Samochód zastępczy - pytanie

Samochód zastępczy - pytanie

04 Paź 2019, 13:04

Cześć, mam do Was prośbę o pomoc, ponieważ jestem totalnie zielony w tych tematach. Z samochodu, który jest zarejestrowany na mnie korzystają moi rodzice, ja mieszkam w innym mieście. Ojciec miał stłuczkę nie ze swojej winy, uderzyło go od tyłu inne auto. Samochód jest ubezpieczony w PZU i ojciec dostał propozycję samochodu zastępczego na czas naprawy. I pytanie do Was jak to wygląda w przypadku kosztów? Pani z infolinii powiedziała mi, że jedyne koszty jakie muszę ponieść to ewentualny wkład własny w wypożyczalni, ale nie była w stanie mi powiedzieć jakiego rzędu są to koszty. Z informacji, które znalazłem w internecie wynika, że najpierw muszę zapłacić za wynajem auta i dopiero później zwrócić się do PZU o odzyskanie poniesionych kosztów, czy dobrze rozumiem? Dodam, że jest to stary samochód wart maksymalnie z 2 tys złotych, a wyczytałem że można wynająć auto podobnej klasy, a takiego grata przecież nie dostanę. Jest ktoś w stanie mi powiedzieć czy poniosę jakieś dodatkowe koszty w związku z wypożyczeniem auta zastępczego i jeżeli jest to możliwe do określenia - jakiego rzędu są to koszty? Z góry dziękuję!
marekmaro
Obserwowany

Re: Samochód zastępczy - pytanie

04 Paź 2019, 14:22

marekmaro napisał(a):wyczytałem że można wynająć auto podobnej klasy, a takiego grata przecież nie dostanę.
chodzi o segment nie o wartość, jeżeli jeździsz polo to nie dostaniesz Mercedesa S-klasy tylko auto pokroju Polo.
Co do kosztów to ponosisz tylko kaucję na ewentualne uszkodzenia, kwota jest zależna od wypożyczalni, przeważnie jest to 1000 zł.
Kwestia rozliczenia się za wypożyczenie to już musisz ustalić z PZU i Wypożyczalnia, najlepiej zwróć się do PZU o wskazanie wypożyczalni z którą współpracują.
Zachęcam do wzięcia udziały w ankiecie na wybór koloru na E36 Cabrio
kolor-na-bmw-e36-cabrio-vt117044.htm
Kao
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 42
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km