Samochód do 20 tysi, a głowa mi spuchła i nie wiem, czego szukać

28 Kwi 2021, 23:32

Dziękuję panowie za pomoc, choć pewnie jeszcze wlezę z innymi pytaniami, bo się mnożą jak króliki.
Np.: ze wszystkich rozmów, na forum i nie tylko, wynika że unikać sprowadzanych z Niemiec, Danii, za to ze Szwecji ok tzn co do zasady. A Szwajcaria?
Zresztą najchętniej to bym kupiła od osoby prywatnej, samochód z polskiego salonu. Stres duży z tymi niemieckimi, a jak ktoś pisze o samochodzie z Danii, to reakcje są mniej więcej takie: :lol: .
Naczytałam się o propanie-butanie w klimie, odcinanych kontrolka ch i wielu innych cudach, juz nawet liczników nie wspomnę. Czy rzeczywiście jesteśmy tacy? to może szukać używane u autoryzowanych dilerów marek?
Herbaciana
Nowicjusz
 
Posty: 35
Zdjęcia: 5

29 Kwi 2021, 01:04

Nawet auto z Niemiec od handlarza może być dobre, nie ma reguły.

Herbaciana napisał(a):od osoby prywatnej, samochód z polskiego salonu

Też wyznaję to podejście :D, tylko często auta krajowe są biednie wyposażone i z serwisem jest różnie. Także do tego podchodzić z dystansem. :roll:
quel
Początkujący
 
Posty: 99
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 M-jet
Rok produkcji: 2008

29 Kwi 2021, 11:33

Herbaciana napisał(a):Np.: ze wszystkich rozmów, na forum i nie tylko, wynika że unikać sprowadzanych z Niemiec, Danii, za to ze Szwecji ok tzn co do zasady. A Szwajcaria?
Zresztą najchętniej to bym kupiła od osoby prywatnej, samochód z polskiego salonu. Stres duży z tymi niemieckimi, a jak ktoś pisze o samochodzie z Danii, to reakcje są mniej więcej takie:
w sumie wszystko jest tutaj nie tak :wink: Dania jest na tyle ok, że można sprawdzić historię auta. Niemcy to największy rynek, a auta na handel, które są już w Polsce pochodzą najczęściej z placów typu "biorę szybko co popadnie, bo mnie ktoś ubiegnie i wrócę z niczym, a paliwo kosztuje", ew z placu od Niemca o imieniu Abdul lub Borys, a oni też nie mają jakiegoś super towaru.
Szwajcaria? Fajne wersje aut, do Polski trafiają zazwyczaj uszkodzone/niesprawne, bo tam nie bardzo opłaca się komuś robić naprawy typu remont silnika, czy naprawa po stłuczce. Naprawa po stłuczce jest zazwyczaj robiona jak dla obcego, czasem brakuje skali na mierniku grubości lakieru :ok:
Polski salon - albo masz flotówki (jeszcze nie najgorzej, bo są serwisowane, ale biedne), albo strucle od kogoś typu "mam bezawaryjne auto, to nic przy nim nie robię, a jak się coś zepsuje to sprzedam", ew ceny są z kosmosu za totalnego golasa, ale za to paanie Andrzeju jaki mały przebieg! Bdb auta z polskiego salonu zazwyczaj nie trafiają nawet do ogłoszeń, tylko rozchodzą się po znajomych/rodzinie.

Oczywiście to duże uogólnienie, ale to tak na szybko, dla laika :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13786
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

29 Kwi 2021, 11:48

No i pięknie. Aż dziw, że się to wszystko na drogach masowo nie rozpada. Pytanie, czy nie inwestować w powóz i konie :/ .

Zanim jednak zacznę rozglądać się po stadninach, patrzę na te: https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-s40 ... 57700eb983

https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-i ... 885d9b4906

https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-i ... 885d9b4906.


