Samochód do 35.000 +-, mocny, wygodny PB/LPG

01 Cze 2020, 21:34

Dobry wieczór wszystkim na forum.
Ciężko się zastanawiam nad zmianą mojego Volvo S80 2.5t z 2004 roku w automacie na samochód, który sprawi mi trochę więcej frajdy z jazdy oraz doznań słuchowych.
Celuję w V8, duży sedan z dobrą trwałością.
Na pierwszy rzut oka idzie Lexus GS430 MK2 oraz LS430 MK3. Miałem okazję siedzieć w każdym z nich, oglądać, jeździć. Bardziej podoba mi się LS430, jednak straszą mnie wszechobecne opinie na temat dużo droższeogo serwisu (tutaj chetnie wysłucham za i przeciw w tej sprawie od moderatora ,,szybki'' :))

Mam jednak na oku inne modele, które mi się podobają oraz są przystępne w tej kwocie do wydania.
Jest to:

Audi A6 C6 4.2 na wtrysku pośrednim
Audi A8 D3 (niby można kupić, pytanie jak utrzymanie)
BMW E65 (podoba mi się, jednak... znajomy ma bmw i to co wydaje na serwis..)

Po tym coś mniej standardowego jak np:
Cadillac STS/DTS
Toyota Avalon (ew. Lexus ES300/350) (nic nie mogę znaleźć nawet na tym forum o niej, oprócz tego, że to ponoć bardzo dobry samochód, jednak 270 KM oraz FWD.. no nie wiem)

Może macie jeszcze jakieś propozycje, które zmieszczą się w budżecie i które nie będą męczyć mnie za kieszeń co miesiac, wysypując kolejne pierdoły?

Tu pytania do siedzących w temacie. Jak spora jest różnica w utrzymaniu LS430 vs GS430?

Czy taki LS430 będzie tańszy niż A6 C6 4.2?

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc, bo nie daje mi to już spac. :)
daniel18c
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 15 09 2014
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Rover 75
Silnik: 2.5 V6 177KM + LPG
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

02 Cze 2020, 18:19

Ile robisz rocznie km?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7035
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Cze 2020, 18:58

około 20.000
Od czerwca do czerwca zrobiłem teraz 21.000 KM, jendak praca się zmieniła i będę robić teraz jakieś 17.000 - 20.000.

Dodam, że w ostatnim czasie często robie trasy (o ile to tak można nazwać) typu 120 km w jedną i w drugą, z reguły co tydzień. Czas około 2h. Tutaj wkracza fotel w S80, który jest dla mnie za krótki. W GS też, w LS jest idealny. To tak przy okazji
daniel18c
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 15 09 2014
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Rover 75
Silnik: 2.5 V6 177KM + LPG
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

02 Cze 2020, 21:30

daniel18c napisał(a):Od czerwca do czerwca zrobiłem teraz 21.000 KM, jendak praca się zmieniła i będę robić teraz jakieś 17.000 - 20.000.

Dodam, że w ostatnim czasie często robie trasy (o ile to tak można nazwać) typu 120 km w jedną i w drugą, z reguły co tydzień. Czas około 2h. Tutaj wkracza fotel w S80, który jest dla mnie za krótki. W GS też, w LS jest idealny. To tak przy okazji


Jutro Ci coś skrobnę wieczorem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7035
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Cze 2020, 22:07

daniel18c napisał(a):Czy taki LS430 będzie tańszy niż A6 C6 4.2?

Raczej chyba A8 D3 w porównaniu do LS430?
Przepaści nie będzie masz w podwieszonych, za to A8 D3 czy Seria 7 BMW e65 wyglądają dużo lepiej od Lexusa.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 440
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Volkswagen Golf V GTI
Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

02 Cze 2020, 22:13

No według porównania... wychodzi praktycznie najtaniej. Wiele się nasłyszałem, jednak koszta prawdziwe robią swoje.
LS mi sie bardzo podoba :) O wiele bardziej niż E65 czy A8, jednak tutaj chodzi o całokształt a nie o wygląd.
daniel18c
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 15 09 2014
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Rover 75
Silnik: 2.5 V6 177KM + LPG
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    W deszczowe dni wzrasta liczba kolizji pojazdów z pieszymi
    W deszczu łatwiej o kolizję z udziałem pieszego – nawet o 58% w przypadku ulewy(1). Deszcz pogarsza widoczność i wydłuża drogę hamowania, dlatego przy takiej pogodzie kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność. ...
    Lexus NX 300h - średniej wielkości SUV
    Średniej wielkości SUV Lexusa jest napędzany układem hybrydowym opartym na benzynowym silniku 2,5 l. Łączna moc 197 KM pozwala się rozpędzić do setki w 9,2 s. Średnie zużycie paliwa wg WLTP zaczyna się od 9,1 l/100 km. W ...

