Samochód do 40-45 tysięcy

12 Cze 2020, 20:39

Cześć, od jakiegoś czasu rozglądam się za samochodem do 40/45 tysięcy i zależy mi, aby w tej kwocie zamknąć się ze wszystkim - tzn. w tę kwotę chciałbym wliczyć wszystkie opłaty i koszt przeglądu zerowego - rozrząd, olej, filtry, płyny, klocki i ew. opony, zależy od zakupionego egzemplarza.

Czego szukam konkretniej? W dużym skrócie to dużego, w miarę uniwersalnego i komfortowego samochodu, którego serwisowanie mnie nie zrujnuje finansowo. W grę wchodzą dwa typy nadwozia - sedan, SUV i ewentualnie jakiś liftback (jak BMW 3 GT). Niestety, nic mnie nie przekona do nadwozia kombi.

Jeżdżę sporo - średnio 25 tysięcy kilometrów rocznie i chciałbym, aby mój przyszły samochód był dobrym kompanem do podróży, a w ciągu roku potrafię zrobić kilka długodystansowych wyjazdów. Tyle, że poza długimi dystansami na co dzień dojeżdżam do pracy ok. 20 km w jedną stronę (5-8 km miasto/korek + 12 km drogi ekspresowej) - dlatego wspomniałem też o pewnej uniwersalności. Jeżeli już jesteśmy przy dojazdach, to fajnie byłoby gdyby silnik był w miarę ekonomiczny i w trasie przy 140 km/h nie spalał więcej niż te 8/9 litrów na setkę.

Kolejna sprawa, to ogólny komfort - bardzo chciałbym, żeby samochód był dobrze wyciszony i przy wyższych prędkościach w kabinie nie robił się koncert, przy którym pasażerowie muszą do siebie krzyczeć, do tego wygodna pozycja za kierownicą dla kogoś ze 187 cm wzrostu.

Koszty eksploatacji i serwisowanie - oczywiście, nie oczekuje tutaj, że części i serwis będą tanie jak do Opla Astry, ale nie chciałbym też ładować się w markę premium, jakieś podwójne turbiny i tak dalej. Oczekuje w "miarę" prostych konstrukcji, których serwisowanie nie przewyższy wartości samochodu.

Jestem otwarty na wasze propozycje i miło by było jakbyście dawali jakieś szersze uzasadnienie :)

Poza tym dobrze byłoby gdyby w samochodzie było kilka takich udogodnień jak podgrzewane lusterka boczne, podgrzewana przednia szyba, tempomat (koniecznie) czy czujniki parkowania.
Esc71
Nowicjusz
 
Posty: 5

12 Cze 2020, 23:13

Myślę, że spokojnie można rozważyć diesla, np.
Citroen C5 2.0 HDI
Ford Mondeo Mk4 2.0 TDCI
Opel Insignia 2.0 CDTI
Peugeot 508 2.0 HDI
Renault Laguna 2.0 dCi
VW Passat B6/B7 2.0 TDI CR

Z benzyniaków:
Honda Accord VIII 2.0
Mazda 6 II 2.0 DISI
Toyota Avensis III 1.8
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7007
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

13 Cze 2020, 15:39

Odnośnie VAG'a zastanawiałem się jeszcze nad Tiguanem 2.0 TDI - czy to dobry wybór, czy lepiej postawić na paska B7 w sedanie? Druga moja własna propozycja to S60 II gen. z silnikiem 2.0D 163 km, tyle, że też niewiele o tym samochodzie wiem.
Esc71
Nowicjusz
 
Posty: 5

13 Cze 2020, 19:59

Suv tej klasy nie jest najszczęśliwszym wyborem jeśli chodzi o ciszę przy wyższych prędkościach
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13794
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kredyt gotówkowy, samochodowy, leasing czy gotówka? - zakup auta
    Kupno samochodu to duży wydatek dla większości Polaków. Rynek wychodzi jednak naprzeciw potrzebom i możliwościom klientów, pozwalając na sfinansowanie transakcji pieniędzmi z różnych źródeł. W ...
    BMW E1 i E2 (1991-1993) - samochód elektryczny
    Zachęcona pozytywnymi wynikami osiągniętymi przez akumulator NaS firma BMW Technik GmbH otrzymała zamówienie na opracowanie pojazdu elektrycznego od zera, przy założeniu zbadania zalet i wad napędu elektrycznego w ...

  •