Samochód na wózek - czyli spodziewam się potomka :) 50 tys.

15 Lut 2014, 12:31

Cześć! Dawno do Was nie zaglądałem, a przez ten czas trochę się pozmieniało. Nie będę się rozwodził i przejdę do rzeczy. Niedługo na świat przyjdzie pierwsze dziecko w rodzinie, co skutecznie zmieniło w moim życiu priorytety, ale spokojnie, nie chce być tatuśkiem w VANIE :D Szukam samochodu, który pomieści wózek typu GONDOLA, a więc słusznych rozmiarów oraz inne rzeczy, które są nieodzowne przy małym dziecku. Obecnie jeżdżę Fiatem BRAVO II gen i mimo 400 litrowego bagażnika to jest ciasno.

Padło na kombi klasy średniej lub wyższej, a do wydania mam 50 / 55 tys zł. Czego szukam? Samochodem będę jeździł głównie w mieście, ale trasa też się zdarzy, a więc nie może być jakimś wielkim klockiem, którym nie zaparkuje pod marketem itp. Więc zastanawiam się czy nie wystarczy jakiś samochód z klasy kompaktów tyle, że w wersji kombi? Nie chcę też diesla bo po mieście to tylko problemy, a więc nastawiam się na benzynę i ewentualnie LPG.

Przeszukałem różne portale i w tej cenie można już trochę poszaleć i na jednym końcu są takie samochody jak, Insignia, Mondeo, 5008, Avensis, Superb, a z drugiej typowe kompakty jak Focus czy Golf. Samochodem chcę pojeździć ok 5 lat, a więc nie chce kupować nic starszego niż 5 latek właśnie. Co możecie doradzić? Ma mieć spory i ustawny bagażnik, dobrą dynamikę i akceptowalne spalanie +/- 10 l/100 po mieście. Wizualnie bardzo podoba mi się Insignia, ale nie wiem czy nie jest zbyt awaryjna? Poukładana wydaje się Skoda Superb, a złoty środek to Golf. Ale mam być nudny i kupić Golfa w kombi? Nie, to chyba nie to.

Mam mętlik w głowie, dlatego bardzo proszę o wypowiedzi posiadaczy takich lub innych samochodów, które spełniają moje wymagania. Z góry dzięki :ok:
Sebastianos
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 343
Miejscowość: Warszawa
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 1.6 THP
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

15 Lut 2014, 13:10

Więc tak Superb i Golf odpada. A dlaczego? Nie ma tam silników godnych polecenia.
Insignia okej. Tutaj warto złożyć gaz bo auto duże i będzie dużo paliło.
Mondeo Mk4 okej. Najlepiej 2.0 145KM ale tu be gazu. Auto się do gazu nie nadaje.
Focus- również bez gazu
Avensis- to już nie stare Toyoty ale nie są złe :wink:
Astra IV- nie ma jej na liście ale można ją dopisać :wink:
Ja zaproponuję coś takiego:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

15 Lut 2014, 15:00

No właśnie cały problem polega na tym, że za cenę 50 tys można kupić kompakt w kombi, ale także już pełnoprawny samochód klasy średniej jak Mondeo czy Insignia. Chociaż przyznam, że trochę przeraża mnie jazda w mieście tak dużym samochodem, a i pewnie ewentualne koszty naprawy będą wyższe? Widzę po Twoim profilu, że masz/miałeś te samochody - czy możesz coś o nich powiedzieć? Z tych, które podałeś to chyba Kia i Chevrolet najciekawsze.
Sebastianos
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 343
Miejscowość: Warszawa
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 1.6 THP
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

