Saxo 1.1 brak wolnych obrotów

Re: saxo 1.1 brak wolnych obrotów

28 Wrz 2012, 14:57

Poszedłem jeszcze z ciekawości sprawdzić ten silniczek i co się okazało. Standardowo zero reakcji ale po naciśnięciu głowicy już nie ustawiał jej tylko brzęczał nie ruszając się z miejsca, tak jakby zębatki tam w środku przeskakiwały. Coś mi się wydaje że znowu będę musiał zainwestować w nowego krokowca. :/
bioły
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 20 Wrz 2012, 14:17
Auto: Citroën Saxo
Silnik: 1.1
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: saxo 1.1 brak wolnych obrotów

28 Wrz 2012, 15:00

A może po prostu trzeba go wymontować i przesmarować i będzie git:)
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Rejestracja: 24 Kwi 2012, 16:52
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy od: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: saxo 1.1 brak wolnych obrotów

28 Wrz 2012, 15:11

[link wygasł]

Poprawka :wink: Dokładnie to mam zamontowane takie ustrojstwo w silniku na 6 pin :) Chodzi mi o zdjęcie bo ten co mam teraz kosztował mnie jakieś 50zł a nie 98 :D

Jeżeli już będę musiał kupić nowy silniczek to jak mogę sprawdzić że to jest oryginał, a nie jakiś badziewny zamiennik?
bioły
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 20 Wrz 2012, 14:17
Auto: Citroën Saxo
Silnik: 1.1
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: saxo 1.1 brak wolnych obrotów

28 Wrz 2012, 15:15

Napakuje smaru i zobaczymy co się będzie działo :ok: Ale skoro krokowiec coś tam się odzywa to chyba sterowanie i czujniki są sprawne :)
bioły
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 20 Wrz 2012, 14:17
Auto: Citroën Saxo
Silnik: 1.1
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: saxo 1.1 brak wolnych obrotów

28 Wrz 2012, 15:16

Podaj mi pełne oznaczenie silnika tego saxo?? to może wykukam jakie numery ma mieć orginał, a z tym kupowaniem to kiepska sprawa bo nigdy nie wiadoma co kupujesz:/
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Rejestracja: 24 Kwi 2012, 16:52
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy od: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: saxo 1.1 brak wolnych obrotów

28 Wrz 2012, 15:26

Napiszę Ci pełną nazwę silniczka który był zamontowany jak kupiłem auto (więc chyba oryginalnego choć nie wydaje mi się).

WRC///
Fabrique en Espagne 2010/01
0 132 008 601

Kolejny silniczek kupiłem z tymi samymi numerami.
bioły
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 20 Wrz 2012, 14:17
Auto: Citroën Saxo
Silnik: 1.1
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak uczyć dzieci bezpieczeństwa na drogach? Jak uczyć dzieci bezpieczeństwa na drogach?
    Aby skutecznie uczyć dzieci w wieku od 4 do 12 lat odpowiedniego zachowania w zakresie bezpieczeństwa ruchu, trzeba wiedzieć o ograniczeniach związanych z wiekiem oraz o tym, że nikt nie zrobi tego tak skutecznie jak rodzice ...
    [C] Cee’d I 1,6CRDi / 3 II 1,6MZR-CD / Astra J 1,7CDTi / 308 I 1,6HDi [C] Cee’d I 1,6CRDi / 3 II 1,6MZR-CD / Astra J 1,7CDTi / 308 I 1,6HDi
    Podstawowe kryteria zestawienia: - hatchback segmentu C - silnik diesla o mocy ok. 110KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2010r. Wytypowane modele do zestawienia: - Kia Cee’d I 1,6 CRDi - 115KM (głównie ...

  • Re: saxo 1.1 brak wolnych obrotów

    28 Wrz 2012, 15:26

    A czy szukałeś gdzieś czy nie jest konieczne wstępne ustawienie tego modułu?? wiem że np w lanosie tzw regulator biegu jałowego trzeba wstępnie ustawić ręcznie lub ustawić z komputera.
    Cytaty:
    ,,No to dzieki wielkie za odpowiedz bo czytałem że trzeba na jakies 28 mm go ustawic. Ale nikt nie pisał że sam sie ustawia dzieki wielkie i pozdrawiam"
    ,,O ile pamiętam to wkręcasz go na miejsce podłączasz następnie włączasz stecyjkę w pozycję on (bez rozrusznika tak by świeciły się kontrolki) następnie wyłączasz stacyjkę i tak trzy razy... krokowiec sam się ustawi w prawidłowej pozycji."
    Właśnie w lanosie miałem z tym duży problem bo kupiłem nówkę regulator a okazało sie że był uwalony:/. Dysponuje sprzętem i kolejny silniczek po założeniu nie działał prawidłowo do czasu aż go ustawiłem.

