SEAT EXEO I EXEO ST - nowa twarz i więcej stylu

SEAT EXEO I EXEO ST - nowa twarz i więcej stylu

02 Wrz 2011, 00:11

Więcej stylu i jeszcze wyższa efektywność oraz NOWA TWARZ SEAT-ÓW EXEO I EXEO ST

    Nowy przód podkreśla wyrazistą sylwetkę
    Nowe reflektory biksenonowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej
    Silniki TDI o podwyższonej efektywności i niższym zużyciu paliwa
    Najwyższa jakość, precyzja wykończenia i bogate wyposażenie
    Emisja CO2 w Exeo Ecomotive obniżona do 120 g dzięki systemowi Start/Stop

Już jesienią wyrazista sylwetka Exeo zostanie jeszcze bardziej podkreślona zmianami stylistycznymi. Wzrośnie także wydajność silników TDI montowanych w tym modelu. Po modernizacji, komfortowe i dynamiczne modele Exeo i Exeo ST będą prezentować się jeszcze atrakcyjniej. We wszystkich wersjach wysokoprężnych emisja CO2 została obniżona o około 7 g na km, do 129 g/km w sedanie i 132 g/km w wersji ST, co oznacza, że pod względem emisji CO2 i efektywności silniki Exeo należą do najlepszych w swojej klasie. Zużycie paliwa także zostało obniżone w stosunku do obecnych wartości, które w cyklu mieszanym wynoszą 5,2 l/100 km i 5,3 l/100 km w ST.

Image Image Image

Te udoskonalenia to dopiero pierwszy etap poprawy efektywności Exeo, ponieważ w 2012 roku samochód zostanie wyposażony w system automatycznego wyłączania i uruchamiania silnika Star/Stop.

System wyłączający silnik po zatrzymaniu pojazdu – na przykład na czerwonym świetle – znacząco przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa i emisji. Celem konstruktorów jest uzyskanie wyniku poniżej 120 gramów CO2 na kilometr. Obniżenie zużycia paliwa i emisji nie pogorszy jednak dynamiki Exeo.

SEAT Exeo będzie jednym z najbardziej efektywnych pojazdów w swojej klasie, dzięki czemu stanie się jeszcze atrakcyjniejsze – zwłaszcza dla klientów eksploatujących większą liczbę pojazdów, którzy zwracają szczególną uwagę na poziom emisji.

Jednym z wielu atutów SEAT-a EXEO jest wyrazisty styl nadwozia. Przeprojektowany przód zarówno w wersji sedan, jak i kombi podkreśla ten styl jeszcze bardziej. Motywem przewodnim nowych opcjonalnych reflektorów ksenonowych jest „strzała”, czyli charakterystyczny detal we wzornictwie SEAT a. Zintegrowane światła do jazdy dziennej z energooszczędnymi diodami świecącymi mają ostro zarysowany, łukowaty kształt, podkreślający kontury i dynamikę Exeo.

Nowe reflektory przykładem dbałości o detale
Niepowtarzalny wygląd reflektorów to niezaprzeczalny dowód na dbałość o szczegóły, z którą zaprojektowano Exeo. Wraz z nowymi osłonami wlotów powietrza z motywem plastra miodu, diodowymi tylnymi światłami i nowymi wzorami 17- i 18-calowych aluminiowych obręczy kół Exeo zyskało jeszcze bardziej sportowy i dynamiczny wygląd – zarówno w dzień, jak i w nocy. We wnętrzu zastosowano nową tapicerkę. Zmodyfikowane koło kierownicy pokryte skórą prezentuje się jeszcze bardziej sportowo i prestiżowo. To kolejny dowód na staranność i zaangażowanie projektantów SEAT-a.

Niższe zużycie paliwa i emisja we wszystkich silnikach TDI
Z technicznego punktu widzenia nacisk położono na dalszą poprawę efektywności. Systematyczne udoskonalenia jednostek napędowych pozwoliły obniżyć emisję CO2 we wszystkich odmianach silnika TDI o około 7 gramów na kilometr. Sedany o mocy 120 i 143 KM z przekładniami manualnymi emitują teraz niespełna 130 gramów CO2 na kilometr.

Przyjemność z jazdy i niskie koszty eksploatacji
Najnowsza generacja Exeo jest teraz jeszcze atrakcyjniejszą propozycją dla biznesmenów, którzy przywiązują taką samą wagę do przyjemności z jazdy i prestiżu, jak do efektywności, funkcjonalności i niskich kosztów. Exeo to wyrazisty i elegancki samochód, wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, wyróżniający się znakomitą jakością i doskonałą relacją ceny do wartości.

