Seat ibiza Cupra - kontrolka przy włączeniu auta i przy 90 stopniach

Seat ibiza Cupra - kontrolka przy włączeniu auta i przy 90 stopniach

19 Maj 2019, 16:06

Witam, mam problem w moim seacie, jakiś czas temu stojąc w korku auto zaczęło mi się grzać i wentylator się nie załączył, wymieniony został już termostat, czujnik temperatury przy chłodnicy oraz korek w zbiorniczku, płyn napełniony, wentylator zaczął działać, problem jest gdy odpalam auto na dzień dobry przy zimnym silniku alarmuje i miga czerwona dioda, po chwili ustaje przy 90 stopniach czasem znów zaalarmuje, gdy wczoraj stałem w korku po raz kolejny temperatura wzrastała powyżej 90, gdy auto dłużej stoi na zimnym silniku w zbiorniku jest płynu ledwo co ale gdy się odpali auto nagle się pojawia, czy ktoś wie może co jest przyczyna, z góry dziękuje za pomoc
ozzy9509
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 19 Maj 2019, 15:58

Re: Seat ibiza Cupra - kontrolka przy włączeniu auta i przy 90 stopniach

20 Maj 2019, 10:07

Układ chłodzenia masz prawidłowo odpowietrzony?
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 3283
Zdjęcia: 19
Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
Auto: Nie mam

Re: Seat ibiza Cupra - kontrolka przy włączeniu auta i przy 90 stopniach

20 Maj 2019, 18:10

Teoretycznie był odpowietrzany, ale może nie poprawnie w dniu dzisiejszym jak wróciłem z pracy, otwarłem maskę, płynu było w zbiorniku ledwo co, otwarłem korek nagle napełnił prawie do maksimum to może być od zapowietrzenia?
ozzy9509
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 19 Maj 2019, 15:58

Re: Seat ibiza Cupra - kontrolka przy włączeniu auta i przy 90 stopniach

27 Maj 2019, 13:58

To raczej nie to ponieważ odkręcając korek układ z ciśnieniowego zrobił się zwykły przez co powstało takie zjawisko. Zrób tak na zimnym silniku zaznacz sobie poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku i przy otwartym korku uruchom auto. Zobaczysz co się będzie działo z płynem, powinno go przybyć na rozgrzanym silniku. Zaobserwuj też czy przy otwartym układzie układ nie przegrzeje się i w odpowiednim momencie włączą się wentylatory.

Jeżeli będzie ok to zakręć korek i jak wyłączysz auto i ostygnie to płyn powinien wrócić do poziomu który zaznaczyłeś. jeżeli będzie go mniej to dolej i po ponownym rozgrzaniu i ostygnięciu silnika sprawdź czy jego poziom znowu zmniejszył się w zbiorniku. Jeżeli będzie tak się działo to znaczy że układ odpowietrza się jeszcze (o ile nie ma jakiś wycieków).
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 3283
Zdjęcia: 19
Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Największy pakiet mocy: silnik - Audi RS 6 Avant Największy pakiet mocy: silnik - Audi RS 6 Avant
    Jednostka napędowa 4.0 TFSI montowana w nowym Audi RS 6 Avant rozwija 441 kW (600 KM) mocy oraz moment obrotowy 800 Nm dostępny w wysokim zakresie od 2100 do 4500 obr/min. Od 0 do 100 km/h to sportowe kombi rozpędza się w ...
    Koniec z oszustwami podczas sprzedaży samochodów Koniec z oszustwami podczas sprzedaży samochodów
    Każdy przed zakupem auta będzie mógł sprawdzić jego historię, m.in. daty rejestracji oraz informację o tym, czy nie jest kradzione - przewiduje projekt noweli Prawa o ruchu drogowym, którym we wtorek ma zająć się rząd. Przyjęty ...

  •