Sedan/Limuzyna do 100 tyś. Złotych

Re: Sedan/Limuzyna do 100 tyś. Złotych

23 Cze 2018, 20:00

Jeśli stać Cię na nowy to też bym się nie zastanawiał i brał nówkę z salonu. Problem tylko w tym, że diesle mocno drożeją i za 100 tys.jest mały wybór w segmencie D.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5215
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: Sedan/Limuzyna do 100 tyś. Złotych

23 Cze 2018, 21:22

Nie sluchaj ich, bo mam wrazenie, ze tylko najczarniejsze przypadki podaja. Auto za 100 tys na taxi, na wypoazyczanie itp. Wiadomo, ze jest to mozliwe, ale bez przesady ludzie...
Czasem mam wrazenie, ze tu wszyscy 'doradcy' jezdza jakimis starymi autami za 5tys i kazdy mankament nowszych aut podaja za najwieksze bolaczki itp.

A np z drugiej strony, czemu ktos sprzedaje aito 1-2 letnie? Moze mu sie znudzilo, wie ze straci na sprzedazy, ale szuka innego( stac go np. Na utrate kasy), albo stwierdzil, ze to nie to itp itd. Nie kazdy, kto kupuje auto z salonu liczy kazda zlotowke jak Wy "doradcy" forumowi i patrzy, zeby najlepiej ani grosza nie stracic przy sprzedazy i kupnie kolejnego nowego. Sa nabywcy, ktorzy tez mysla innymi kategoriami.. ale co sie dziwic jak 95% tego forum nigdy nowego nie kupilo i teoretyzuje i demotywuje ludzi myslacych innymi kategoriami..
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 101
Rejestracja: 15 Cze 2017, 21:49
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: mam

Re: Sedan/Limuzyna do 100 tyś. Złotych

23 Cze 2018, 21:32

yeti65 napisał(a):To jest tak spory problem, że w niektórych modelach pojawiają się elektroniczne wskaźniki poziomu oleju.


W aucie z 1999 roku mam taki wskaźnik, za każdym odpaleniem silnika pokazuje stan oleju. Kurcze, nie wiedziałem że mam technologię z przyszłości :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 6661
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Sedan/Limuzyna do 100 tyś. Złotych

23 Cze 2018, 21:34

Tom88T napisał(a):Sa nabywcy, ktorzy tez mysla innymi kategoriami.. ale co sie dziwic jak 95% tego forum nigdy nowego nie kupilo i teoretyzuje i demotywuje ludzi myslacych innymi kategoriami..

Każdy pisze ze swojej perspektywy, ja akurat ostatnio kupuję nówki(żaden wypas, ale nowe) i piszę wyraźnie, że JA nie kupiłbym używki w takim budżecie(ale przecież innym nie zabraniam). Kto raz przekona się do nówki, temu ciężko myśleć o używce, w dodatku za taką kasę.
Galakty a ja spotkałem się z tym dopiero niedawno w nowym aucie kumpla :mrgreen:
yeti65
Stały forumowicz
 
Posty: 2102
Rejestracja: 12 Gru 2014, 15:08
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy od: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Lancer 2014, Vitara 2017
Silnik: 1,6 117KM 1,6 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

Re: Sedan/Limuzyna do 100 tyś. Złotych

23 Cze 2018, 21:51

To pewnie tak jak z tą podgrzewaną szybą, u mnie jest, a w przyszłych generacjach zanikło :ok: Na pewno Renówki z tamtych lat miały wskaźnik oleju i na pewno do 2 gen Megane / Laguny też były, potem nie wiem.

Co do tematu żeby nie robić OT. To zależy jak kto patrzy na te 100 tyś. Jeśli powiedzmy zbieraliśmy całe życie na auto z salonu i 100k to już max, to brałbym nówkę z salonu. Ale jeśli mamy firmę, kupę kasy, te 100k możemy odżałować i nie odczuć, to wziąłbym coś premium używanego, jednakże mając w głowie że mogę na drugi dzień 20k w niego włożyć żeby to doprowadzić do stanu. Ot co.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 6661
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Sedan/Limuzyna do 100 tyś. Złotych

24 Cze 2018, 10:42

Podepnę się pod temat ;) Stoję przed bardzo podobnym dylematem - u mnie auto nowe, budżet taki sam, benzyna:
Wybieram między:
1) Superb - benzynia 1.5 TSI - cena około 90 tysięcy
2) Passat - wersja City, 1.5 TSI - tu mają przestój z silnikami benzynowymi (1.4 nie można już zamawiać, 1.5 jeszcze nie - od 1,5 miesiąca słyszę, że cennik będzie lada dzień).
3) Optima - silnik 2.0, benzyna.

Cenowo każdy z tych samochodów wyjdzie podobnie (plus/ minus 5 tysięcy) - to na czym mi zależy to:
1) trwałość (tu pewnie Kia?)
2) spalanie - tu pewnie Super/ VW - liczę około 1,5 litra mniej niż Kia przy jeździe po trasie (sporo autostrad)
3) bagażnik - w Kii niby większy ale zależy mi też na pojemności po złożeniu tylnych siedzeń - i tutaj Kia ma bardzo dziwną konstrukcję (istotne pod kątem przewożenia wewnątrz roweru).

