Seat leon 1.9 TDI 110

Seat leon 1.9 TDI 110

03 Lut 2015, 11:08

Mam dziwny dźwięk przy przyśpieszaniu głównie 1( najmocniej) i 2 bieg słyszę tak jakby uciszające łopotanie( w zasadzie chyba po zdjęciu nogi z gazu w celu zmiany biegu) w lewej stronie samochodu, napewno nie gwizd. Mam do wymiany gruszkę. Czy to może być wina turbiny ?. Dodam że mam problemy z turbo na razie wymieniono mi nieszczelny przewód. Po tym działaniu samochód dostał troszke mocy i zacząłem słyszeć ten odgłos.

w sumie tak w 30% zbliżony myśle że tempo łupania wolniejsze i nie aż tak wyraźne

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

sirmyxir
Nowicjusz
 
Posty: 29
Rejestracja: 06 Lip 2014, 08:38
Auto: Nie mam

Re: Seat leon 1.9 TDI 110

03 Lut 2015, 11:57

Turbina,mało prawdopodobne,może być dwu-mas jeśli jest,lub koło pasowe,albo pasek rozrządu(potrafi specyficznie łopotać)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6944
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Seat leon 1.9 TDI 110

03 Lut 2015, 12:02

mechanik mi coś tam mówił że sprzęgło z dwumasem słabe, rozrząd ze 3-4 miechy temu robiony.

w sumie ten dźwięk bardziej przypomina

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

sirmyxir
Nowicjusz
 
Posty: 29
Rejestracja: 06 Lip 2014, 08:38
Auto: Nie mam

Re: Seat leon 1.9 TDI 110

03 Lut 2015, 12:22

Czy występuje pulsowanie pedału sprzęgła? Objawy zużycia koła dwu-masowego potrafią być różne w zależności od jego stopnia zużycia tego elementu,dźwięki też.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6944
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Seat leon 1.9 TDI 110

03 Lut 2015, 12:24

Hmmm może coś więcej jak trzymam puszczam , bo nie za bardzo wiem o co chodzi
sirmyxir
Nowicjusz
 
Posty: 29
Rejestracja: 06 Lip 2014, 08:38
Auto: Nie mam

Re: Seat leon 1.9 TDI 110

03 Lut 2015, 12:33

No właśnie,objawem zużycie koła dwu-masowego jest pulsowanie pedału sprzęgła,pedał nie powinien pulsować w żadnym aucie.Skoro mechanik sam stwierdził,że dwu-mas jest już słaby,to musisz reagować,bo jeśli koło rozleci się,to wtedy będziesz miał dopiero poważne problemy(koszty)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6944
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus GS F i Torque Vectoring Differential Lexus GS F i Torque Vectoring Differential
    Gdy osiem cylindrów, pracując w zgodnym rytmie, wytwarza potężną moc 477 koni mechanicznych, a sportowa, ośmiobiegowa przekładnia automatyczna doskonale dopasowuje przełożenia do prędkości i przyspieszenia, potrzebny ...
    VERVA Street Racing - Top Gear Live / relacja VERVA Street Racing - Top Gear Live / relacja
    VERVA Street Racing wraz z polskim debiutem jednego z najpopularniejszych spektakli motoryzacyjnych na świecie Top Gear Live zelektryzowała niemal 60 tys. zgromadzonych na Stadionie Narodowym w Warszawie. Brytyjski show jeszcze ...

  • Re: Seat leon 1.9 TDI 110

    03 Lut 2015, 12:47

    Kurde ale dziwi mnie to że zacząłęm to słyszeć dopiero po tym jak wężyk wymienił.
    sirmyxir
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Rejestracja: 06 Lip 2014, 08:38
    Auto: Nie mam

    Re: Seat leon 1.9 TDI 110

    03 Lut 2015, 13:08

    A czy na wolnych obrotach słychać jakiś ,,lewy,,dźwięk,jakby coś o coś ocierało?
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6944
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Re: Seat leon 1.9 TDI 110

    03 Lut 2015, 13:39

    Rzeczywiście warto sprawdzić koło dwu-masowe np. poprzez dotknięcie pedału sprzęgła na pracującym silniku. Na pedale nie powinny występować żadne wibracje. Warto także sprawdzić koło pasowe wału korbowego, które także może generować takie dźwięki oraz cały układ paska napędu podzespołów.
    AutoConrad
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 279
    Rejestracja: 31 Sty 2014, 15:29
    Miejscowość: Warszawa
    Auto: różne marki

    Re: Seat leon 1.9 TDI 110

    03 Lut 2015, 14:16

    Wibracje nie powinny występować również przy puszczaniu ?
    sirmyxir
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Rejestracja: 06 Lip 2014, 08:38
    Auto: Nie mam

    Re: Seat leon 1.9 TDI 110

    03 Lut 2015, 14:25

    Wibracji nie powinno być w ogóle żadnych,czy to przy wciskaniu, czy puszczaniu pedału,przy delikatnym naciskaniu też.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6944
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Re: Seat leon 1.9 TDI 110

    03 Lut 2015, 14:26

    Oj to słabo. A tak orientacyjnie zmieszcze sie do 2 tysi za wymiane ? Dzięki za pomoc
    sirmyxir
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Rejestracja: 06 Lip 2014, 08:38
    Auto: Nie mam

    Re: Seat leon 1.9 TDI 110

    03 Lut 2015, 14:53

    Jeśli zastosujesz sztywne koło zamiast dwu-masy, to bez problemu.Ja osobiście tak bym zrobił,bo jeździłem T5 z podobną mocą bez tego podzespołu, oraz teraz mam Sharana ,też podobna moc, bez dwu-masy.Nie mam żadnych zastrzeżeń jeśli chodzi o kulturę amortyzacji silnika,no ale wiadomo nigdy nie lubiłem ruszać z piskiem opon,ale dwu-mas też tego nie lubi.Jeśli jednak zamierzasz wymienić na dwu-mas ,to samo koło porządnej firmy może kosztować 2000 zł.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6944
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Infiniti Q50