Sedan premium benz. do 40 tyś zł

Sedan premium benz. do 40 tyś zł

12 Sty 2019, 19:05

Witam,
Planuję zmianę obecnego auta na coś innego, najpóźniej na wiosnę. Przejrzałem tematy, które udało mi się znaleźć, ale nadal mam wątpliwości. Poniżej więcej informacji nt. modeli, które mam na oku.
Zależy mi na w miarę żwawym modelu, z dobrym przyspieszeniem.

Cena: do 40 tyś zł
Rocznik: mniej niż 2004 włącznie
Woj.: małopolska, Kraków
Bryła: sedan, w ostateczności hatchback.
Przebieg: max 250.000, im niższy tym lepiej
Spalanie: max 14-15 l/100km
Eksploatacja: 20-25 km w sumie dziennie do/z pracy, kilka razy w roku 250-300 km dłuższa trasa. Głównie miasto, Kraków, czasami korki, ale to nie problem.

1. Lexus IS250 II, 2.5 benz., automat,
2. Lexus GS300 III, 3.0 benz. automat,
3. Audi A6 C6, 4.2 LPG lub 2.4-3.2 benz.,
4. Mercedes CLS 350, 3.5 benz. automat,
5. BMW 525-530 E60, 2.5-3.0, manual
6. Alfa Romeo Giulietta QV, 1.75 Tbi,
7. VW Passat CC, 2.0T

Brałem pod uwagę i Subaru Imprezę, Nissana 350Z, Audi TT 2.0T, lecz Subaru są zbyt toporne w środku, 350Z ma kiepskie tworzywo wnętrza i tylko 2 miejsca, zaś TT / Scirocco jest nieco.... ciasne :roll:

Na razie tak luźno pytam o opinię, biorąc pod uwagę ofertę rodzimego rynku używanych aut, ich stan techniczny i prawdopodobne koszty pozakupowe.. orientuję się mniej więcej, co napisano w innych tematach, ale i tak dyskusja może wnieść coś nowego.

Z góry dzięki za pomoc, uwagi, krytykę :D

D.
dandan86
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 13
Rejestracja: 29 Kwi 2016, 17:38
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy od: 01 01 2005
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Toyota Avensis T25
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

Re: Sedan premium benz. do 40 tyś zł

12 Sty 2019, 23:50

Za takie pieniądze to premium będą tylko koszty zapewne bardzo licznych napraw.
Gradory
Nowicjusz
 
Posty: 46
Rejestracja: 03 Wrz 2018, 20:56
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.6 Turbo 200 KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018
Ostrzeżenia: 1

Re: Sedan premium benz. do 40 tyś zł

13 Sty 2019, 09:20

Siemanko, na IS II z Polskiego salonu i serwisami może być za mało, bardziej realne będą sprowadzone samochody, jednak tam musisz uważać na historie, eksploatacje i przebiegi - warto dobrze poszukać.
Kwestia GS III ma się podobnie, wersje przedliftowe warte uwagi zaczynają się od 45 tyś, do polifta dodałbym następne 10.
Największym problemem jest fakt że tych samochodów jest mało, a jeżeli pojawi się dobry egzemplarz to schodzi w moment.

CLS - nie ten budżet, nie warto ryzykować.

E60 - jest szansa że znajdziesz coś przyzwoitego, jednak weź pod uwagę to ,że 15 latek będzie miał już spory przebieg oraz to, że ten model nigdy nie słynął z bezawaryjności :ok:
Vogue
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 148
Rejestracja: 13 Lip 2015, 06:57
Prawo jazdy od: 14 04 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Lexus GS 300
Silnik: 3.0 V6 249KM
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

Re: Sedan premium benz. do 40 tyś zł

13 Sty 2019, 12:31

Nie przesadzałbym, nie napisałem tutaj nagle pod wpływem impulsu, śledzę ogłoszenia w PL, DE od kilku miesięcy już.
Ofert w Polsce na każdy z tych modeli jest sporo, i nie wszystkie są minami, więc bym nie panikował, że "warte uwagi zaczynają się dopiero od..." :) Tyle, że zwykle to drugi koniec Polski..
Widzę sporo IS250 z polskich salonów w zakresie cenowym, także GS300, i w zasadzie pozostałych modeli, które wymieniłem też.
A jak nie, to mam znajomych w DE, więc mogę zawsze tam poszukać na miejscu czegoś.

