Samochód do 25/26 tyś

Samochód do 25/26 tyś

15 Sty 2014, 02:57

Witam,
W najbliższym czasie zamierzam kupić samochód (raczej będę się starał ściągnąć samochód z niemiec) i bardzo bym prosił Was o poradę ;) średnio miesięcznie robię tysiąc km czasami więcej, 80% miasto 20% trasa (głównie nastawiam się na miasto). Wpadły mi w oko dwa modele pierwszy starszy rocznikowo 2005 r Audi A4B7 1.9 tdi (sedan, bez filtra dpf, wiem że ciężko znaleźć ale widziałem że można dostać takie, zapewne przerobione) i rocznikowo młodszy z 2009/10 Ford Fiesta mk7 z benzynowym silnikiem 1.4 96 km i teraz takie pytanie - jaki samochód Wy byście wybrali ? starszy rocznik ale wiekszy i wygodniejszy czy może młodszy ale ładniejszy (nie mówię że Audi jest brzydkie bo też jest piękne ;) ) i mniejszy, jak wygląda eksploatacja ze strony finansowej tych dwóch modeli ( nie ukrywam że chodzi mi o tańszy samochód w utrzymaniu) i też nie jestem w 100% pewny czy za pieniądze z rzędu 25 tys kupię Audi w dobrym stanie technicznym? A może macie coś innego do polecenia ? czekam na odpowiedzi i propozycje, dzięki :piwo:
Duch
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 15 Sty 2014, 02:30
Prawo jazdy od: 01 05 2005
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Fiat Punto 1
Silnik: 1.1
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

Re: Samochód do 25/26 tyś

15 Sty 2014, 08:59

To może wypośrodkuj. Bo Fiesta mała, A4 większa. Focus? A4 warto szukac w wersji 110KM.
Jak benzynowe to lepiej japońskich szukaj.
Ja zawsze wybrał bym większy wygodniejszy.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2610
Zdjęcia: 21
Rejestracja: 17 Lip 2007, 15:30
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy od: 27 02 2003
Auto: Honda
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

Re: Samochód do 25/26 tyś

15 Sty 2014, 13:19

Audi B7 w tej cenie to raczej zły pomysł, jak juz to B6. Fiesta ta nowa jest łądna, ale może trochę ciasnawa ;), może wiec warto wypośrodkować, i patrzeć Focusa. A czy diesel czy benzyna, eehh długi temat, co kto woli, ale ta bena moze wyjsc oszczedniej, przynajmniej w naprawach :P
napoleon
Początkujący
 
Posty: 172
Zdjęcia: 3
Rejestracja: 10 Kwi 2013, 13:26
Auto: Ford Mondeo
Silnik: benz.lpg

Re: Samochód do 25/26 tyś

15 Sty 2014, 16:39

B7 nie w tej cenie. Z tedeikami wszystko jest klepane z niemiec. Jak robisz 80% przebiegu w mieście to zdecydowanie lepszym wyborem byłby Ford Fiesta i to właśnie z benzyniakiem. Fiesty z dieslami to głównie auta poflotowe.
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14211
Zdjęcia: 113
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Samochód do 25/26 tyś

15 Sty 2014, 21:32

Nie no B7 to rzeczywiście nie ten budżet a poza tym przebiegi będą duże.
Koniu
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 18318
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

Re: Samochód do 25/26 tyś

15 Sty 2014, 23:33

a jaki motor polecacie do Focusa? patrze na allegro ceny przystepne ale jak brac to myslalem nad benzyniakiem 1.6 100 koni albo ropniak 1.6 tdci 90km, jak myślicie z moją jazdą wiekszości po mieście warto w ropniaka inwestować?
Duch
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 15 Sty 2014, 02:30
Prawo jazdy od: 01 05 2005
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Fiat Punto 1
Silnik: 1.1
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyprawa do Moab Wyprawa do Moab
    Po raz kolejny mialem zaszczyt organizowac wyprawe do Moab z firma Autotraper z Lodzi . Tym razem byl to memorial Macka Majchrzaka. Na imprezie stawily sie 32 osoby...miedzy innymi kilka "grubych" nazwisk ze swiata polskiego ...
    Jaki wpływ na prędkość ma hałas silnika, a jaki muzyka? Jaki wpływ na prędkość ma hałas silnika, a jaki muzyka?
    Badania wykazują, że hałas silnika ma wpływ na prędkość, z jaką jedzie kierowca. Gdy kierowca nie słyszy natężenia pracy silnika, jeździ szybciej i znacznie zaniża szacowaną przez siebie prędkość, z jaką się porusza*. A jak ...

