Seat Cordoba 1.9 TDi zle odpala (film na youtube)

21 Kwi 2010, 18:56

Mam Cordobe z 98 roku z silnikiem diesla 110KM. Po upływie co najmniej 4 godzin auto bardzo zle odpala. Po odpaleniu bardzo dymi. Trzeba długo kręcic... Nie straciło na mocy ani nie pobiera wiecej paliwa. Dymek puszcza raz na siwo a raz na lekko czarny kolor. Nie wiem co sie dzieje .... Wszystko było OK a tu nagle jednego ranka kiedy miałem do pracy jechac zaczał gorzej odpalac. Z dnia na dzien proces rozruchu wydłuzał sie. Mieszkam w Holandii i jak pojade do warsztatu to mi wypłaty braknie ale chyba bede musiał jechac. POOMOCY.


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

szynalek170
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Lubaczów
  • 21 Kwi 2010, 21:24

    Masz problem z odpaleniem auta na zimnym silniku widocznie świece żarowe nie grzeją za dobrze. KIEDY OSTATNIO WYMIENIŁEŚ FILTR PALIWA???
    wsiadając do samochodu włącz silnik i nie zapomnij włączyć myślenia ...
    smailer
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 106
    Miejscowość: ok Kalisz

    21 Kwi 2010, 21:51

    Jak jest temp powyzej zera to kontrolka od swiec zarowych swieci tylko przez sekunde. W zimie kiedy mróz był nie miałem najmniejszych problemów z rozruchem. Filtr paliwa wymieniałem ostatni raz w lipcu 2009. Dzisiaj zrobiłem mały test z paliwem. Odkreciłem zacisk na wezyku który doprowadza paliwo do pompy wtryskowej, zdjąłem go i dmuchnąłem tak aby paliwo wróciło do zbiornika. Potem załozyłem wszytsko spowrotem i auto odpaliło bez problemu (tylko ze silnik był ciepły) czyli problem cofającego sie paliwa chyba nie istnieje w tej sytuacji. Musi byc jakis inny. Jak krece rozrusznikiem to z tłumika wydobywa sie siwy dym a jak juz sie uruchomi to zadymi na czarno... Jak ciepły to odpala idealnie.
    szynalek170
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Miejscowość: Lubaczów

    21 Kwi 2010, 21:58

    Z tego co opisałeś może też być problem w pompie paliwowej...Ale ja mam VW Golfa (1.9 tdi) i na zimnym też sobie zakopci a potem już jest dobrze.
    wsiadając do samochodu włącz silnik i nie zapomnij włączyć myślenia ...
    smailer
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 106
    Miejscowość: ok Kalisz

    21 Kwi 2010, 22:06

    Ale wiesz, tobie moze dobrze odpala a u mnie to sie trzeba nakrecic rozrusznikiem... Przedtem jak odpalał to tez sobie małego dymka puscił. Ale tylko jak odpalał. A potem juz nie. Teraz przy odpalaniu tak zadymi ze szok a pozniej to nawet dymka nie pusci.
    szynalek170
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Miejscowość: Lubaczów

    22 Kwi 2010, 07:53

    Miałem kiedyś podobne objawy w starym dieslu ale wtedy okazało się,że (niestety) wypaliły się gniazda zaworowe w głowicy... No i problem o dziwo zaistniał też nagle,a nie nasilał się miesiącami. To mnie zmyliło i zaczęłąm wymieniac wtryski itp. pózniej całe wtryskiwacze i d..a... Najpierw sprawdziłem to co najprostsze czyli czy układ paliwowy dobrze podaje ropę,potem wymieniłem wszystkie świece bo jedna padła ale to nie było przyczyną ciężkiego rozruchu zimnego silnika. Sprawdziłem ciśnienie i było kiepskie.Okazało się,że puszcza górą a nie dołem przez pierścienie więc zwałilem głowicę a tam gnój... Jak zrobiłem z nią porządek,to silnik palił na dotyk już po 24h i w minusowej temperaturze.

    Oczywiście u ciebie może byc ten problem paliwowy ale nie wykluczyłbym też braku kompresji na którymś z cylindrów. :wink:
    Wszyscy jesteśmy hedonistami...
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5674
    Zdjęcia: 31
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: różne ,Octavia 2,0
    Silnik: 116 KM,
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak i gdzie kupić części do samochodu?
    Każdy kierowca, niezależnie od tego, jakiego auta jest właścicielem, staje przed koniecznością zakupu nowych części do samochodu. Zazwyczaj jest to wynik normalnej eksploatacji części, a czasem jest to wymuszone przez kolizję ...
    Lexus NX wyjątkowo bezpieczny. Najwyższa ocena w testach IIHS
    Popularny SUV Lexus NX zdobył najwyższą ocenę Top Safety Pick+ amerykańskiego Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Samochód doceniono nie tylko za wytrzymałość nadwozia, ale również za system zapobiegający ...

  • 22 Kwi 2010, 08:59

    To mu podgrzej swiece ("na krotko")) na zimnym silniku i zobaczysz Teraz sa takie temperatury ze moga sie swiece nie zalaczac a silnik jednak jeszcze wymaga podgrzania
    elektron1234
    Aktywny
     
    Posty: 306
    Miejscowość: Rzeszow

    22 Kwi 2010, 16:22

    A jak mu podłaczyc na krótko? Zrobic mu jakis oddzielny włacznik do swiec? Czy jest jakis inny sposób bo tam chyba przez jakis przekaznik idzie do tych swiec. Patrzyłem wczoraj to od swiec idzie kabelek do takiej duzej wiazki i ten zwitek kabli leci do srodka. Napisz jak mu podpiac na istro. Pozdrawiam
    szynalek170
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Miejscowość: Lubaczów

    22 Kwi 2010, 18:06

    Kabel o grubosci ok fi 4 mm jeden koniec na srube od swiecy zarowej ( mocno docisnij bo pobor pradu jest duzy i przewod bedzie cieply ale tak ma byc ) a drugi do aku +(plus) Policz spokojnie do 20 i pozniej sprobuj odpalic Jak cos nie wiesz pisz na gg to w miarewolnego czasu odpisze albo dzwon 509674475
    elektron1234
    Aktywny
     
    Posty: 306
    Miejscowość: Rzeszow

    22 Kwi 2010, 18:16

    Ok ale tam sa 4 swiece i nie ma na nich nakretek tylko zakładana jest taka jakby fajka (jak w benzynie) i na kazda oddzielnie sie nakłada kabel
    szynalek170
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Miejscowość: Lubaczów