Ale czy te przebiegi są realne? Czy może rzucić te ogłoszenia do odpowiedniego działu? A jeśli tak, to czy oddzielny post na każdy samochód, czy wygodniej zbiorczo?
Herbaciana
Nowicjusz
 
Posty: 35
Zdjęcia: 5

29 Kwi 2021, 12:58

A może corolla? Do 20 tysi znajdziesz ładną z ekonomicznym silnikiem 1.6 :) Oczywiście wygląd to kwestia gustu ale jak dla mnie nie ma wstydu no i jest tania w późniejszej eksploatacji
Damianos89
Nowicjusz
 
Posty: 5

29 Kwi 2021, 19:48

Volvo S40 fajne ale uboga wersja, poszukaj jeszcze takiego bo chyba solidniejszy wybór.
lasagne
Początkujący
 
Posty: 82
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowe obowiązki na przejściach dla pieszych
    W ubiegłym roku na przejściach dla pieszych straciło życie 197 osób. Bezpieczeństwo ma poprawić przepis, który wszedł w życie 1 czerwca br. Wprowadza on pierwszeństwo przed pojazdem dla pieszych wchodzących ...
    Koncepcyjny Opel ADAM ROCKS - miejski mini crossover
    Opel ADAM, który oferuje 61 000 wariantów wyposażenia nadwozia i prawie 82 000 opcji wyposażenia wnętrza oraz supernowoczesny system informacyjno-rozrywkowy IntelliLink, jest nie tylko prawdziwym mistrzem personalizacji, ...

  • 29 Kwi 2021, 20:22

    Herbaciana napisał(a):Np.: ze wszystkich rozmów, na forum i nie tylko, wynika że unikać sprowadzanych z Niemiec, Danii, za to ze Szwecji ok tzn co do zasady. A Szwajcaria?
    Zresztą najchętniej to bym kupiła od osoby prywatnej, samochód z polskiego salonu. Stres duży z tymi niemieckimi, a jak ktoś pisze o samochodzie z Danii, to reakcje są mniej więcej takie: :lol: .

    ja widzę delikwenta który mówi mi takie farmazony to też reakcja jest taka :lol:
    w ciągu ostatnich 3 lat sprzedałem 500 samochodów w danii....w każdym przypadku nie było nigdy problemów żadnych z samochodem....ludzie nimi jeżdżą i wracają po następne. :lol:
    Herbaciana napisał(a):samochód z polskiego salonu


    podaj z 5 argumentów co ci da ten polski salon :lol:
    andrewb25
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2103
    Miejscowość: małopolskie

    29 Kwi 2021, 22:58

    Herbaciana napisał(a):https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-i ... 885d9b4906

    https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-i ... 885d9b4906.


    1.Ok tylko ta kierownica i przedni zderzak malowany ale nie musi to świadczyć o wypadkowości.
    2.Kupiony w salonie po jazdach testowych więc raczej niemal od nowości w jednych rękach a uszkodzenia to dobry argument do zbicia ceny.
    Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
    Barol
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 37772
    Zdjęcia: 5
    Miejscowość: Górny Śląsk
    Auto: Fiat Seicento
    Silnik: 900
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    29 Kwi 2021, 23:17

    lasagne napisał(a):Volvo S40 fajne ale uboga wersja, poszukaj jeszcze takiego bo chyba solidniejszy wybór.

    Ok, popatrzę. A co jest wersją nieubogą? Tzn co warto, żeby jeszcze miał, a nie ma? Może ja mam za małe wymagania, jak na nasze czasy :shock:

    andrewb25 napisał(a):ja widzę delikwenta który mówi mi takie farmazony to też reakcja jest taka :lol:
    w ciągu ostatnich 3 lat sprzedałem 500 samochodów w danii....w każdym przypadku nie było nigdy problemów żadnych z samochodem....ludzie nimi jeżdżą i wracają po następne. :lol:

