Seat Alhambra - 'czkawka' i stukanie

08 Lut 2025, 23:54

Witam, posiadam samochód seat alhambra 2.0 tdi, silnik BRT, rocznik 2006.
Samochód pół roku temu miał wymienianą turbinę (na regenerowaną) oraz przy okazji przeczyszczony kolektor, przepustnicę, zawór EGR, wymienione wężyki itd. Po dwóch miesiącach pojawił się problem z zaworem EGR, auto łapało tzw czkawkę i w końcu zawór padł całkiem, wymieniono go na inny używany. I teraz znów problem, samochód sporadycznie przy trzecim biegu i wyższych obrotach (około 2200) łapał czkawkę, nie za każdym razem. Nie wyświetlało też żadnego błędu aż w pewnym momencie zaczęło coś charakterystycznie stukać jak by zawór EGR był cały czas otwarty. Teraz samochód stoi unieruchomiony, odpala od strzała, ale stukanie jest jeszcze głośniejsze. Zawór EGR cały zawalony, ale otwiera się i zamyka. Po zdjęciu węża dolotowego do przepustnicy stukanie jest o wiele głośniejsze (stukanie tępe, nie metaliczne). Ciśnienie na tłokach w porządku. Może trzeba jeszcze sprawdzić wtryski?
Check engine nie świeci, a komputer pokazał błąd klap gaszących kolektora / błąd kolektora. Gdzie szukać problemu? Wymieniać kolektor, przepustnicę czy szukać stukotu w głowicy silnika? Ktoś spotkał się z podobnym problemem?
Początkowo myśleliśmy że problem jest w samym zaworze EGR, ale wygląda na to że to nie tu leży problem.
Johndoe12
Obserwowany
 
Posty: 1

  •