Myślę, że same konkretne oferty nie są jakimś wielkim problemem, tym bardziej że dałem sobie czas na zmianę około 6 mies.
Interesuje mnie, biorąc pod uwagę specyfikacje modeli, ich historię i jakość, to co oferują w swojej cenie, co wg was jest najlepszym kierunkiem?
Przemawia do mnie IS bo w mieście łatwiej parkować niż GS, ale za to GS ma więcej przestrzeni wewnątrz. I wiadomo, silniki Lexusa to marka sama w sobie.
Giulietta jechałem, ma kopa, ale też nie jest jakoś bardzo ładna ta bryła, poza Rosso nie są jakieś mega piękne..
A6 4.2 pięknie brzmi, podobają mi się Audi, ale strasznie tego dużo u nas, wszędzie widzę tylko A6 I E60. Poza tym, nie mam z kolei zaufania do jakosci Audi/BMW, znam ludzi którzy mieli z nimi straszne przejścia.
CLS350 nie jest też jakimś wielkim wydatkiem, widziałem oferty gdzie raczej stan auta budził wątpliwości, ale i oferty które wyglądały dobrze. Plus, germańce zawsze mogę ściągnąć sam z DE, z pominięciem dealera.
No i Passat CC to chyba jedyny VW jaki mi się podoba.. ale gdzieś z tyłu głowy ciągle słyszę to "passeratti"... :lol:
dandan86
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 13
Rejestracja: 29 Kwi 2016, 17:38
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy od: 01 01 2005
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Toyota Avensis T25
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

Re: Sedan premium benz. do 40 tyś zł

13 Sty 2019, 12:53

Ty na serio wzorujesz się na polskich cenach? :shock:
- gdzie odchyły mogą dochodzić do 50% ceny danego egzemplarza licząc od najniższej.

Tutaj masz CLS z DE, od osób prywatnych, które są najtańszym źródłem pewnych aut (pomijamy handlarzy tureckich, polskich, rosyjskich):
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... =ASCENDING
i wychodzi, że trzeba zapłacić ok. 8000 EUR za rocznik ok. 2005 (ta z 2008 nie ma TUV i jest parę rzeczy do zrobienia, dlatego taka tania) z przebiegiem ok. 190 000 km.
8000 EUR = +- 34500zł.
Akcyza 18,6% = 6400zł.
Do tego koszty sprowadzenia, przegląd, WK, tłumaczenia = +- 2000zł
= ok. 43000zł.

No tak, ale w PL zaczynają się od 30k z przebiegiem 150 000 km?

Auta z silnikami powyżej 2.0 są szczególnie niebezpieczne, bo czy ktoś wyobraża sobie polskiego handlarza, który zapłaci legalnie i uczciwie ok. 5000zł akcyzy? :D
tomekdk
Stały forumowicz
 
Posty: 1361
Rejestracja: 20 Maj 2016, 16:16
Miejscowość: Dania
Prawo jazdy od: 20 01 1998

Re: Sedan premium benz. do 40 tyś zł

13 Sty 2019, 13:08

tomekdk napisał(a):No tak, ale w PL zaczynają się od 30k z przebiegiem 150 000 km?

Auta z silnikami powyżej 2.0 są szczególnie niebezpieczne, bo czy ktoś wyobraża sobie polskiego handlarza, który zapłaci legalnie i uczciwie ok. 5000zł akcyzy?


No właśnie, dlatego chcę poniekąd uświadomić koledze że perły z niemiec czy szwajcarii nie istnieją, bo jest to nieopłacalne dla handlarzy - sam miałem okazję się przekonać.
Inna sprawa jeżeli pojedziesz osobiście szukać za granicę - jednak jestem pewny że żaden Niemiec nie odda sprawnego samochodu w cenie sprowadzonego szrotu.
Vogue
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 148
Rejestracja: 13 Lip 2015, 06:57
Prawo jazdy od: 14 04 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Lexus GS 300
Silnik: 3.0 V6 249KM
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [E] Audi A6 3,0TDI / BMW 530d / Merc E320CDI / Volvo S80 2,4 D5 [E] Audi A6 3,0TDI / BMW 530d / Merc E320CDI / Volvo S80 2,4 D5
    Podstawowe kryteria zestawienia: - limuzyna segmentu E - diesel o mocy ok. 200KM - skrzynia automatyczna Wytypowane modele do zestawienia: - Audi A6 C6 3,0 TDI - 225KM - BMW 530d e60 - 218KM - Mercedes E 320 CDI w211 - 204KM ...
    Kultowe japońskie samochody sportowe Kultowe japońskie samochody sportowe
    Japońscy producenci nie bez powodu słyną z konstruowania zgrabnych roadsterów i wyjątkowych sportowych samochodów. Wiele modeli stworzonych w Kraju Kwitnącej Wiśni na stałe wpisało się w historię motoryzacji ...

  • Re: Sedan premium benz. do 40 tyś zł

    13 Sty 2019, 13:53

    Jeśli z Niemiec, to nie mam zamiaru korzystać z usług handlarza, tylko sam sprowadzić.
    Ja nie pytałem o to, abyś się rozpisywał nt. tego, że w PL wszystko to wraki a z Niemiec to hoho drogie.. bo nie mam zamiaru kupować pierwszego z brzegu, tylko szukać do skutku, aż znajdę odpowiedni egzemplarz.
    Prosiłem o porównanie modeli, pod kątem jakości, tego co oferują w podobnych cenach.

    Gdyby każdy wychodził z takiego założenia, jak Ty, to połowy perełek by na drogach nie było.
    dandan86
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13
    Rejestracja: 29 Kwi 2016, 17:38
    Miejscowość: Kraków
    Prawo jazdy od: 01 01 2005
    Przebieg/rok: 14tys. km
    Auto: Toyota Avensis T25
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    Re: Sedan premium benz. do 40 tyś zł

    13 Sty 2019, 14:53

    dandan86 napisał(a):Jeśli z Niemiec, to nie mam zamiaru korzystać z usług handlarza, tylko sam sprowadzić.
    Ja nie pytałem o to, abyś się rozpisywał nt. tego, że w PL wszystko to wraki a z Niemiec to hoho drogie.. bo nie mam zamiaru kupować pierwszego z brzegu, tylko szukać do skutku, aż znajdę odpowiedni egzemplarz.


    Bardzo pozytywne podejście dodam tylko że też te nasze forumowe wyliczanki akcyzy potraktuj z przymrużeniem oka :D
    Najlepiej pogadaj z jakimś zaprzyjaźnionym celnikiem tym bardziej że myślisz o aucie z de.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 5364
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Sedan premium benz. do 40 tyś zł

    13 Sty 2019, 15:52

    Cześć!
    Wyliczanki jak wyliczanki, samemu można policzyć. Jak już się uprę, żeby jednak z Niemiec brać, to będę wolał sam zrobić tyle ile będę w stanie, ale na razie chcę szukać w Polsce - bo bliżej. Z oszczędności czasu :)
    Tak jak pisałem, wiem że wiele sztuk w ofertach miała przygody, albo ma ukryte wady, ale nie wszystkie - co jakiś czas pojawiają się wiarygodne oferty, tyle że wcześniej nie myślałem jeszcze na poważnie o zmianie i kilka uciekło niestety..

    Mogę czekać cierpliwie, oglądać kilkanaście sztuk, aż trafię na coś godnego uwagi, po prostu. Tylko mam ten kłopot, że kompletnie nie mogę się zdecydować między wymienionymi, naczytałem się tutaj mnóstwo tematów, i na innych stronach, kilkoma się przejechałem, i nadal - nie mogę wybrać. To nie tak, że chcę, żeby ktoś obcy wybrał za mnie, ale uwagi i opinie innych, nawet a zwłaszcza te krytyczne, mogą pomóc :yes:

    Pozdrawiam
    dandan86
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13
    Rejestracja: 29 Kwi 2016, 17:38
    Miejscowość: Kraków
    Prawo jazdy od: 01 01 2005
    Przebieg/rok: 14tys. km
    Auto: Toyota Avensis T25
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    Re: Sedan premium benz. do 40 tyś zł

    13 Sty 2019, 16:48

    CLSa odpuść. Zamiast tego popatrz na C klasę W204 z 1.8K. Znajdziesz auto z polskiego salonu w okolicach 40 tysięcy.
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5446
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
    Prawo jazdy od: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 35tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    Re: Sedan premium benz. do 40 tyś zł

    13 Sty 2019, 17:24

    Na pewno nikt Ci tutaj nie chce robić na złość tylko podzielić się swoimi doświadczeniami i poglądami, czego ewentualnie byśmy chcieli uniknąć będąc na Twoim miejscu. Z czasem szukanie auta staje się męczące jeśli przejedziesz połowę Polski, stracisz czas oraz pieniądze na paliwo, a nie raz będziesz chciał dać w mordę jakiemuś handlarzynie który zapewniał że jest prywatną osobą a auto jest miód :mrgreen:

    Kupno "sedana premium" nie będzie tak proste jak kupno Skody Fabii - ze względu na rozbudowaną mechanikę/elektronikę.
    I bardzo popieram podejście że chcesz szukać i oglądać bez napalania - tak trzymać, powodzenia.
    Vogue
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 148
    Rejestracja: 13 Lip 2015, 06:57
    Prawo jazdy od: 14 04 2012
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Lexus GS 300
    Silnik: 3.0 V6 249KM
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2008

    Re: Sedan premium benz. do 40 tyś zł

    13 Sty 2019, 20:27

    Ossy napisał(a):CLSa odpuść. Zamiast tego popatrz na C klasę W204 z 1.8K.
    jakieś konkrety? sam jestem ciekawy :naughty:

    Każde z tych auta ma swoje mocne strony jak i ciemne scenariusze i jak przyjdzie coś naprawić to czy to lex czy bmw i inny merc to trzymaj się za kieszeń
    -IS fajny, ładnie wykonany i super trzyma się drogi ale mnie np drażni w nim malutki bagażnik i słaba widoczność w środku.