15 Lut 2014, 15:09

Mondeo- mam ale wersje Mk2. Ogólnie Mk4 to bardzo fajny samochód, dobrze wykonany, bardzo duży i pakowny, komfortowy i dobrze się prowadzi. Minusem jest to że dużo jest aut z floty- po przedstawicielach handlowych.. Silniki też są okej. Z benzyn najlepszy 2.0 145KM, z Mondeo Mk3. Części nie są drogie.
Insignia- mam. Auto jest trochę gorzej wykonane niż Mondeo, coś trzeszczy w środku ale jeszcze nie wiem co :mrgreen: Samochód ma części w przystępnej cenie (ostatnio sprawdzałem). W środku ciaśniej niż w mondeo ale auto i tak duże i wygodne. Bardzo dobre wyposażenie i mega duży bagażnik w wersji kombi.
Generalnie ja w tym budżecie kupiłbym nowego kompakta :wink: Nowe to nowe a w przypadku "nowych" używek jest duże prawdopodobieństwo kupienia auta po wypadku. A wózek spokojnie wejdzie do takiego kompaktowego kombi.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

15 Lut 2014, 15:25

To prawda, że nówka to nówka nie bita i w fotel nikt nie pierdział, ale utrata wartości mnie przeraża. Chociaż nie powiem, że nie mam takiego marzenia, mieć nówkę z salonu, a kwota którą dysponuje mi na to pozwala. Oczywiście kompaktowe kombi jest trochę mniejsze, ale na miasto to akurat zaleta. Ale Insignia kusi i to bardzo. Czemu odrzucasz Skodę Superb? Coś nie tak z aktualnymi silnikami z grupy VW?
Sebastianos
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 343
Miejscowość: Warszawa
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 1.6 THP
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

15 Lut 2014, 15:31

Tam po prostu nie ma dobrych silników. :wink: Każde auto traci na wartości a jednak 5 lat będziesz jeździł. Hyundai ma gwarancje 5 lat na skrzynie i silnik bez limitu kilometrów a inne marki tylko 2 lata :)
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Yaris GRMN - sportowy wydech
    Obecność miejskiego hatchbacka wśród supersamochodów nie jest przypadkowa. Toyota Yaris GRMN nie jest zwykłym autem do jazdy między pracą, centrum handlowym, a osiedlem. Chyba, że po drodze przejeżdżamy przez ...

15 Lut 2014, 16:43

Największe kombi Volvo V70 i Mercedes E klasa W211. Insygnia wbrew pozorom nie ma pojemnego kufra. Mietek tu rządzi. Minus drogie utrzymanie, ale komfort pierwsza klasa.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Lut 2014, 22:37

Miałem podobny case jak Ty, postawiłem na Lagunę III i serdecznie polecam. Świetna relacja cena (dzięki fatalnej reputacji poprzedniej generacji/jakość.

ciekawe jest tez mz Subaru Legacy (outback)
pilarzan
Nowicjusz
 
Posty: 32
Prawo jazdy: 04 04 1997
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Laguna III
Silnik: 2.0 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Lut 2014, 07:40

Faktycznie zapomniałem o Lagunie. Rzeczywiście można fajny rocznik i wyposażenie w dobrej cenie dostać. Jaki silnik polecasz do Laguny? Volvo V70 super, ale koszty utrzymania wysokie.
Sebastianos
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 343
Miejscowość: Warszawa
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 1.6 THP
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

17 Lut 2014, 08:17

Do Laguny 2.0 benzyna mniejsze ryzyko padnięcia silnika bo to dobra i sprawdzona konstrukcja.
Reszta czyli osprzet i elektronika + wiele wymysłów niestety bedzie po pewnym czasie stwarzac problemy. Jak nie trafisz bitego to sa szanse, ze nie bedzie z tym autem niekończącej sie udręki.
V70 jak juz to jednostki 2.4D lub benzyna o tej samej pojemnosci. Bardzo trwałe silniki.
Laguna z 2.0 jak i to V70 doskonale współpracują z LPG.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Lut 2014, 15:44

mam 2.0 benzyna
z gazem ten silnik ma podobno problemy- za słabe gniazda zaworowe. podobno, nie sprawdzałem.
znajomy ma 2.0 dci i też jest bardzo zadowolony. jakbyś chciał więcej info zapraszam na priv
pilarzan
Nowicjusz
 
Posty: 32
Prawo jazdy: 04 04 1997
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Laguna III
Silnik: 2.0 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Lut 2014, 18:18

2.0 16v ma hydraulikę na zaworach i wtrysk mpi jak najbardziej sie nadaje pod lpg.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Lut 2014, 18:40

pilarzan napisał(a):mam 2.0 benzyna
z gazem ten silnik ma podobno problemy- za słabe gniazda zaworowe. podobno, nie sprawdzałem.

