Sedan/kombi dla 2+1 do 30tys

03 Paź 2022, 17:06

Dzień dobry
Potrzebuję kupić nowe auto w budżecie do 30tys zł.
Do tej pory 8 lat jeździłem Astrą G 1.6 ben. z 2000 roku.
Auto będzie służyć tylko mi jako kierowcy, do tego dwójka pasażerów w postaci żony i w niedalekiej przyszłości dziecka (stąd raczej skłaniam się ku kombi, lub dużemu sedanowi).

Moje wymagania nie są wielkie, z racji niedużego budżetu, ale chciałbym, aby autko miało chociaż te 140KM, automat, silnik raczej benzyna, bo w dalsze trasy wybieram się średnio raz w miesiącu, a tak to 3-4 razy w tygodniu po mieście.
Zwracam uwagę również na komfort jazdy, chociaż po małej Astrze wszędzie będzie wygodnie, i wewnątrz auta, i jeśli chodzi o prowadzenie autka. Mam 190cm wzrostu więc chce aby w środku było dużo przestrzeni.

Nie znam się zbyt mocno na samochodach, więc potrzebuję pomocy w wyborze choćby kilku modeli aut, na które powinienem zwrócić uwagę.
Jeśli chodzi o wygląd wizualny, podobają mi się:
- Audi A4 B8 (sedan/kombi)
- Ford Mondeo Mk4 (sedan, kombi)
- Kia Ceed (kombi)
- Ford Focus (sedan)
- Opel Insignia (sedan/kombi)
- Skoda Superb (sedan)
- Audi A6 C6 (sedan/kombi)


Prosiłbym o wsparcie, podpowiedź od czego z mojej listy lepiej trzymać się z daleka w tym budżecie lub na co innego zwrócić uwagę. Jeśli powinienem jeszcze się określić w jakimś aspekcie, dajcie znać.

Z góry dzięki za wszelkie porady, pozdrawiam ;)
:piwo:
AndrzejX
Obserwowany
 
Posty: 2

03 Paź 2022, 17:27

- Audi A4 B8 (sedan/kombi)


Brak silników benzynowych wartych polecenia (generalnie same śmietniki)

- Ford Mondeo Mk4 (sedan, kombi)


2.0/145 całkiem spoko ale doczytaj w kwestii automatów bo wkładali różne

- Kia Ceed (kombi) - Ford Focus (sedan)


A ile jest na polskim rynku takich np. focusów w sedanie z benzyniakiem i automatem mieszczących się w budżecie? Samochody są technicznie ok (jak bierzesz pod uwagę ceed'a to masz też zbliżonego technicznie i30) ale z automatem będzie je baaardzo ciężko kupić