Samochód do 18 tys

Samochód do 18 tys

13 Paź 2010, 20:55

Witam, Mam problem jeśli chodzi o wybór swojego pierwszego samochodu. Sprawa wygląda tak, że na zakup będę w stanie przeznaczyć maxymalnie 18 tysięcy złotych. Przedstawię może narpierw moje wymagania:
1) przyspieszenie o-100km/h do 10 sekund
2) niskie spalanie [miasto+trasa dynamicznie, ale oszczędnie do 6l/100km, a przy ostrzejszej jeździe do 7l.
3) bezpieczeństwo (wykluczam auta małe)
4) elastyczności silnika
5) dobre prowadzenie samochodu (wchodzenie w zakręty) - tu najlepsze byłoby BMW, ale jest jakiś ekonomiczniejszy odpowiednik warty uwagi.
6) Mało awaryjny silnik i niskie koszty naprawy
7) Rocznik nie starszy niż 2000.

Podaje teraz listę samochodów które mnie zainteresowały (kolejność ma znaczenie):
1. Seat Toledo 1.9 TDI [110 lub 130/150KM]
2. Skoda Octavia 1.9 TDI [110 lub 130KM]
3. Audi A4 1.9 TDI [110 lub 130KM]
4. Honda Civic 1.7 CDTI [100KM]
5. Toyota Avensis 2.0 D4D [110KM]
6. Seat Leon 1.9 TDI [110 lub 130/150KM]
7. BMW E46 diesel [silnik diesla max pojemność 2.0]

Mam jeszcze 4 pytania:

1. Czy E46 jest opłacalne do kupienia, z góry zaznaczam, że jestem studentem i nie mam stałego dochodu, tak więc drogie remonty nie są mi na rękę.BMW to samochody sportowe, więc czy znajde 10 latka nie zajeżdzonego w dobrym stanie? Jak to jest ze spalaniem tego modelu mieści się w w/w granicach?

2. Jeśli chodzi o A4 to słyszałem sporo negatywnych opinii zawieszeniu. Czy szybko się ono zużywa jaki jest średni koszt remontu w porównaniu do standardowego zawieszenia?

3. Jak wygląda sprawa blach i wykończeń w w/w modelach. Z tego co słyszałem Audi ma ocynkowane blachy, czy jakiś inny model z wymienionych też takie posiada?

4. Jeśli miałbym wybierać między silnikami 1.9 TDI 110 a 1.9 TDI 130/150KM, który bardziej się opłaca wziąć

przejeżdżam rocznie 15-20 tys km więc w grę wchodzi chyba tylko diesel, czy jest sens instalować gaz do 10 latka?

Jeśli ktoś z Was miał styczność z którymkolwiek wymienionym modelem niech się wypowie. Każda wypowiedź będzie dla mnie przydatna
VirtualVassi
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 12 Sie 2010, 10:16
Miejscowość: Polska

Re: Samochód do 18 tys

13 Paź 2010, 22:41

U mnie w rodzinie są dwa Leony - moge polecic to auto. A po częsci też to Toledo bo to praktycznie to samo, tylko z innym bagaznikiem. Ceny czesci przystepne, autko bezawaryjnie jezdzi.

Miedzy 110 a 130/150 jest roznica w kosztach eksploatacji no i tez dynamiki. juz wersja 130 ma o wiele wiekszy moment obrotowy, jest elastyczniejszy, bardziej zrywny. Natomiast 110 konna wersja bedzie tansza w razie awarii. Pompowtryski do wersji PD (czyli 130/150) to stosunkowo spory procent wartosci auta. Dodatkowo dochodzi dwumas. Wiec ogolnie serwis drozszy.

Octavia to praktycznie to samo, tyle ze Octavia I byla we wnetrzu troche gorzej wykonczona od Leona i Toledo.

Wielowahacz w audi - wszystko zalezy jak bardzo lubisz celowac w dziury. Koszty są zdecydowanie większe niż w prostych zawieszeniach. O cenach wahaczy niech wypowie się ktoś kto to u siebei robił ;)

Co do E46. E46 bedzie zawsze drozsze w serwisie niz marka popularna jak VW, Seat, Skoda, Peugot itp. I tego sie musisz spodziewac ;) A dla studenta nie majacego stalych dochodow ma to jednak znaczenie :)

A co do ocynku. To wiekszosc aut z tych nowoczesnych w miare ma ocynk. ;)
bajla
Początkujący
 
Posty: 248
Rejestracja: 12 Paź 2010, 22:38
Miejscowość: Wrocław

Re: Samochód do 18 tys

14 Paź 2010, 08:21

Zawsze możesz kupić TDI 110KM i zawirusować na 130KM ;)
siebek25
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 156
Rejestracja: 27 Wrz 2010, 19:40
Miejscowość: Kielce

Re: Samochód do 18 tys

14 Paź 2010, 09:05

VirtualVassi napisał(a):2. Jeśli chodzi o A4 to słyszałem sporo negatywnych opinii zawieszeniu. Czy szybko się ono zużywa jaki jest średni koszt remontu w porównaniu do standardowego zawieszenia?


no właśnie słyszałeś...ale nic o tym nie wiesz...ja użytkuję własnie takie A4 z 2000r. zawieszenie przednie jest tzw. wielowahaczowe, po 4 wahacze na koło, w sumie jest to świetne zawieszenie, dosyć wytrzymałe z tym że musi być dobrego producenta, zwłaszcza odczuwalne jest to przy hamowaniu w zakrętach świetna sprawa.
Co do zużywania się to jak założysz porządne wahacze to jeździsz 200 tys. bez zaglądania.
Koszt samych wahaczy za kpl. to ok. 1500zł -1700zł za dobre, także trzeba raz odżałować i zapominasz o temacie.
andrewb25
Początkujący
 
Posty: 142
Rejestracja: 23 Lis 2009, 17:45
Miejscowość: małopolskie

Re: Samochód do 18 tys

14 Paź 2010, 15:06

Audi dobre, ale za te pieniądze to już trochę lat będzie miało. :grin:

Polecam Leona i Toledo, za tą kasę wyrwiesz dobry egzemplarz :mrgreen:
borek19
Początkujący
 
Posty: 88
Rejestracja: 06 Kwi 2010, 09:24
Miejscowość: z domu ;P
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samochody jakich pragną Kobiety - praktyczne, wygodne i rodzinne Samochody jakich pragną Kobiety - praktyczne, wygodne i rodzinne
    Z badania opinii społecznej na temat wnętrz samochodów wynika, że kobiety przy wyborze auta zwracają uwagę na to, czy posiada ono praktyczne i wygodne wnętrze, wyposażone w wiele miejsc do przechowywania. W nowym samochodzie ...
    Czarne paski i kropki na krawędziach szyby samochodowej Czarne paski i kropki na krawędziach szyby samochodowej
    Obecnie chyba wszystkie szyby samochodowe głównie czołowe ale też tylne i rzadziej boczne mają obwódkę w postaci czarnego szerokiego paska, a na jego wewnętrznej stronie są kropki różnej wielkości. Zastanawialiście ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      passat b5 german style
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda