Seat Leon ST 2014 - ściąganie samochodu po wymianie stabilizatora

16 Wrz 2020, 09:12

Witam wszystkich Forumowiczów!

Problem dotyczy samochodu Seat Leon ST 1.4 TSI Style 2014

Od 2 lat borykam się z dziwnym problemem, jakim jest ściąganie samochodu w prawo po wymianie stabilizatora. Wymieniany był z powodu skrzypienia słyszanego w przedniej, centralnej części auta, diagnoza padła na poduchy stabilizatora. Dodam, że naprawa wykonana była w ASO (Skoda Margo Rybnik- serwis Seata), który umywa rączki - twierdzą, że wszystko jest w porządku :) Byłem już u kilku "speców", zawsze diagnoza kończy się na zrobieniu geometrii i stwierdzeniu, że wina nie może leżeć po stronie owego stabilizatora, zaś przed jego wymianą wszystko było w porządku. Oczywiście luzów w zawieszeniu zero. Problem jest o tyle dziwny, że wychył kierownicy w lewo zależny jest od obciążenia w samochodzie. Kiedy jadę sam jest powiedzmy akceptowalnie. Gdy z prawej strony wsiada jeden lub dwóch pasażerów, robi się dużo gorzej. Dodam jeszcze, że na zimówkach i letnich oponach jest to samo, może na kołach letnich jest ciut lepiej, ponieważ są szersze.

Odbiera mi to kompletnie przyjemność z jazdy samochodem i stwierdziłem, że uderzę z problemem do Was. Mam nadzieję, że coś podpowiecie. Może jest ktoś wśród Was ze Śląska (ewentualnie Małopolska lub woj. Opolskie), kto podjąłby się takiej naprawy? Czekam z niecierpliwością na jakieś sugestie.
looleq98
Nowicjusz
 
Posty: 4

17 Wrz 2020, 08:15

Wymienione zostały wszystkie elementy stabilizatora czyli poduszki i łączniki stabilizatora? Sam stabilizator rozumiem że został ten który był?

Teraz pytanie jakie masz założone gumy czy jest to poliuretan? Czy drążek ugina się odpowiednio? Teoretycznie wymiana gum i drążków stabilizatora nie powinna mieć wpływu na geometrię.
looleq98 napisał(a):Byłem już u kilku "speców", zawsze diagnoza kończy się na zrobieniu geometrii i stwierdzeniu, że wina nie może leżeć po stronie owego stabilizatora, zaś przed jego wymianą wszystko było w porządku.
Czy tylko to było robione? Na pewno nic więcej nie było zmieniane?

A ta geometria którą robisz jak wychodzi? Bo skoro ściąga to nie może wyjść prawidłowa.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9712
Zdjęcia: 34

17 Wrz 2020, 09:05

Wymienione zostały wszystkie elementy stabilizatora czyli poduszki i łączniki stabilizatora? Sam stabilizator rozumiem że został ten który był?
Zostały wymienione poduchy i stabilizator, gdyż ASO dostaje taki komplet, samych poduch niby nie wymieniają. O łącznikach nic nie było mówione, więc jak mniemam pozostały stare.
Teraz pytanie jakie masz założone gumy czy jest to poliuretan? Czy drążek ugina się odpowiednio? Teoretycznie wymiana gum i drążków stabilizatora nie powinna mieć wpływu na geometrię.
Założone są standardowe gumy. Czy drążek ugina się odpowiednio ciężko mi powiedzieć, musiałbym podjechać sprawdzić do mechanika, lecz prawdopodobnie któryś z fachowców zwróciłby na to uwagę.
Czy tylko to było robione? Na pewno nic więcej nie było zmieniane?
Tak, tylko to było robione. Reszta jest jeszcze w oryginale.
A ta geometria którą robisz jak wychodzi? Bo skoro ściąga to nie może wyjść prawidłowa.
Właśnie wszystkie parametry są w normie. Musiałbym dokopać się do wydruku z ostatniej geometrii.
Z tym ściąganiem muszę doprecyzować - a mianowicie po puszczeniu kierownicy samochód nie leci w prawo, tylko kierownica ustawia się krzywo do jazdy na wprost - tak, jakby była źle ustawiona. Z tym że nie da się jej poprawnie ustawić, ponieważ jej wychył przy jeździe na wprost (tak jak wspominałem) zależy od obciążenia z prawej strony samochodu. Dodatkowo wyczuć można dziwną zależność, że auto jest bardziej czułe na skręt w prawo przy delikatnym ruchu kierownicą, niż w lewo. Naprawdę ciężko przetłumaczyć ten problem bez dłuższej pojeżdżawki samochodem.
looleq98
Nowicjusz
 
Posty: 4

18 Wrz 2020, 11:07

looleq98 napisał(a):Musiałbym dokopać się do wydruku z ostatniej geometrii.
Jak znajdziesz to wrzuć jego skan lub zdjęcie na pewno pomoże.

Generalnie jak kierownica jest lekko skręcona to na geometrii mogą to bez problemu poprawić.

looleq98 napisał(a):zależy od obciążenia z prawej strony samochodu
A jak obciążysz samochód równomiernie? Tak naprawdę mocne obciążenie jednej strony może znacząco wpływać na prowadzenie samochodu. Najlepiej sprawdzać czy jest ok przy równomiernie obciążonym samochodzie lub jak jedziesz sam.

Rozumiem że o wszystkich tych rzeczach wspominałeś przy ustawianiu / sprawdzaniu zbieżności?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9712
Zdjęcia: 34

19 Wrz 2020, 08:43

Może głupie pytanie, ale jak sprawdzali/ustawiali ci geometrię, to sprawdzali ciśnienie w oponach? Bo mnie już się zdarzyło, że ustawili geometrię, ale nie sprawdzili ciśnienia w oponach i główkowali co jest...A ja stałem i czekałem kiedy na to wpadną...
Bo jeżeli geometria wychodzi ok, to auto nie może ściągać. Jedynym winowajcą mogą być opony albo hamulce.
Ale zapodaj ten skan geometrii to zobaczymy co jest grane.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Wrz 2020, 19:18

.......
looleq98
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Klasyki Audi na Goodwood Festival of Speed
    Na linii startowej tegorocznego Goodwood Festival of Speed, który w dniach od 4 do 7 lipca odbędzie się w południowej Anglii, Audi Tradition wystawi trzy historyczne samochody. Do angielskiej Mekki miłośników ...
    Volkswagen Polo - niskie koszty utrzymania
    Nowa generacja Volkswagena Polo, która pojawiła się w polskich salonach, wyróżnia się najwyższym poziomem bezpieczeństwa (tytuł Best in Class 2017 przyznany przez Euro NCAP), bardzo obszernym wnętrzem oraz najbardziej ...

26 Wrz 2020, 10:01

Powyższy post wyświetla się dobrze tylko w wersji komputerowej (nie wiem czemu). Widać zdjęcie wydruku z geometrii.
looleq98
Nowicjusz
 
Posty: 4