Samochód dostawczy do 30 tyś - budowa kampera

12 Kwi 2021, 20:38

Klimek i Duda - mega. Jeszcze nie skonczylismy calosci, ale robota Dudy jest naprawde inspirujaca.

Co do samochodu - znalezlismy cos takiego i przykulo to nasza uwage.
Sprinter 308 CDI Maxi z 2.2 82 KM
[link do Otomoto wygasł]

Generalnie buda jako baza wyglada super, ale jesli bysmy sie zdecydowali na taka opcje to konieczna bedzie wymiana silnika na mocniejsza jednostke. Z tego co czytamy to topowy silnik wkladany do tego modelu to 2.7 CDI 156 KM. Jeśli przekładka wyniosła by nas mniej niz 10 k to jest to sensowne.
Czy mozecie doradzic w tej kwestii? Biorac swap pod uwage, jaka jednostke powinnismy miec na oku i jak moga wygladac koszta wyremontowanego silnika + koszta przekladki?

Dzięki za info.
lomakopakula
Nowicjusz
 
Posty: 6

12 Kwi 2021, 21:08

Zacząłbym od tego co można zrobić z tym silnikiem bo wychodził w kilku wersjach mocy.
Pod 10k podejdzie dobrze zrobiona generalna a gdzie jeszcze zakup i wsadzenie

Projekt dudy widziałem 2-3 tygodnie temu na obwodnicy Krakowa, kozak niesamowity. Nooo ale i koszta konkretne nie licząc nawet roboczogodzin
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Kwi 2021, 21:10

Co masz na mysli mowiac co mozna zrobic z tym silnikiem?
lomakopakula
Nowicjusz
 
Posty: 6

12 Kwi 2021, 21:20

Masz silnik, który występował w mocach od 82 do 129 koni. Ogarnij czym różnią się pod względem technicznym i sprawdź jakim kosztem można zrobić 129 (lub więcej) z 82. Pompa jest ta sama, wtryski też więc różnica zapewne to tylko turbo i program
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Paź 2022, 12:24

Czesc, a co myślicie o takiej budzie jako bazie na kampera? Z plusów:
Foremna buda długości ok 6m, szerokość w środku ok 2,1m, schowki pod podłogą na akumulatory, przetwornice itp., gotowy garaż z tyłu (do powiekszenia), wąskie automatyczne drzwi wejściowe, brak potrzeby zakupu drogich siedzeń i specjalistycznego montażu jeśli ktoś potrzebuje rejestrację na 4-6 osób
Z minusów:
Raczej wydaje się niemożliwe zejście po zabudowie poniżej dmc 3,5t więc kat C
Przebiegi rzędu 400-600tys

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Cypekr
Nowicjusz
 
Posty: 5

05 Paź 2022, 14:26

Cypekr napisał(a):a co myślicie o takiej budzie jako bazie na kampera?
Bardzo ciekawa zabudowa bo w środku będziesz miał dużo miejsca widać po gabarytach i szerokości.
Cypekr napisał(a):Raczej wydaje się niemożliwe zejście po zabudowie poniżej dmc 3,5t więc kat C
Na pewno lekko nie będzie, musiały by to być jakieś naprawdę lekkie prefabrykaty na których miała by się odbyć zabudowa. Z drugiej strony znajdź kampera który ma w środku 6m i jest na kategorię B. Będzie ciężko...
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 7208
Zdjęcia: 24
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zawieszenie pneumatyczne i adaptacyjne - jakie są ich zalety?
    Nowoczesne układy zawieszenia mogą zapewnić komfortową podróż, sportowe prowadzenie, a także jazdę w terenie. Sprawdź, na co pozwala zawieszenie adaptacyjne. Zawieszenie adaptacyjne i pneumatyczne – czym się ...
    5 najczęstszych usterek zimowych
    Ujemne temperatury, śnieg, wilgoć i sól na drogach. Zima to czas szczególnie trudny dla kierowców oraz ich samochodów. Mimo łagodnego początku sezonu, w najbliższym czasie pojawią się warunki rzutujące ...

05 Paź 2022, 19:12

Myślę że on po wywaleniu siedzeń będzie miał masę własną na poziomie 2500-2700kg więc to raczej nierealne aby zmieścic się w 3,5t dmc.
Na tej powierzchni udałoby się zrobić opcję jazdy i spania dla 6 osób. Od końca- sypialnia z materacem w poprzek (140x200), dalej z jednej str łazienka z prysznicem (ok 1,5x0,7-0,8m), naprzeciwko zabudowa z 2 łózkami piętrowymi pojedyńczymi (2x0,7m lub 2x 0,8m), dalej szafa 60cm, a między szafą a siedzeniem kierowcy dwa rzędy po 2 fotele np espace 4 albo transit custom (te z pasami) ustwione naprzeciw siebie, stolik na teleskopie i po złożeniu powstaje trzecie łózko. Naprzeciwko tego, między łazienką a drzwiami wejściowymi zabudowa kuchenna.
Machne w wolnej chwili jakiś rysunek poglądowy, póki co rozglądam się za potencjalnym pacjentem
Cypekr
Nowicjusz
 
