Seat Cordoba I - Centralny zamek

Seat Cordoba I - Centralny zamek

21 Sty 2017, 18:42

Witam

Przegrzebałem z grubsza wyszukiwarkę na forum, jednak nie znalazłem rozwiązania swojego problemu, wiec zakładam ten temat.

Przez najbliższe kilka miesięcy będę używał Seata Cordoby I, rocznik 99 należącego do mojego ojca i chciałbym go trochę "ogarnąć". Ogólnie rzecz ujmując tato dbał o samochód mechanicznie, jednak sprawy wyposażeniowe krótko mówiąc olewał. I tak w aucie występują problemy związane z centralnym zamkiem:

1. Piloty centralnego zamka do auta zaginęły i auto było zamykane z kluczyka, jednakże z czasem, wedle relacji ojca centralka "wysiadła" i zamykanie odbywało się mechanicznie poprzez wciskanie grzybka. Czy wystarczy zakupić sterownik z pilotem czy koniecznie trzeba też kupić nową pompkę?

2. Obecnie nie zamykają się drzwi od kierowcy z kluczyka. Po włożeniu kluczyka do zamka i przekręceniu nie stawia on żadnego oporu. Trzeba zamykać grzybkiem przez tylne drzwi, co jest strasznie uciążliwe . Otwieranie odbywa się normalnie kluczykiem i nie stwarza problemów, jedynie zamknąć się nie da. Czy to może być wkładka zamka czy coś innego?

Za odpowiedzi dziękuję, w temacie mechanizacji samochodowej jakiejkolwiek jestem mocno zielony.
Starsky
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 21 Sty 2017, 18:26
Prawo jazdy od: 08 09 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Cordoba I
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Seat Cordoba I - Centralny zamek

22 Sty 2017, 13:27

Starsky napisał(a):1. Piloty centralnego zamka do auta zaginęły i auto było zamykane z kluczyka, jednakże z czasem, wedle relacji ojca centralka "wysiadła" i zamykanie odbywało się mechanicznie poprzez wciskanie grzybka. Czy wystarczy zakupić sterownik z pilotem czy koniecznie trzeba też kupić nową pompkę?
Jeżeli centralka jest padnięta i nie masz pilotów możesz kupić zestaw uniwersalny z centralką i pilotami podłączając go do instalacji (chyba najtańsza opcja). Wcześniej sprawdź czy pompka jest sprawna, następnie trzeba by skontrolować czy instalacja pneumatyczna od centralnego zamka jest szczelna.

Starsky napisał(a):2. Obecnie nie zamykają się drzwi od kierowcy z kluczyka. Po włożeniu kluczyka do zamka i przekręceniu nie stawia on żadnego oporu. Trzeba zamykać grzybkiem przez tylne drzwi, co jest strasznie uciążliwe . Otwieranie odbywa się normalnie kluczykiem i nie stwarza problemów, jedynie zamknąć się nie da. Czy to może być wkładka zamka czy coś innego?
Tu musisz zdjąć boczek i zerknąć do zamka i cięgien.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6822
Zdjęcia: 3348
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Budowlany ekstremista - wywrotka Budowlany ekstremista - wywrotka
    Jeszcze jesienią ubiegłego roku mieliśmy okazję przetestować samochód Mercedes-Benz Arocs AK 8×6 w wersji Grounder – na tym właśnie podwoziu KH-kipper zabudował półokrągłą wywrotkę tylnozsypową W1U ...
    Wodorowe ABC - to powinieneś wiedzieć o samochodach na wodór Wodorowe ABC - to powinieneś wiedzieć o samochodach na wodór
    Samochód na wodór? Dziś dla większości ludzi brzmi nieprawdopodobnie, ale to już rzeczywistość. W istocie otrzymywanie wodoru i jego wykorzystanie do poruszania pojazdów to sprawy prostsze, niż się na ...

  •