Jaka byłaby Wasza rekomendacja?
PiotrekF
Nowicjusz
 
Posty: 26
Rejestracja: 25 Mar 2010, 19:07
Miejscowość: krk
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Badaj auto i przeprowadzaj regularne badania techniczne Badaj auto i przeprowadzaj regularne badania techniczne
    Sprawność techniczna pojazdu jest kluczowym elementem bezpieczeństwa ruchu drogowego. Najczęściej stwierdzane przez policję usterki w pojazdach, które uczestniczyły w wypadkach drogowych, to braki w oświetleniu (54%), ...
    Sportowe Volvo V40 R-Design Sportowe Volvo V40 R-Design
    Volvo do swojej oferty wprowadziło sportową wersję, prestiżowego, pięciomiejscowego hatchbacka Volvo V40 R-Design. Auto jest dostępne w salonach z trzema silnikami wysokoprężnymi oraz trzema wersjami benzynowi. Cena modelu ...

  • Re: Sedan/Limuzyna do 100 tyś. Złotych

    24 Cze 2018, 11:10

    Jeśli powiedzmy zbieraliśmy całe życie na auto z salonu i 100k to już max

    To chyba największa głupota, zbierać kase całe życie i kupic za to samochód
    andrewb25
    Zaawansowany
     
    Posty: 572
    Rejestracja: 23 Lis 2009, 17:45
    Miejscowość: małopolskie

    Re: Sedan/Limuzyna do 100 tyś. Złotych

    24 Cze 2018, 11:10

    Sam chętnie posłucham opinii ekspertów na temat silników benzynowych w tym segmencie samochodów. Rozumiem, że diesel jest bardziej skomplikowaną jednostką napędową i nie nadaje się do miasta, ale z drugiej strony mamy trasy (5 dni w tygodniu miasto, weekend trasy ~1000km). Jak pogodzić potencjalną awaryjnosc diesla z stosunkowo niskim spalaniem? Poprosiłem o wycenę Forda Mondeo w hybrydzie, ale przeraża mnie wielkość i kształt bagażnika... Nic tam sie nie spakuje. Nowe Mondeo mieści się w moim budżecie.

    Wszystkie rozwiązania mają swoje wady i zalety i cholernie ciężko wybrać jeden pokazd.
    Benzyna? Stosunkowo tania, ale spalanie wysokie (~25% wiecej niż diesel).
    Diesel? Droga w eksploatacji i przy potencjalnych usterkach, ale niskie spalanie. Nie nadaje się do miasta, bo się silnik niedogrzewa (jak często może silnik być niedogrzany?).
    Hybryda? Droga w zakupie, ale świetna w przypadku spalania w mieście i trasie. Bardzo mały bagażnik.

    Ehhh
    Deruvish
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Rejestracja: 23 Cze 2018, 15:03
    Prawo jazdy od: 10 09 2010
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: VW Jetta SE
    Silnik: 2.5 175KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2011

    Re: Sedan/Limuzyna do 100 tyś. Złotych

    24 Cze 2018, 11:18

    przy dzisiejszych wszystkich tych gów...ych silnikach spalanie na jednakowym poziomie bez znaczenia czy diesel czy benzyna, paliwa też podobnie kosztują...wg. mnie. teraz firmy bardziej kupują benzyniaki do swojej floty.
    Pozatym skończyła się era prostszych silników benzynowych, teraz i już w benzynie masz wszystkie dobrodziejstwa, turbiny, dwumasy i dpfy, i wtryski,więc i w benzyniaku ma się też co psuć. :happy:
    Powoli auto staje się jak telewizor..jednorazówka.
    Ja gdybym miał kupować nówkę przede wszystkim brałbym to co daje najdłuższą gwarancję, jakakolwiek by ona nie była...a w tym zakresie dominuje hyundai/kia
    Ostatnio edytowany przez andrewb25, 24 Cze 2018, 11:23, edytowano w sumie 1 raz
    andrewb25
    Zaawansowany
     
    Posty: 572
    Rejestracja: 23 Lis 2009, 17:45
    Miejscowość: małopolskie

    Re: Sedan/Limuzyna do 100 tyś. Złotych

    24 Cze 2018, 11:22

    Deruvish napisał(a): bo się silnik niedogrzewa (jak często może silnik być niedogrzany?).


    Możesz liczyć, że przy -10 temperaturę pracy osiągnie po przejechaniu 10km.
    Poza tym jw, nie widzę różnicy w trwałości pomiędzy dieslem a jakimś 1.5 tsi czy uj wie czym.