    Zważywszy na to że siedzę w pracy i mam troche wolnego czasu:) a temat mnie troche zaintrygował:) zająłem sie lekturą na ten temat:) i mam pytanko: próbowałeś restartu kompa??
    Odpinasz aku na pare minut, później odpalasz auto i tak zostawiasz na pare minut bez ruszania gazu.

    Drugą sprawą niepokojącą którą zauważyłem z Twoich opisów jest to że gdy ruszysz chyba wtyczką?? regulatora zaczyna być oki więc może po prostu masz coś nie tak z pinami we wtyczce lub regulatorze bądź któryś z 6ciu kabelków we wtyczce jest naderwany, przyjrzyj sie temu dokładnie bo może to jest przyczyną <a zazwyczaj jest tak że najbardziej szkoli banalna rzecz>. Może być tak że kupisz nowy regulator i dalej będzie to samo :o a wtedy będzie :shock: , dogadaj sie z okablowaniem:)
    przemek217
    Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 611
    Rejestracja: 24 Kwi 2012, 16:52
    Miejscowość: Limanowa
    Prawo jazdy od: 16 01 2005
    Auto: Audi a6 C5
    Silnik: 1.8 T 150KM AEB
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: saxo 1.1 brak wolnych obrotów

    28 Wrz 2012, 19:37

    bioły napisał(a):nacisnąłem palcem tą głowicę w silniczku krokowym


    Tak żeby nie błądzić . Czy naciskałeś to co jest zaznaczone ?

    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2632
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: saxo 1.1 brak wolnych obrotów

    30 Wrz 2012, 18:02

    bonifacy tak dokładnie to naciskałem :) przemek217 próbowałem sposobów, które mi podałeś ale nic nie pomogło :/

    Wczoraj w akcie desperacji wykręciłem krokowca i podpiąłem bezpośrednio do akumulatora. Okazało się że działa tylko tak jak podejrzewałem zębatki przeskakują w środku. Potem wziąłem stary silniczek który uważałem za zepsuty i okazało się że on też działa i to nawet lepiej niż ta nowa podróba którą kupiłem, bo nic nie zgrzyta, chodzi elegancko. Tak więc możemy sobie dać spokój z szukaniem nowego silniczka. :ok: Potem zacząłem oglądać kable i wtyczkę ale nic nie znalazłem, z tym że po tym moim sprawdzaniu silniczek już wgl nie reaguje. Wydaje mi się, że gdzieś głębiej jest zerwany jakiś kabel, który czasem stykał a teraz jak tam poruszałem rozłączył się na dobre. Jutro może uda mi się skombinować jakiś miernik i sprawdzę który pin nie daję sygnałów. Chyba że to wina jakiegoś walniętego czujnika, jak sądzicie?
    bioły
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Rejestracja: 20 Wrz 2012, 14:17
    Auto: Citroën Saxo
    Silnik: 1.1
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: saxo 1.1 brak wolnych obrotów

    01 Paź 2012, 09:05

    bioły napisał(a):bonifacy tak dokładnie to naciskałem :)


    Zacznijmy od tego -
    bonifacy napisał(a): Piszesz że jak naciśniesz głowiczkę to toto chodzi . Zasada działania tego ustrojstwa jest taka że jak nie naciskasz gazu , czyli silnik ma chodzić na wolnych obrotach , to manetka gazu ma naciskać na tą głowiczkę
    Co widać na powiększeniu :

    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



    Jeśli za mocno uciągłeś linkę gazu to zderzak traci kontakt z głowiczką i pozycjoner przestaje pracować wsuwając się do pozycji wyjściowej gdyż nie ma zachowanego tego warunku:
    bonifacy napisał(a):Wewnątrz jest styk który wykrywa ten stan i podaje sygnał do ECU. Ten zaś wtedy wie że mają być wolne obroty i wysyła do regulatora odpowiednie napięcia wymuszające jego pracę
    . Ponawiam pytanie :
    bonifacy napisał(a):dobrze wyregulowałeś linkę gazu?


