Samochód "autostradowy" - V6/V8 + LPG do 20/25k

10 Maj 2021, 01:08

Lexus z tego zestawienia, bezapelacyjnie. Możesz poszukać też IS 250 z V6. Ekonomia nie zżera nawet bez lpg.
lasagne
Początkujący
 
Posty: 82

10 Maj 2021, 07:43

Ogólnie to opcja GS430 jest naprawdę fajna, ale w budżecie ok. 35k-40k aby się ze wszystkim na spokojnie poskładać, a to już spory przeskok. No chyba że się trafi jakaś okazja troche taniej z mk2 gs430. Samochodu nie potrzebuje na już, a dopiero w okolicach czerwca/lipca więc mam trochę czasu na szukanie.
houcab
Nowicjusz
 
Posty: 19

10 Maj 2021, 17:48

Może mondeo mk4 2.5T? Co prawda to rzędowa 5, ale tez daje rade
durateche
Początkujący
 
Posty: 67
Auto: Seat Leon III
Silnik: 1.6 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

10 Maj 2021, 20:12

Rzędowa 5 jeszcze przejdzie, ale nie bardzo widać je z podtlenkiem gazu ;) Ogólnie nie taki zły pomysł, spełnia większość wymagań i na pewno będzie młodszy niż GS. Właśnie o takie kwiatki mi chodzi, bo wiem na co dodatkowo patrzeć, wolę mieć 5 albo 6 typów aby mieć jakiś wybór w okolicy i wybierać względem najlepszego stanu niż lecieć za jednym samochodem. Jeszcze jakieś opcje? Wygodne i poniżej 7.5s do setki.
houcab
Nowicjusz
 
Posty: 19

10 Maj 2021, 22:01

houcab napisał(a):Wygodne i poniżej 7.5s do setki.

Przejedź się V8 szczególnie 100-200 i zobaczysz czemu jeździłem za nimi po całej Europie :D
Zresztą szukam teraz mk2 albo mk3.

P.s.

Oglądałem ogłoszenie dokładniej tego ciemnego gsa bo roważalem wycieczkę po niego i coś mi " śmierdzi" z tym autem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7715
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Maj 2021, 22:51

jednak? Obecnie latam V6 i jest to fajna opcja dosyć, dlatego od razu myślałem o v8, powinno byc najbardziej kulturalne na prędkościach przelotowych 150-180. A jakie jeszcze V8 mogą być godne uwagi?
M113 od Mercedesa na pewno jest fajne, ale tylko w starych samochodach dostępne :/ (ewentualnie CLS, ale on zdecydowanie 30+)
4.4 od BMW jest dla mnie zagadką, ma bardzo mieszane opinie.
5.7 hemi czyli chrysler albo dodge charger (ale ponownie półka 30+)
4.3 od lexusa
jest jeszcze ta V8 od Audi ale też zbierała chyba średnie opinie
houcab
Nowicjusz
 
Posty: 19
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jakie systemy zautomatyzowanej jazdy znajdziemy w samochodach?
    Science fiction czy całkiem nieodległa przyszłość? Samochody autonomiczne fascynują miłośników technologii od lat, a Ci, w żyłach których płynie benzyna, patrzą na nie sceptycznie. Pewnym jest jednak, że zaawansowane ...
    Opel ADAM mały elegancki samochód miejski
    Firma Opel wraz z całkowicie nowym pojazdem ADAM po raz pierwszy wprowadza na rynek mały elegancki samochód miejski, a tym samym toruje swojej marce drogę do rozwoju w modnym segmencie A. Opel ADAM łączy w sobie śmiałą ...

  • 11 Maj 2021, 07:29

    Przerabiałem wszystkie Twoje opcje no bo sam drąże temat dd v8. :D

    Dużo pisania ale został tylko na placu boju 3uz i hemi np.300c.
    Fajna opcja m113 ale coś mi nie leży w mb.a do tego sam serwis znacznie droższy niż 3uz natomiast bmw/gr vw v8 nie będę komentował.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7715
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    11 Maj 2021, 08:32

    No właśnie serwis MB teoretycznie droższy ale też dostępny od ręki a z Lexusami boję się że może być różnie. Znajomy siedzi bardzo mocno w MB, i silniki M113 bardzo poleca ale mówi że wiążą się jednocześnie z autami które zazwyczaj miały "trudniejsze" zawieszenie. Z drugiej strony zrobienie zawieszenia obecnie w CL to już nie jest tak kosmiczny koszt jak kiedyś i dodatkowo są już opcje przejścia na klasyczne amortyzatory dostępne na naszym rynku
    houcab
    Nowicjusz
     
    Posty: 19

    11 Maj 2021, 08:46

    houcab napisał(a):właśnie serwis MB teoretycznie droższy ale też dostępny od ręki a z Lexusami boję się że może być różnie.