  • Re: Samochód do 25/26 tyś

    16 Sty 2014, 02:07

    Kolega chyba nie do konca wie czego chce :)

    Ale popieram ze jak sie nie wie, to najlepszy bedzie kompakt. Focus za 25tys to nie jest wg mnie najlepszy wyborem.
    Ja bym sie rozgladal za Fiatem Bravo i hyunday i30 jesli bedziesz kupowal w PL,
    a jesli z niemiec mozesz kupic auto z pewno przeszloscia to wybor masz sporo wiekszy golf 5, mazda 3, astra 3, no nawet focus.
    Musialbys sprecyzowac na czym Ci zalezy.
    Jak 80% miasto to diesla odpusc.
    Yankee
    Aktywny
     
    Posty: 395
    Rejestracja: 27 Lut 2012, 16:44
    Prawo jazdy od: 01 12 2005
    Przebieg/rok: 19tys. km
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1,4 T-jet 120 KM LPG
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Rok produkcji: 2007

    Re: Samochód do 25/26 tyś

    16 Sty 2014, 02:33

    Z tym moge sie zgodzic ze za bardzo to nie wiem czego chce, ale jak i wiekszosc osob to na pewno tanie koszty utrzymania oraz bezawaryjnosc, to bedzie samochod na dluzszy czas, nie zamierzam zmienaic za rok/dwa, o focusie sporo czytalem i warto zainwestowac w 1.6 bnzyniaka (mala awaryjnosc) a moje wahania co do kupna to glownie polegaly na tym czy lepiej zainwestowac te pieniadze w starszy model i troche wiekszy samochod czy moze w nowszy model np z 2010 roku ale mniejszy samochod, ale tez to troche sobie przemyslalem i chyba wole zainwestowac w cos troche wiekszego niz fiesta 7 ;p posiadam teraz punto 1.1 96 wiec wiem ja kto sie jezdzi malym samochodem ;) i30 a focus? jest roznica w eksploatacji tych dwoch samochodów ? i30 ladny w srodku ale na zewnątrz nie za ciekawy ;p
    Duch
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Rejestracja: 15 Sty 2014, 02:30
    Prawo jazdy od: 01 05 2005
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Fiat Punto 1
    Silnik: 1.1
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1996

    Re: Samochód do 25/26 tyś

    16 Sty 2014, 02:53

    [link wygasł]

    co myslicie o tym? jest to raczej walek i samochod po 10 dachowaniach i oklepany z kazdej strony czy moze jest to mozliwe zeby kupic z 2007 za taka cene?
    Duch
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Rejestracja: 15 Sty 2014, 02:30
    Prawo jazdy od: 01 05 2005
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Fiat Punto 1
    Silnik: 1.1
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1996

    Re: Samochód do 25/26 tyś

    16 Sty 2014, 11:20

    Jesli nie nastawiasz sie w pelni na dany model to masz ten komfort ze bedziesz mial duzy wybor.
    Dlatego takich samochodow, jak ten z zalinkowanej aukcji powinienes sie wystrzegac. Jesli sam nie uczystniczysz w sprowadzeniu auta to po prostu je odpusc - ryzyko szrotu jest ogromne. Patrz tylko na auta z polskiego salonu, no chyba ze samochod po sprowadzeniu byl minimum 2 lata w jednych rekach (szrotu ktos pozbylby sie wczesniej...).

    Dlatego zasugerowalem i30 i bravo (z naciskiem na bravo bo ladne i ma fajne silniki) - bez problemu znajdziesz polski egzemplarz.

    ps jak na focusa to wcale ta oferta nie jest tania, ale cena wcale nie swiadczy o ilosci dachowac sprowadzonego auta. Moze to byc swietny samochod, ale pamietaj ze w przypadku sprowadzanego ryzyko zakupu szrota jest kilkakrotnie wyzsze. Jesli mozesz sie zdobyc na takie ryzyko to olej 1. czesc tego posta.
    Yankee
    Aktywny
     
    Posty: 395
    Rejestracja: 27 Lut 2012, 16:44
    Prawo jazdy od: 01 12 2005
    Przebieg/rok: 19tys. km
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1,4 T-jet 120 KM LPG
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Rok produkcji: 2007
     
    • Warto przeczytać
    • 8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Autosacrum 2009
      GTP Light