    Jeśli tutaj masz problemy z oceną sytuacji , odepnij linkę , uruchom silnik i zobacz co się będzie działo. Pisz o efektach.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2632
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: saxo 1.1 brak wolnych obrotów

    01 Paź 2012, 13:28

    bonifacy ja znam zasadę działania silniczka krokowego :) linka gazu rzeczywiście jest naciągnięta tak, że zderzak nie dotyka głowiczki, ale jest to zrobione po to, żeby silnik jako tako pracował. Próbowałem już odpiąć linkę gazu w nadziei że silniczek się wysunie ale silnik wtedy nie zapala, ponieważ krokowiec NIEREAGUJE :( , dlatego zmuszony byłem naciągnąć linkę bardziej, lecz to też jest kłopotliwe bo na zimnym mam 400 obr/min a na ciepłym stoją na 2000 :/ Podsumowując jak poluzuje gaz ta tyle żeby naciskał głowiczkę to nie ma opcji żebym odpalił :D Muszę sprawdzić okablowanie, może tam coś jest walnięte ;)
    bioły
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Rejestracja: 20 Wrz 2012, 14:17
    Auto: Citroën Saxo
    Silnik: 1.1
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: saxo 1.1 brak wolnych obrotów

    01 Paź 2012, 14:30

    bioły napisał(a):bonifacy ja znam zasadę działania silniczka krokowego :)


    Nie neguje tego. Wyjaśniam Ci nie wiedząc o tym .
    bioły napisał(a):Próbowałem już odpiąć linkę gazu w nadziei że silniczek się wysunie ale silnik wtedy nie zapala, ponieważ krokowiec NIEREAGUJE :(


    Jak uchylisz przepustnice też nie odpala ?
    bioły napisał(a):Muszę sprawdzić okablowanie, może tam coś jest walnięte


    Niewykluczone że jest tam jakieś uszkodzenie . Sprawdż również czujnik temperatury silnika czy ma właściwy opór w danej temperaturze.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2632
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: saxo 1.1 brak wolnych obrotów

    01 Paź 2012, 21:29

    Spotkałem się już z podobnym problemem w saxo u nas na warsztacie a więc do rzeczy co trzeba zrobić jedz jeszcze raz na kompa i niech diagosta zobaczy jaką temperaturę cieczy pokazuje sterownik nastepnie wypiąć wyczkę czujnika temp wody jeśli nic na kompie nie będzie się zmieniać po wypięciu wtyczki znaczy że jest uwalony sterownik i źle steruje dawka miałem już kilka takich przypadków w tych samochodach sterownik caly czas pokazuje temp 90 C i sa problemy z odpaleniem i praca na niskim silniku w takich przypadkach wymienia się sterownik :)
    powodzenia
    poldi2311
    Nowicjusz
     
    Posty: 40
    Rejestracja: 17 Maj 2009, 11:30
    Miejscowość: Stalowa wola

    Re: saxo 1.1 brak wolnych obrotów

    02 Paź 2012, 14:50

    Sprawdziłem okablowanie i wszystko jest ok, wyczyściłem też wszystkie wtyczki oraz poprawiłem zaciski na pinach i ku mojemu zdziwieniu silniczek zaczął pracować :D
    Niestety nie nacieszyłem się długo bo zaczął się wieszać :/ Gdy ruszam gazem, tzn odkręcam i puszczam to silniczek ładnie pracuje, ale gdy przytrzymam gaz w jednym miejscu to głowiczka wysuwa się tak z 2mm do przodu i staje, potem już wgl nie reaguje. Dopiero gdy wypnę wtyczkę i ponownie wepnę to silniczek ożywa.

    Czy w tej sytuacji nadal mam jechać na komputer i sprawdzać ten sterownik? Jak myślicie co może być przyczyną takiego zachowania?
    bioły
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Rejestracja: 20 Wrz 2012, 14:17
    Auto: Citroën Saxo
    Silnik: 1.1
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: saxo 1.1 brak wolnych obrotów

    02 Paź 2012, 14:52

    Jeszcze jedno pytanie :) Czy gdy dodam gazu to głowiczka powinna się wsuwać czy wysuwać?
    bioły
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Rejestracja: 20 Wrz 2012, 14:17
    Auto: Citroën Saxo
    Silnik: 1.1
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      S2020005