Samochód m.in. na długie dystanse

03 Kwi 2022, 23:40

Cześć,

poszukuję samochodu do max 12 tys zł. Ważne by było tanie w utrzymaniu czyli jak najmniejsze spalanie, utrzymanie oraz naprawy - części dostępne w przystępnej cenie.
Będę robić rocznie nawet do 50 tys km (stałe i dłuższe dystanse np. wyjazd za granicę), więc by służyło przez 4-5 lat co najmniej.

Koniecznie manualna skrzynia biegów, na benzynę lub z gazem. Zaczynam się poważnie zastanawiać nad tym drugim przy tym co się dzieje z cenami paliwa obecnie.
Jeśli jednak gaz ma wpływać na częstość usterek to już niekoniecznie.

Przed zakupem sprawdzić samochód na stacji kontroli pojazdów (autoryzowanej czy zwykłej?) czy u rzeczoznawcy samochodowego?
Black666
Nowicjusz
 
Posty: 4

03 Kwi 2022, 23:47

Trochę budżet za mały przydałoby się 2x tyle kasy, bo w tym budżecie albo kupujemy młodego mieszczucha ale takiego który się nie nadaje na 50 tys rocznie albo limuzynkę czy coś wyższej klasy ale starocia, więcej się będzie psuł niż jeździł.

Także ciężko coś doradzić moim zdaniem.
za 12 tys nie kupisz czegoś szczególnie wyższych klas co będzie 4-5 lat jeździło bez napraw.
Trevor
Początkujący
 
Posty: 177
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

03 Kwi 2022, 23:57

Naprawy wiadomo, że będą, z tym sie liczę, ważne by się nie okazało, że trzeba wywalić kolejne kilka tysięcy na kosztowne wymiany/naprawy na wstępie i w pierwszym roku. Dobrze jakby 2 lata pojeździło bez większych napraw.
Fajnie jakby finalnie z te 4 lata posłużyło.
Black666
Nowicjusz
 
Posty: 4

04 Kwi 2022, 09:45

Ja bym tu popatrzył na Avensisa T22 czyli pierwsza generację z silnikiem benzynowym. Innym samochodem mógłby być jakiś z silnikiem diesla 1.9TDi kiedy to jeszcze nie było dwumasy, DPF itd. Przebiegi duże i myślę że tu diesle lepiej się sprawdzi niż benzyna z gazem.

Tak jeszcze sobie myślę, że chyba najlepsza opcją byłby tu Nissan Primera z silnikiem CD20 to 2.0 diesel o mocy chyba 75-90KM jak dobrze pamiętam. Bardzo fajny silnik mało palący i praktycznie bezobsługowy. Miałem taki kiedyś w Nissanie Sunny i uważam go za jednego z lepszych w moich rękach zrobił ponad 80tkm bezawaryjnie i jak sprzedawałem miał ponad 240tkm.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 6458
Zdjęcia: 23

04 Kwi 2022, 10:26

50 kkm rocznie i LPG? Matko bosko, przecież to co chwilę będziesz tankować...

Jak wyżej, w miarę prosty diesel i tyle. Ale przy takich przebiegach tak stare auta to muszę przyznać wesoła przygoda. Odważny jesteś.

50 x 5 - 250 kkm. Te auta mogą już mieć przejechane 300-400 kkm.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7807
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Kwi 2022, 10:49

galakty napisał(a):50 kkm rocznie i LPG? Matko bosko, przecież to co chwilę będziesz tankować

Po co to tak uogólniać ? Od wczoraj zrobiłem na LPG coś koło 1k.km. Tankuje średnio co 350km.i żyje. Dziś trasa 390km. Wyjazd 6.40 na miejscu 10.30 z jednym tankowaniem. Coś jest nie tak?

Rokiko napisał(a): bym tu popatrzył na Avensisa T22 czyli pierwsza generację z silnikiem benzynowym


Jak się trafi nie zardzewiała to nie ma tańszej opcji do jazdy. Oczywiście przed liftem. Najlepiej 2,0.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 8541
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Największy rozpraszacz kierowcy? Jazda na zderzaku
    Co najbardziej rozprasza kierowców podczas jazdy? Brytyjscy kierowcy twierdzą, że jest to widoczny we wstecznym lusterku samochód, który jedzie zbyt blisko nich. Jazda na zderzaku to problem również ...
    Testy zautomatyzowanych pojazdów na miejskich drogach publicznych w EU
    Toyota ogłasza rozpoczęcie programu testów zautomatyzowanej jazdy (AD – Automated Drive) na drogach publicznych w Europie. Po udanych symulacjach i próbach na zamkniętych torach, Toyota przenosi opracowane ...

  • 04 Kwi 2022, 11:01

    Jeszcze odnośnie LPG i tankowania. Tu można zawsze kosztem bagażnika wsadzić i większą butlę. Jeżeli kierowca będzie nastawiony tylko na jazdę w trasie i bagażnik nie będzie mu tak potrzebny to na jednym tankowaniu można i zrobić wtedy 600km+ :)
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6458
    Zdjęcia: 23

    04 Kwi 2022, 13:41

    Te 50tys km to max, może się okazać, że zrobię nawet o połowę mniej, te dłuższe trasy to nie będą częste, średnio raz na 2-4 miesięcy, a tak do użytku codziennego.
    Diesla nie chcę ze względu na ceny jakie teraz są, benzyna lub z gazem najlepiej.