Wyjątkowa precyzja i prestiż
Oprócz sportowej dynamiki atutami SEAT-a Exeo są precyzja i prestiż. Wyjątkowo sztywna konstrukcja nadwozia to czynnik decydujący o wrażeniu wysokiej jakości wynikającym z doskonałych właściwości jezdnych i precyzji prowadzenia. Idealne dopasowanie elementów i jakość wykończenia to efekt dbałości o szczegóły i precyzję wykonania Exeo produkowanego w zakładach w Martorell koło Barcelony. Kolejne atuty to wysoka klasa i przyjemna faktura materiałów zastosowanych w przedziale pasażerskim.

Jeszcze bardziej funkcjonalne Exeo ST
Przy długości 4,66 m Exeo to prestiżowy zawodnik klasy średniej. Samochód oferuje miejsca dla pięciu osób i pojemny bagażnik. Exeo ST, czyli wersja kombi, charakteryzuje się jeszcze większą funkcjonalnością. Bagażnik o pojemności od 442 do 1354 litrów, szeroko otwierająca się tylna klapa i możliwość aranżacji wnętrza w zależności od potrzeb sprawiają, że Exeo ST idealnie sprawdza się zarówno jako samochód osoby aktywnie uprawiającej sport, jak i środek lokomocji dla biznesmena.

Najnowsza technologia w służbie dynamiki i bezpieczeństwa
Sportowy charakter typowy dla pojazdów marki SEAT to zasługa między innymi najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Samochód jest dostępny z silnikami o mocy od 120 KM do 210 KM. Najnowsze jednostki TDI są zasilane w systemie bezpośredniego wtryski common rail, który gwarantuje dużą moc, wysoką kulturę pracy jednostki oraz znakomitą efektywność. Kierowcy szczególnie ceniący komfort mogą zamówić automatyczną przekładnię multitronic sterowaną także manetkami przy kierownicy jako alternatywę dla manualnej skrzyni biegów. Wydajny automat jest oferowany z silnikami 2.0 TSI o mocy maksymalnej 200 KM i 2.0 TDI o mocy maksymalnej 143 KM.

SEAT Exeo jest też bardzo bezpiecznym samochodem w swojej klasie. Oprócz nadwozia, którego konstrukcję zoptymalizowano pod kątem odporności na skutki kolizji, pojazd wyposażono standardowo w aż siedem poduszek powietrznych (z których jedna chroni kolana kierowcy), ESP z ABS i elektronicznym systemem rozdziału siły hamowania oraz system monitorowania ciśnienia w ogumieniu. Długa lista zaawansowanego wyposażenia dodatkowego obejmuje między innymi system nawigacji z odtwarzaczem DVD, biksenonowe reflektory z dynamiczną funkcją doświetlania zakrętów oraz nagłośnienie Bose.

Zobacz też: Seat Mii

źródło: seat.pl
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 4579
Zdjęcia: 11009
Rejestracja: 08 Mar 2006, 21:21
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy od: 12 12 1996
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Toyota Yaris, Grand Voyager
Silnik: 1.3 VVTi, 3.3 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: SEAT EXEO I EXEO ST - nowa twarz i więcej stylu

02 Wrz 2011, 09:17

szału nie ma :P
walkomazda
Początkujący
 
Posty: 107
Rejestracja: 23 Sie 2011, 09:05
Miejscowość: Warszawa
Auto: Mazda 3, Opel Astra G
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Uwaga Dziecko! Początek roku szkolnego Uwaga Dziecko! Początek roku szkolnego
    Standardowo od 1 września na przejściach dla pieszych pojawia się więcej dzieci w tym roku będzie to od 3 września kiedy to zaczyna sie pierwszy dzień szkoły. Wiele z nich będzie samodzielnie pokonywać drogę z domu do szkoły ...
    Co zrobić gdy zderzenie jest nieuniknione? Co zrobić gdy zderzenie jest nieuniknione?
    Wśród wielu kierowców można spotkać się z opinią, że w przypadku sytuacji awaryjnej – uderzenia w potencjalną przeszkodę (drzewo czy inny samochód), należy uderzyć bokiem auta. Nic bardziej mylnego! ...

  •  
    • Honda Civic, fioletowy kolor, tuning
      Wnętrze, samochód doświadczalny, Lexus LS 600hL
      Toyota Yaris 2014, wnętrze
      Dziecko w zapiętych pasach w foteliku samochodowym