  • 02 Cze 2020, 22:26

    Moja rada jest taka żebyś nie sluchał dzieci.

    daniel18c napisał(a):LS mi sie bardzo podoba O wiele bardziej niż E65 czy A8, jednak tutaj chodzi o całokształt a nie o wygląd.


    ls vs reszta (Serwis/ekonomia)dwa różne światy gdzie bmw jest odległą galaktyką.

    Jutro Ci coś skrobne :D
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7035
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    03 Cze 2020, 09:41

    szybki napisał(a):Moja rada jest taka żebyś nie sluchał dzieci.

    No właśnie więc dla dobra autora lepiej już nic nie pisz bo jeszcze w to uwierzy i co wtedy? :)
    Ls430 to samo +/- co A8 4,2
    Bartolekk
    Aktywny
     
    Posty: 440
    Prawo jazdy: 15 10 2000
    Przebieg/rok: 24tys. km
    Auto: Volkswagen Golf V GTI
    Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    03 Cze 2020, 10:35

    Bartolekk napisał(a):No właśnie więc dla dobra autora lepiej już nic nie pisz bo jeszcze w to uwierzy i co wtedy?

    No nic dostanie info co się psuje a co nie z cenami i osobami które zajmują się tymi autami.
    [quote="Bartolekk"]Ls430 to samo +/- co A8
    Dobre... :ok:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7035
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    03 Cze 2020, 12:10

    Serio będziesz się zastanawiał co się psuje a co nie w 20 letnim aucie segmentu F, z przebiegiem 500 tys? :roll:
    Bartolekk
    Aktywny
     
    Posty: 440
    Prawo jazdy: 15 10 2000
    Przebieg/rok: 24tys. km
    Auto: Volkswagen Golf V GTI
    Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    03 Cze 2020, 12:28

    Mam okazję kupić za 42900 polift 2004 rocznik, wersja EU, president, przebieg 187.000 z hiszpanii sprowadzony. Auto było powtórnie pomalowane całe (był przerysowany bok - lakier około 200 mikronów do 250 oprócz dachu chyba, jakoś tak).
    Fakt, trochę ponad budżet, jednak liczę na negocjacje i zejscie z ceny.

    Ogólnie jest mało egzemplarzy, faktycznie, większość z nich ma około 400.000 przebiegu - pytanie jak zawieszenie. Połowa nie wie, co się dzialo z autem a połowa ma nie taką wersję.

    Ten jeden mi się spodobał, jest po regneneracji 3 amorów, jeden ma 60%.

    Warto w ogóle się tym interesować?
    daniel18c
    Nowicjusz
     
    Posty: 20
    Prawo jazdy: 15 09 2014
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Rover 75
    Silnik: 2.5 V6 177KM + LPG
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    03 Cze 2020, 12:44

    Bartolekk napisał(a):erio będziesz się zastanawiał co się psuje a co nie w 20 letnim aucie segmentu F, z przebiegiem 500 tys?

    Tak będę się zastanawiał bo sporo tych aut serwisujemy a doradzam zakup autaz pełnym pakietem wiedzy.


    daniel18c napisał(a):jeden mi się spodobał, jest po regneneracji 3 amorów, jeden ma 60%.

    Wklej link.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7035
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    03 Cze 2020, 13:03

    daniel18c
    Nowicjusz
     
    Posty: 20
    Prawo jazdy: 15 09 2014
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Rover 75
    Silnik: 2.5 V6 177KM + LPG
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    03 Cze 2020, 16:28

    daniel18c Twoje zapytanie dotyczy różnych aut. Budżet co do ls430fl totalnie na styk, GSmk3 nie uda się, GS Mk2 na spokojnie.

    Co do porównania audi vs lexy to audi reprezentuje całkowicie inny charakter jazdy. I nie ważne czy zestawisz ze sobą GS mk2/3 i a6c6 czy Ls i A8 to audi będzie twardsze, lepiej reagujące na polecenia kierownika no i stabilność jazdy na mokrym/śliskim no bo napęd Q.

    Lexy szczególnie gs mk2 i Ls będzie bardziej kanapowaty, odcinający od drogi ciszą i prowadzeniem.

    Audi będzie miało lepszy hebel i nowocześniejszy dizajn.

    Co do części to Audi wygrywa wyborem od śmietnikowatych zamienników po OEM.

    I to sa chyba najważniejsze cechy audi.

    To teraz konkrety.

    Lex w wersji gs mk2 V8 będzie najtańszym V8 na rynku pod każdym względem.
    Części są normalnie dostępne a często graty oem są niewiele droższe od zamienników.
    Serwis jest prosty jak budowa cepa i poradzi sobie z nim prawie każdy myślący mechanik. Tak np. rozrząd kosztuje 1k z pompą AISIN i robota 400zł w audi rozrząd policz sobie w/g cen allegro i zobacz czynności serwisowe z ceną x3 i upierdliwością x10. Do tego mając odpowiednie stronki można korzystać z krosowania gratów czyli np. cewka pasuje od 10ciu tojot a do tego nawet jeżeli coś mimo że nie pasuje numerem i tak można założyć np. tylny dyfer będzie ok. od Lexa SC/LS mk1,2,3/Aristo/Supra MK4 a nawet chyba is300 z LSD.