    -Gs nie mam większego zdania bo nie miałem okazji dłużej potestować, mogę jedynie napisać trochę tandentne wnętrze jak na auto z półki premium to niedopuszczalne za bardzo aby coś tak trzeszczało, przestonność też jak na tej segment do dupy, znajomy to miał i wydał grubą kasę na zawieszenie bo niestety trwałe podobno nie jest. Już pomijam kontrowersyjny wygląd

    - A6 bardzo dobry układ jezdny jak na tak duże auto, dobrze wyciszone ale ceny napraw też chore np rozrząd w 4,2.... zresztą jak trafisz na 2.4 z rozrządem do wymiany to też zaboli ale 2.4 to jednak za mało do tego auta.

    CLS super silniki i duży ich wybór, można też dorwać wersję z pneumatyką co daje super komfort, w zasadzie cls nie ma typowych usterek ktore by go trapiły, wszystko raczej zależy od wieku i przebiegu, wygląd dla mnie bajeczka :ok

    e60 też bardzo ładne auto, najbardziej bym polecił 4.4 bo nawet 3.0 jedzie bo jedzie ale fajerwerków nie ma no i na dodatek słynne m54 i kosmiczne pobory oleju chodz ja na swojej tego nie doświadczyłem ale niestety to częste przypadki, e60 naszpikowana technicznymi nowinkami elektronicznymi potrafi strzelać fochy no i trzeba mieć kogoś ogarniętego od bmw bo zwykły mietek będzie naprawiał naprawiał i dalej naprawiał bez efektu jak nie będzie wiedział za co się zabrać.
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 7307
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, Audi A8, A6 c4
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8,2.6 V6

    Re: Sedan premium benz. do 40 tyś zł

    13 Sty 2019, 20:55

    Kao luknij jeszcze raz na te super silniki z clsa oraz na pneu zawias co ile kosztuje i jak często się psuje. :ok:

    Co do is/gs zgodzę się z jednym małym ale w gs było kilka rodzajów zawieszenia. W opcji tej droższej była możliwość utwardzania amorów a w najdroższej utwardzanie + aktywne zawieszenie. Słaby punkt dotyczył tylnych amorów które były dostępne tylko w aso. Problem polegał na ich trwałości do której właściciele gs mk2 nie byli przyzwyczajeni czyli przy przebiegu 150-200k.km. wysiadały. Koszt wymiany na tą chwile nie jest mi znany ale strzelam że będzie to coś koło 1,2k.szt.

    Do tego trzeba dodać możliwy nagar przy dużych przebiegach i możliwe branie oleju. Tu niestety bardzo duży wpływ miał wtrysk bezp. I sposób użytkowania auta.
    W wersjach fl wyeliminowano problem olejowy. Do tego potrafiły stukać bębny vvti co w autach fl wyeliminowano.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 5364
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Sedan premium benz. do 40 tyś zł

    13 Sty 2019, 21:14

    A co niedobrego jest w Vkach od Merca? znam troszkę te auta i nie notuje typowych powtarzających się usterek co do zawiasu to pneumatuk nigdy nie był tani ale z tą wytrzymałością bym nie przesadzał i nie jest to rzecz która psuje się co miesiąc czy co 2, nie zapominajmy ile te auta mają lat i ile przebiegu więc ma prawo coś się psuć to przecież oczywiste no a o kosztach nie ma co gadać przy tych autach chodz czasami są kosmiczne tak jak rozrząd w 4.2 jako część eksplotacyjna nie powinna być tak droga jak i zawias do lexa. Co innego części naprawcze to można zrozumieć no ale jak coś jest solidne to trzeba na esploatacyjnych nabijać kasę no przecież :/
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 7307
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, Audi A8, A6 c4
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8,2.6 V6

    Re: Sedan premium benz. do 40 tyś zł

    13 Sty 2019, 21:45

    Kao napisał(a):co do zawiasu to pneumatuk nigdy nie był tani ale z tą wytrzymałością bym nie przesadzał
    to ciekawe, że tak dobrze wypowiadasz się o legendarnym Airmaticu (chyba że jest inny niż w W220, to ok, zwracam honor), a przy bezproblemowym Hydractive III+ wieszasz psy, że olaboga jakie to zło i awaryjne (no fakt, czasami zaworek cieknie)...
    Zły znaczek? :naughty:
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11869
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008