W Lagunie III po liftingu z salonową instalacją gniazda są wymienianie na utwardzane przed montażem instalacji.
Prawdziwym mankametem silnika 2.0 140 KM są ręcznie regulowane zawory ,które na gazie szybciej się rozregulowują,ponoć co 30 tys. km do regulacji.

noisy napisał(a):2.0 16v ma hydraulikę na zaworach i wtrysk mpi jak najbardziej sie nadaje pod lpg.
Hydraulikę mają 2.0 170 KM i 2.0 208 KM .
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

17 Lut 2014, 18:49

Czyli wygląda na to że hydraulika jest w wersjach 2.0 T.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Lut 2014, 14:37

Słuchajcie minęło kilka dni i zobaczyłem kilka samochodów. Przejechałem się modelami, o których pisaliście i mam parę wniosków. Oglądałem Insignię, Ceeda, Cruza i 508 - oczywiście wszystkie w kombi z silnikiem benzynowym.

Insignia - fajne auto, ale bardzo duże i strasznie ciężkie. W przypadku benzyny spalanie ok 12 litrów na setkę przy jeździe po mieście, a więc jak dla mnie zbyt dużo. Pewnie gdybym robił trasę to bym się zdecydował, ale tak-chyba samochód nie na moje potrzeby.

Ceed - Nowy model jest przyjemny, ale jakoś wrażenia z jazdy były całkiem porównywalne z Fiatem Bravo, którego obecnie posiadam. Zwykły hatchback z doklejonym bagażnikiem. Nie skreślam, ale czegoś mi tu brakuje. Zbyt poprawny samochód, bez szału.

Cruze - tu miłe zaskoczenie, samochód dosyć przestronny, a silnik 1.8 okazał się całkiem dobrym połączeniem niezłych osiągów z przyzwoitym spalaniem. Zrobiłem ok 20 km po mieście i wg. wskazań komputera wynik 8.6 l /100 km. Samochód w sam raz jeśli chodzi o wymiary, a design też mi się podoba. Plusem jest to, że silnik jest sprawdzony i dobrze współracuje z gazem, a więc jest alternatywa.

508 - najbardziej pozytywnie mnie zaskoczył. Przestronny aczkolwiek nie napompowany tak jak Insignia przez co jest zgrabniejszy i łatwiejszy w parkowaniu. Bardzo fajne prowadzenie i resorowanie oraz naprawdę wysoka jakość wykonania wnętrza. Silnik 1.6 THP dynamiczny i teoretycznie oszczędny, gdyż po mieście wychodziło 9l/100, co jest dobrym wynikiem jak na masę samochodu, ale jak z awaryjnością 1.6 THP? Ma ponad 150 km, a więc mocno wysilony.

Rozważyłem wszystkie za i przeciw i rozważam dwa modele. Cruza i 508, którymi jeździłem. Są to nieźle wyposażone egzemplarze (szczególnie Cruze), które mogę kupić w cenie 50 tys.

Ten Cruze
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Ta 508
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Samochody są salonowe i z pewnego źródła - sprawdzone pod kątem bezwypadkowości. Lepiej wypada CRUZE ze względu na minimalny przebieg oraz 2012 rok produkcji. Oba spełniają moje wymagania, tyle, że 508 trochę bardziej prestiżowa i większa. Oba do wzięcia za 50 tys zł. Pamiętajcie o tym, że będę jeździł po mieście, ale też o tym, że będę woził dziecko w foteliku, a więc który będzie bezpieczniejszy?

Pomóżcie mi w wyborze, bo już sam nie wiem, a chciałbym zamknąć kwestię wyboru samochodu do końca miesiąca.

Cruze czy 508? Jak możecie to wymieńcie plusy i minusy jakie przychodzą Wam do głowy.
Sebastianos
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 343
Miejscowość: Warszawa
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 1.6 THP
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012