Samochód do 25 tysięcy.

22 Maj 2020, 00:00

Witam! Poszukuję auta do 25 tysięcy (z możliwością rozszerzenia do 30). Auto głównie do tras po mieście. Zależy mi na zachowaniu możliwie najmniejszej awaryjności, przy stosunkowo dobrej dynamice jazdy i ciekawej sylwetce. Na chwilę obecną zastanawiałem się nad audi A4 B8, BMW E90 (E60 wydaje mi się być zbyt długie), lub hondą Civic. Wolałbym samochód 4-5 drzwiowy no i w wersji innej niż kombi. Co do audi i BMW nie wiem jakiego silnika szukać. 2,7 litra w audi ciężko znaleźć w tej cenie, a i koszta ubezpieczenia mogą być nieco zbyt wysokie. Dlatego wolałbym się ograniczyć do wersji 2 litrowych. W grę wchodzi zarówno diesel jak i benzyna. (W zależności od tego, co bardziej się dla danego modelu opłaca)
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc!
bartek12355
Nowicjusz
 
Posty: 5

22 Maj 2020, 06:14

Trochę duża rozbieżność, z jednej strony BMW i Audi klasy D, z drugiej Honda klasy C. Między tymi autami będzie przepaść w komforcie jazdy.

Co masz na myśli "trasy po mieście"? Jaki przewidywany przebieg roczny?
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 148
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

22 Maj 2020, 07:45

Dzięki za odpowiedź. Mówiąc trasy po mieście mam na myśli dojazdy w większości do pracy. Na chwilę obecną to około 10 do 15 tysięcy rocznie. Do tego dłuższe trasy kilka razy do roku. Faktycznie jest pewna rozbieżność, która wynika z poszukiwania pewnego złotego środka. Civic jest przez wielu chwalony za swoją niezawodność, z kolei BMW i audi odpowiada mi bardzo wyglądem i komfortem.
bartek12355
Nowicjusz
 
Posty: 5

22 Maj 2020, 08:24

W tym budzecie nie kupsiz b8, które nie jest złozone z przystanku autobusowego.

e90 nie ma żadnej godnej uwagi benzyny pod względem awaryjności.

Diesel na kręcenie się w okół komina to jak proszenie się o problem i koszty. DPF moment sie podda.

Najwiecej moge powiedziec o ufo bo go posiadam. Fakt jest niezawodny, przestronny i do takiej jazdy po miescie sie nadaje super. W sumie sam po to kupiłem to auto.
Z minusow to jak kazdego japonca musisz krecic wysoko żeby to jechało, wygłuszenie w tym aucie nie istnieje i oczywiście jest twardy jak taczka. Za to pewnie się prowadzi. Tylko jak masz kupować do dorzuć do 30 i kup ładnego polifta bo jest wyleczony z kilku bolączek wieku dziecięcego jakie miał przedlift i jest ładniejszy :D

Jak chcesz w miarę złotego środka to ja bym się rozglądał za focusem mk3
e0hater
Początkujący
 
Posty: 143
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8 I-VTEC
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

22 Maj 2020, 12:55

Dzięki wielkie za wyjaśnienie tematu. Powiem Ci, że nie brałem jakoś wcześniej pod uwagę forda, ale jak teraz przeglądam oferty, to może to nie jest taki zły pomysł. Całkiem ciekawe są te roczniki od 2010. Orientujesz się, co do aktualnych cen tych aut, tzn jaki rocznik w kwocie do 30 tysięcy można teraz bezpiecznie kupić? A i znalazłem wersję 1.6 turbo 150KM. To bezpieczny wybór?
bartek12355
Nowicjusz
 
Posty: 5

22 Maj 2020, 13:09

No mk3 pojawiło się w 2010 i do 30 tys możesz sie pokusić jedynie o 2010 lub 2011 jeśli chodzi o ecoboost albo 2012 jak się zdecydujesz na wolnossący.

Ecoboost wtedy jeszcze troche raczkował bo miał problemy z chłodzeniem ale wystarczylo pilnować układu chłodzenia i normalnie olej wymieniać co 10k a nie co 30k i bedzie śmigał.

Do kręcenia się w okół komina wybrałbym na twoim miejscu bardziej 1.6 duratec 125km wolnossak bo będzie na pewno mniej awaryjny chyba, że potrzebujesz dynamiki to tylko turbo.

Sam jak bym miał jeszcze raz wybierać to przesiadłbym się na foke.
e0hater
Początkujący
 
Posty: 143
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8 I-VTEC
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowco, ustąp pierwszeństwa motocykliście
    Okres letni to pełnia sezonu motocyklowego, dlatego właśnie w czasie wakacji motocykliści najbardziej narażeni są na udział w wypadkach. Wielu tragicznych zdarzeń można by uniknąć dzięki poprawie bezpieczeństwa jazdy kierowców ...
    Moda MINI na wiatr i niepogodę - bardzo Brytyjska
    MINI to nie tylko samochód. Z tą marką związany jest również styl życia, który fascynuje nie tylko na drodze i w garażu. Zgodnie z mottem YOU.ME.MINI. od września 2013 w nowej kolekcji MINI Lifestyle ...

  •