    Herbaciana napisał(a):
    samochód z polskiego salonu

    podaj z 5 argumentów co ci da ten polski salon


    Z historii tego wątku widać, jak się na tym znam, no nie? Nic z tego nie jest moją opinią, obgaduję tu z wami to, co przeczytałam. Żeby potwierdzić lub nie. Mnie nie ma co egzaminować ;-).
    Danię też nie ja tak oceniam, wyczytałam to na tym forum.
    Samochody z salonów polskich polecane są ze względu na łatwość sprawdzenia ich historii, w kontrze do niemieckich, ale mike wyżej pisze, że auta z Danii też można sprawdzić, a i wskazuje na minus salonów polskich, czyli zajechane flotówki. To dla mnie ważna informacja, teraz to kwestia ważenia ryzyka, lub obeznania z tematem.
    5 argumentów poda ci ktoś, kto siedzi w temacie i ma taką opinię, ja przecież jestem tu po wsparcie.
    A może masz dla mnie samochód, który będzie zadawał kłam tym opiniom :naughty: ?
    Ostatnio edytowany przez Herbaciana, 29 Kwi 2021, 23:28, edytowano w sumie 1 raz
    Herbaciana
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 5

    29 Kwi 2021, 23:25

    Barol napisał(a):1.Ok tylko ta kierownica i przedni zderzak malowany ale nie musi to świadczyć o wypadkowości.
    2.Kupiony w salonie po jazdach testowych więc raczej niemal od nowości w jednych rękach a uszkodzenia to dobry argument do zbicia ceny.


    Dzięki bardzo Barol!

    Update z dzisiejszego popołudnia- natknęłam się na parkingu na patrol spisujący samochody, więc spytałam się, co jest grane, że spisują (zwłaszcza, ze mój tam stał, hehe). I powiedzieli, że mają akcję, bo ostatnio jest u nas sporo kradzieży, zwłaszcza japończyków. To się teraz zastanawiam, skoro tak, może jednak przemyśleć, czy kupno japończyka ma sens? Po co ryzykować bardziej, niż przeciętnie, skoro pod nosem mam japońską jumę ;-)?
    Herbaciana
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 5

    30 Kwi 2021, 07:31

    Herbaciana napisał(a):To się teraz zastanawiam, skoro tak, może jednak przemyśleć, czy kupno japończyka ma sens?

    Japończyk w Twoim budżecie dla złodzieja jest nic nie wartym złomem.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7715
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    30 Kwi 2021, 09:19

    szybki napisał(a):Japończyk w Twoim budżecie dla złodzieja jest nic nie wartym złomem.


    A to doskonale :D
    Herbaciana
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 5

    30 Kwi 2021, 11:24

    szybki napisał(a):Japończyk w Twoim budżecie dla złodzieja jest nic nie wartym złomem.


    Czy ja wiem, Hondy Civic 8 nadal kradną :wink:
    Z drugiej strony myśląc w ten sposób to nie kupiłby żadnego samochodu, bo zawsze jest ryzyko kradzieży,albo ze ktoś Ci go uszkodzi, zawze możesz wykupic autocasco :ok:
    durateche
    Początkujący
     
    Posty: 67
    Auto: Seat Leon III
    Silnik: 1.6 TDI 105KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2015

    30 Kwi 2021, 11:36

    durateche napisał(a):Z drugiej strony myśląc w ten sposób to nie kupiłby żadnego samochodu, bo zawsze jest ryzyko kradzieży
    Dokładnie, teraz nawet katalizator można stracić w biały dzień. W końcu decydujesz się na i30 lub s40?
    quel
    Początkujący
     
    Posty: 99
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008

    30 Kwi 2021, 14:19

    Herbaciana napisał(a):mike wyżej pisze, że auta z Danii też można sprawdzić, a i wskazuje na minus salonów polskich, czyli zajechane flotówki.
    delikatna nadinterpretacja :wink:
    Napisałem, że flotówki to zazwyczaj biedne wersje w brzydkich kolorach. Czasy zajechanych aut z flot powoli się kończą (może z wyjątkiem najmniejszych segmentów, typu Citigo, Yaris, Fabia), te auta są regularnie serwisowane, pracownicy często używali ich jako prywatnych, a w czasie wymiany floty - odkupowali "swoje" auta, bo pracownicy mogli je mieć po preferencyjnych cenach.
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13786
    Zdjęcia: 13
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
    Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008