    Znajomi polecają Toyotę, Opel, Volkswagen - bo części dostępne a to się na koszty napraw przekłada.
    Black666
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    04 Kwi 2022, 13:53

    Black666 napisał(a):Diesla nie chcę ze względu na ceny jakie teraz są, benzyna lub z gazem najlepiej.
    Tylko przy takich trasach diesel pewnie wyjdzie taniej niż benzyna plus gaz jeżeli chodzi o samochody w tym budżecie ale ok to Twoja decyzja.
    Black666 napisał(a):Znajomi polecają Toyotę, Opel, Volkswagen - bo części dostępne a to się na koszty napraw przekłada.
    Do większości samochodów nie ma problemu z częściami. Zapytaj jeszcze znajomych jakie silniki w tych samochodach polecają w benzynie :wink:
    Toyotę masz opisaną wyżej. W Oplu to chyba najlepiej by było celować w Vectrę bo ona na trasach najlepiej się sprawdzi. Hmm, a Volkswagen to chyba Passat najlepiej z 1.8T w benzynie (nie wiem czy to realne).
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6458
    Zdjęcia: 23

    04 Kwi 2022, 14:02

    Black666 napisał(a):Toyotę, Opel, Volkswagen - bo części dostępne a to się na koszty napraw przekłada.

    Ja bym wybrał podobnie Toyota najpewniejsza ale rdza więc odpadnie, VW jak zastąpisz octavią1 2,0 to będzie git. I na tym się skup.
    Rokiko napisał(a):Tylko przy takich trasach diesel pewnie wyjdzie taniej niż benzyna plus gaz jeżeli chodzi o samochody w tym budżecie ale ok to Twoja decyzja.

    Szczególnie z pół milionowym nalotem do 12k . :D
    Rokiko napisał(a):Hmm, a Volkswagen to chyba Passat najlepiej z 1.8T w benzynie (nie wiem czy to realne).

    Tia na wielowahaczu + turbo + typowe usterki będzie tanio :happy:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8541
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    04 Kwi 2022, 14:09

    szybki napisał(a):Szczególnie z pół milionowym nalotem do 12k . :D
    :) wiem ale myślisz że benzyna będzie miała w tym budżecie dużo mniejsze przebiegi :mrgreen: trzeba szukać. To taka alternatywa i moim zdaniem dobra opcja w tych 12tyś.
    szybki napisał(a):Tia na wielowahaczu + turbo + typowe usterki będzie tanio
    Dlatego napisałem że nie wiem czy realne :mrgreen:

    Tak poza tym to coraz ciężej znaleźć coś używanego. Ceny poleciały w górę i może się okazać ze zaraz nie będzie w czym wybierać.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6458
    Zdjęcia: 23

    04 Kwi 2022, 14:15

    Benzyna też będzie miała swoje najechane, do tego założyć LPG czyli zmniejszamy budżet. Nie upierałbym się na tym gazie...

    1.8T i ekonomia? Litości :D Pomijając niektóre rozwiązania i naloty to samo spalanie też kosmiczne, a autora bolą ceny ropy obecnie (gazik też zdrożeje ze względu na obecną sytuację geopolityczną).
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7807
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    04 Kwi 2022, 14:20

    W tym budżecie to jedyne co może rokować to jakieś Punto Grande z małolitrażowym dieslem i tyle.
    i to jedyny sensowny wybór tak na prawdę.
    Trevor
    Początkujący
     
    Posty: 177
    Prawo jazdy: 09 10 2010
    Przebieg/rok: 14tys. km
    Auto: Opel
    Paliwo: Benzyna

    04 Kwi 2022, 14:45

    Rokiko napisał(a): wiem ale myślisz że benzyna będzie miała w tym budżecie dużo mniejsze przebiegi trzeba szukać. To taka alternatywa i moim zdaniem dobra opcja w tych 12tyś.

    Dokładnie tak sądzę :D
    galakty napisał(a):Benzyna też będzie miała swoje najechane, do tego założyć LPG czyli zmniejszamy budżet. Nie upierałbym się na tym gazie...


    Panowie to może Wam wyjaśnie. Kompletny 2,0 8V kosztuje około 1k-1,5k ze śmiesznym nalotem (jeszcze do uruchomienia w aucie) przychodzi Ci rano a na drugi dzień jest do jazdy, z tyłu masz belkę nowa coś koło 600zł. reszta zawiasu i mechaniki podobnie tanio, spalnie lpg koło 11l na najtańszej instalce, silnik na luzie robi 400k.km.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8541
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    04 Kwi 2022, 15:04

    szybki napisał(a):Panowie to może Wam wyjaśnie. Kompletny 2,0 8V kosztuje około 1k-1,5k ze śmiesznym nalotem (jeszcze do uruchomienia w aucie) przychodzi Ci rano a na drugi dzień jest do jazdy, z tyłu masz belkę nowa coś koło 600zł. reszta zawiasu i mechaniki podobnie tanio, spalnie lpg koło 11l na najtańszej instalce, silnik na luzie robi 400k.km.


    Nie no jasne, ktoś kto kupuje używane auto od razu myśli o wstawianiu nowego słupka :ok: I wiadomo że będzie w super stanie. Szybki Ty myślisz jak ktoś kto sobie sam naprawia auta, kupuje uszkodzone taniej itp. Dla przeciętnego Kowalskiego to tak nie wygląda.

    Nie mówię żeby nie patrzył na benzynę, ale nie upierałbym się tylko i wyłącznie na niej.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7807
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007