    GS mk2 paliwo:
    LPG podejdzie spalanie od 12-18l spalanie pb 9-15l.
    Normalna jazda miejska 12-13l pb 15-16l lpg. Powolna trasa 9-10l Autostrada do 150km/h około 10-11l. pb. Totalny max jaki osiagnąłem to 18l pb w de jazda na odcince przez 150km/h.

    GS mk3 spali podobnie z tym że jest inna skrzynka i przy większych prędkościach jest mniejsze spalanie.

    Psucie się.

    GS mk2. Wywalą się górne wahacze regeneracja albo zakup nowego (nie pamiętam cen), szybko zużywają się heble trzeba zapodać EBC< Są dwa rodzaje skóry perforowana jest lepsza.
    Sworznie kupuje się OEM starczają na około 150km, wahacze dolne wymienia się tuleje na strong flex.
    To samo z gumami magla.

    Silnik nie nalezy do cieknących, regulacja zaworów co 100k.km na lpg (około) dużo zależy od instalki.

    Eletromechanicznie stabilnie popsuje się antena i trzeba przeczyścić silniczki ustawiające nawiew.

    W gs mk3 dojdzie awaria amorów 150-200k.km. są utwardzane. Koszt około 2k nowe oem.

    Skrzynie są pancerne z tym że gs mk2 jest bardziej odporna na czas.
    Do tego skrzynka z mk2ki ma takie same bebechy jak w gs300/is300/ls430 itp. Używki są tanie jeszcze pół roku temu kosztowały po 1,2k-1,5k.

    Wnętrze mk2 ma dłuższe siedziska niż w mk3 krótsze niż w LS.
    Lepiej jest wykonane i robi lepsze wrażenie. GS mk3 wypada najgorzej bliżej mu do audi i BMW niż do lexa.

    W gs mk3 też trafiają się problemy elktromechaniczne. Sporadycznie ale bywają.


    Co do samego LS430 FL.

    Jest drożej od gs mk2 i gs mk3 przede wszystkim o zawias. Wytrzymuje około 200k.km. a potem regeneracja (pneumatyki)
    Skrzynia 6biegowa jest ok. Elektromechanicznie nic się nie psuje oprócz sławnej anteny + czujniki parkowania.

    Spalanie wyższe niż w GSach około 10%. Mega cisza i spokój.
    Heble kiepskie.

    We wszystkich opcjach modelowych jak jest nagłośnienie Marka levinsona to będzie super grać CD. Radio będzie kiepsko słychać.

    Oczywiście z tyłu są masaże i lodówka :D

    Co do bezpośredniego porównania to w audi masz o wiele bardziej problematyczną elektromechanikę i mechanikę już nie wspominając o samej obsłudze.
    Jak sobie połączysz z kompletnym nie trzymaniem ceny (co chyba widać) to przygoda z takim V8 może źle się zakończyć dla kieszeni.

    Tobie proponowałbym gs mk2 V8 jest w 100% bezpieczny finansowo, obsługa na poziomie passata :D i super syt,rynkowa. Wtedy możesz sobie pojeździć, dozbierać kasy i kupić LS albo gs mk3.

    Ceny gs mk2 22-30k, MK3 45--50k LS430FL 40-50k.

    Co do tego czarnego z Linka jak prawda to bym brał.

    Amorem się nie przejmuj jest do zrobienia o ile potrafisz przełknąć inny poziom cen i technologii. Ja nie to bierz gs mk2.

    Sorki za bałagan w opisie ale zadawaj pyt. To Ci odpowiem.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7035
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    03 Cze 2020, 16:36

    Dzięki za tak obszerny opis.

    Zastanawiałem się jednak nad jeszcze jedną opcją (Lexus LS430 z linka jest faktycznie sporo ponad budżet.. nie wiem czy wyrobię na inne rzeczy :/) Mianowicie Volvo S80 II V8 4.4
    Dosłownie obok mnie jest taki egzemplarz, z porobionymi wadami, w najlepszej opcji, nowszy i tańszy niż lex. Nieźle te samochody brzmią, ma DYNAUDIO, keyless no ogólnie prawie wszystko to, co ma Lexus oprócz lodówki.
    Pytanie jaki on będzie w dłuższym utrzymaniu?

    Przemawia za nim cena - dostępność (nie ma żadnego GS'a na oku, nic nie ma, a jak jest to podobny cenowo a jednak 5 lat nowsze Volvo tu mamy) No i Volvo też się jako tako sprawdza obecny model.
    Co Ty na to?
    https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-s80 ... 71f24b0362
    daniel18c
    Nowicjusz
     
    Posty: 20
    Prawo jazdy: 15 09 2014
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Rover 75
    Silnik: 2.5 V6 177KM + LPG
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002
     
    • Warto przeczytać