    A co do kia vs superb vs passat.
    Pomijając, że nie widzę sensu kupna auta w podstawie to kia za 100k będzie miała wyposażenie jak passat za 120.
    Do tego wcale nie byłbym taki pewien, że 1.5tsi spali mniej przy autostradowych prędkościach (chyba, że będziesz jeździł 120 to wtedy tak)
    Invi
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3725
    Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: służbowe
    Silnik: 2.0/170
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Sedan/Limuzyna do 100 tyś. Złotych

    24 Cze 2018, 11:26

    Deruvish napisał(a):Benzyna? Stosunkowo tania, ale spalanie wysokie (~25% wiecej niż diesel).

    Mazda 6 2.0 pali niewiele więcej od diesla:
    http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 4&t=166208

    A jak jeździsz po tym mieście? 2x dziennie na zimnym silniku do i z pracy w korkach? Masz ogrzewany garaż?

    Hybryda nie ma małego bagażnika. Spójrz na Aurisa kombi: 530l. W 2019 będzie nowa generacja z hybrydą i 180KM:
    http://elektrowoz.pl/auta/nowa-toyota-a ... -brytanii/
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5215
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
    Prawo jazdy od: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    Re: Sedan/Limuzyna do 100 tyś. Złotych

    24 Cze 2018, 11:39

    Wszystko zależy od tego jak dużo jeździmy i gdzie. Ja np. jeżdżę "prywatnym" autem ok 20 tys km rocznie i nawet nie myślę o dieslu, ani o benzynie z gazem. Tym bardziej, że moja jazda to ruch miejsko-podmiejski z przewagą tego drugiego. Nawet jak będę zmieniał w przyszłym roku auto(prawdopodobnie na Outlandera) to też zostanę przy samej benzynie.
    Hybryda moim zdaniem nie ma sensu ekonomicznego(taniej wychodzi benzyna z gazem), oszczędne spalanie miejskie i tak nie zrekompensuje wyższej ceny zakupu(no chyba, że ktoś jeździ wyłącznie po mieście).
    Diesel moim zdaniem jest idealny na duże przebiegi i długie trasy(wiem, ameryki nie odkryłem). Ale po pewnym przebiegu i tak zaczyna generować spore koszty i dlatego w firmach jeżdżą 3 lata i 150tys km i są zmieniane, zostawiając potencjalne kłopoty nowym właścicielom. Menegerowie flot nie robią nic na czuja, tylko działają na podstawie precyzyjnych wyliczeń opłacalności i raczej wiedzą co robią.
    yeti65
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2102
    Rejestracja: 12 Gru 2014, 15:08
    Miejscowość: Zegrze Pd
    Prawo jazdy od: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Lancer 2014, Vitara 2017
    Silnik: 1,6 117KM 1,6 120KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    Re: Sedan/Limuzyna do 100 tyś. Złotych

    24 Cze 2018, 11:48

    Zgadzam się prawie ze wszystkim oprócz wniosków o hybrydzie - ogólnie racja, ale akurat hybrydowy Auris jest wyceniony całkiem spoko. Wersja kombi kosztuje tyle co słaby dieselek w VAGu (1.6 TDI) i ma podobne osiągi (chociaż odczucia z jazdy hybrydą są zupełnie inne niż z diesla).
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5215
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
    Prawo jazdy od: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    Re: Sedan/Limuzyna do 100 tyś. Złotych

    24 Cze 2018, 11:49

    Dziękuję Wam bardzo Panowie :). Jestem wdzięczny za wszystkie opinie. Zdecydowałem się zmienić swój wybór na silnik benzynowy i będzie to nowy samochód, nie używany. W poniedziałek odwiedzę salony przejechać się benzyną w automacie Optimy oraz Superba.

    Jeżeli macie jeszcze jakieś rady odnośnie na co zwrócić uwagę lub jakiej marki lepiej nie wybierac, to chętnie poczytam. Jedyne co widzę bardziej wyraźnego to wyposażenie: w tej samej cenie Optima jest bardziej doposażona niż Superb.

    Edycja/ Panowie wyżej proszę nie zapominać, że mówimy o sedanie/liftbacku, a nie o kombi.
    Deruvish
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Rejestracja: 23 Cze 2018, 15:03
    Prawo jazdy od: 10 09 2010
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: VW Jetta SE
    Silnik: 2.5 175KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2011

    Re: Sedan/Limuzyna do 100 tyś. Złotych

    24 Cze 2018, 11:56

    Muszę coś powiedzieć... :D ostatnio jechałem aurisem hybrydą na taxi i... kierownik który zrobił już kilka milionów km.pamiętając mb w123 a potem w124 pochwalił się że (to jego druga hybryda a w korpo jest ich 20szt.) wreszcie jeździ czymś co psujactwem jest na poziomie wspomnianych merców. Myślał że już tego nie doświadczy w dzisiejdzym świecie aut jedorazowych no ale jednak się udało... :ok: Co do lpg vs hybryda to jako użytkownik lpg :ok: wybrałbym hybrydę która daje wybór czyli chce max oszczędność mam max oszczędność chce szybciej i mniej oszczędnie mam szybciej i mnie oszczędnie a do tego święty spokój serwisowy.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 5135
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe