyna 101ps, 2011 przebieg 160 tys km.
2)Volkswagen Golf Plus 1.4 MPI 80ps wersja UNITED, 2008 przebieg 130tys km.

Narazie tak jak mowię jadę tylko zobaczyć te samochody, ale sklaniam sie ku Megane. Oba samochody sprawdzone są z niemiec i podobno mają pełną dokumentacje z ASO.
Donsiu
Nowicjusz
 
Posty: 7

19 Paź 2018, 13:52

Donsiu napisał(a):Volkswagen Golf Plus 1.4 MPI 80ps


Nie nie nie nie. Odpuść na starcie i nie marnuj swojego czasu.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Paź 2018, 14:16

Matiz będzie szybszy :happy:
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

19 Paź 2018, 14:26

Donsiu napisał(a):podobno mają pełną dokumentacje z ASO.
jak wszystkie u handlarzy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Paź 2018, 14:36

Dzwoniłem i dowiedziałem się że można samochód wziąć na przegląd do mechanika. Dla pewności poprosiłem kumpla mechanika zeby z mną jutro pojechał zobaczyć tą meganke. Ale co z tego wyjdzie jeszcze nie wiem :) Ale zobaczyć można.
Donsiu
Nowicjusz
 
Posty: 7

19 Paź 2018, 16:24

Na początek to sprawdź VIN.
Koszt w stosunku do wartości auta żaden a będziesz miał jakieś informacje co działo się w przeszłości
Golfa z takim silnikiem odpuść
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km