Posty: 5

05 Paź 2022, 21:28

niestety to nie jest takie super jak tam sobie rozplanowałeś,
1 brak jakiejkolwiek izolacji
2 zabudowa wykonany tylko z włókna szklanego
3 często podłoga nie jest równa, w tylnej części zawsze jest podwyższenie co już Ci psuje "garaż/bagażnik"
4 im więcej szyb w kamperze tym gorzej
5 cena i czas zakupu i przeróbek przewyższy grubo zrobienie czegoś na nowo lub z innej bazy jak np z kontenera
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14795
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Paź 2022, 21:58

Wydaje mi się że nie do końca jest tak jak piszesz. Izolacja w takich budach jest upychania między poszycie zewnętrzne a tapicerkę wewnętrzną.
Podłoga prawdopodobnie też jest izolowana, ale tu nie mam pewności. Nawet Webasto jest w standardzie.
Poszycie może być z włókna, ale przecież całość stanowi stalowa konstrukcja, więc nie bardzo rozumiem? Akurat tu podłoga jest równa, a w tylnej części jest do wycięcia i przerobienia, aby garaż zajmował całą powierzchnię pod lozkiem. Z 4 się zgadzam, ale można to przeskoczyc.
5. Czyli jak z kontenera z włókna to ok, ale taki to nie ok?:) Ceny 18-30tys w zależności od stanu, rocznika i przebiegu.
Cypekr
Nowicjusz
 
Posty: 5

05 Paź 2022, 22:31

wiem co mówię pracuje z takimi pojazdami praktycznie na codzień, głównie na ducato i sprinterze.
Cypekr napisał(a):Czyli jak z kontenera z włókna to ok, ale taki to nie ok?:)
kontener jest łatwiejszy do obróbki bo jest na kątach prostych a tu masz skosiki,szyby, podwyższenia itd. Sam sobie pod górę robisz.
Skoro poruszyłes już kwestie webasto to od siebie dołoże kwestie elektryki.
webasto które się tam znajduje nie jest przeznaczone do postojowego ogrzewania, są bardzo paliwo i prądożerne więc już sobie możesz wyrzucić, elektryka której jest tam całe mnóstwo i tak pójdzie do wyprucia bo.do kampera się nie nada.
To już jest jeden strzał w kolano a drugim jest sam Mascot.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14795
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Paź 2022, 06:06

Mam podobne zdanie, kontener będzie o wiele bardziej praktyczny. Do tego zapewne wyżej w środku.
Będziesz miał kąty proste, równe ściany, okna wytniesz tam gdzie będziesz potrzebował. Dochodzi też kwestia izolacji, którą i tak musisz zrobić na nowo.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1635
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Paź 2022, 07:34

Zapominacie niestety o jednej ważnej rzeczy- kontener = 2 miejsca do jazdy (ok max 3, jeśli ktoś chciałby na tej pseudo ławeczce jechać jechać ponad 100km). Tak samo w przypadku blaszaka, jeśli chcesz więcej miejsc to albo przerabiasz brygadowke albo wchodzisz w mega koszty typu 15-16tys za wstawienie foteli z palierami
Cypekr
Nowicjusz
 
Posty: 5

06 Paź 2022, 09:43

Cypekr napisał(a):Zapominacie niestety o jednej ważnej rzeczy- kontener = 2 miejsca do jazdy (ok max 3
nie okresliles ile miejsc jest Ci potrzebne, dajesz tylko przykłady, kontener był tylko przykładem nie alternatywą.
napaliłeś się jak szczerbaty na suchary więc pozostaje tylko życzyć wytrwałości w pracy.
Zapytaj o opinię jeszcze na grupach kamperowych.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14795
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Paź 2022, 10:05

A ile niby osób ma jeździć kamperem zrobionym z dostawczaka? 6? Gdzie niby na takim metrażu miałoby funkcjonować więcej niż 2 osoby? Ewentualnie z jakimś małym dzieciakiem
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1635
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Paź 2022, 10:29

Liczyłem na jakieś merytoryczne opinie n/t wad takiej budy, a jedyną z jaką się zgadzam to że jest tam zbyt dużo okien, więc jest kwestia skroplin przy zaślepieniu niektórych.
Kontener lepszy bo kanciaty- jak umiesz dociac płyty po jakimś łuku to żaden argument.
Kontener będzie wyższy w środku i wyższy na zewnątrz, całe auto będzie przez to wysokie. Wysokość taka aby stanąć w środku i nie walić głową o sufit jest w zupełności wystarczająca.
Nie zrobisz tak prosto też połączenia kontenera z kabiną. Budowa takiego autobusu przypomina mocno normalną półintegre.
Dużo elektryki w takiej zabudowie- oświeć mnie do czego służy ten ogrom elektryki? Do tylnych świateł? Oświetlenia wnętrza?
Na fordach transitach są budowane kampery z alkowa na 6-8 osób. To ma służyć do przemieszczania i spania, nikt nie siedzi w tym cały dzień bo niby po co? Więc min opcja to 4 osobowy, a tu już adaptacja busa blaszaka staje się nieopłacalna.
Cypekr
Nowicjusz
 
Posty: 5