    Zależy o czym mówisz co do mechaniki wsjo jest od ręki. U mnie jest jeden problem dużo jeżdżę i lubie pedantyczną mechanikę do tego szybko mi się nudzi więc zrobienie startera w m113 vs 3uz to jest 70% drożej niż 3uz. Do tego 3uz robisz bez targania m113 targasz. 3uz ma 8 świec a nie 16cie, 4,5l oleju a nie 9l to samo skrzynka, nie ma wycieków spod czapek a są dwie, amory zwykle 45o zł, zawias niezniszczalny + masa możliwości podmianek tak samo jak w mb. Nie ma żadnych modułów komfortu itp.
    Dlatego mam problem bo m113 fajny ale o wiele droższy od 3uz w moim rozliczeniu czyli krotki czas użytkowania.

    Jak masz kogoś ogarniętego od mb to wyszukajcie fajną sztuke na zwykłym zawiasie. Zróbcie starter najwyżej dlużej będziesz odjeżdżał.

    Jeszcze jest 300c ale też ma swoje "ale" no i budżet :D
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7715
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    11 Maj 2021, 10:33

    szybki napisał(a): 4,5l oleju a nie 9l to samo skrzynka,
    to akurat minus 3UZ a nie plus :wink:
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12830
    Zdjęcia: 90
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    11 Maj 2021, 11:00

    300c jest o tyle fajny że ma wspólne elementy z MB klasy E. Więc łatwo dostępne. Kurcze ciasny ten rynek V8, myślałem przez chwile nad BMW z silnikiem m62, jakaś e39 albo serie 6 ale to kurcze bez sensu kiedy trafiłem na dział wad i usterek tego silnika :D
    houcab
    Nowicjusz
     
    Posty: 19

    11 Maj 2021, 11:08

    Kao napisał(a):to akurat minus 3UZ a nie plus


    No nie wiem :D , są upalane w drifcie amatorskim bez przerabiania miski chciażby tak jak nissanach Zetkach. Ostatnio trafił mi się z przebiegiem 620k.km. i też żył.

    houcab napisał(a):myślałem przez chwile nad BMW z silnikiem m62, jakaś e39 albo serie 6 ale to kurcze bez sensu kiedy trafiłem na dział wad i usterek tego silnika


    To jest inny dział motoryzacji i tu albo jesteś skrajnym ortodoksem albo odpuść temat.

    Co do 300c ma trochę za uszami ale ogólnie na plus korci mnie ta opcja. :D
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7715
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    11 Maj 2021, 12:02

    Nie ma auta idealnego, a ryk HEMI jest no cóż... Miodem na moje uszy :D 300c albo Charger to fajne opcje ale półka nie ta. A ewentualnie cls350? Te V6 całkiem fajnie się prezentuje, około 270km 7s do setki
    houcab
    Nowicjusz
     
    Posty: 19

    11 Maj 2021, 12:14

    houcab napisał(a):A ewentualnie cls350? Te V6 całkiem fajnie się prezentuje, około 270km 7s do setki

    1) poczytaj o tym silniku wtedy zrozumiesz czemu jest 10k taniej od m113 :D
    2) frajda z jazdy v8k nic nie ma wspólnego z cyferką czasu 0-100 :ok:

    Oczywiście jak zszedlbyś z masą auta do np. Mb Cklasy to 3,5 jest ok. Co dalej nie zmienia faktu że jest to silnik specjalnej troski. Mit głosi że jest wadliwy rozrząd ale niestety tak nie jest.

    Dokładnie tak samo sobie analizujesz jak ja to robiłem :ok:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7715
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    11 Maj 2021, 12:39

    Czyli zostaje na placu boju GS, 300c, Charger, CL, S klasa. Niestety ale C klasa średnio mi podchodzi, siedziałem w środku i tak średnio jak na te pieniądze
    houcab
    Nowicjusz
     
    Posty: 19