Segment C-D do 15k-20k PLN

Segment C-D do 15k-20k PLN

08 Sie 2014, 22:08

Witam,
szukam auta segment C lub D z przewagą na coś w sedanie, koniecznie 4-5 drzwi, w cenie do 15k-20k złotych. Rodzaj paliwa raczej benzyna/gaz, diesel kusi momentem ale ropa coraz droższa a mam już drugie auta benzyna/gaz i nie narzekam.

Aktualnie jeżdżę Alfą Romeo 147, autko fajne, wygodne, ładne. Niestety ma swoje minusy, mały bagażnik, ja mam wersję 3 drzwi (to też dla mnie minus), słabe zawieszenie, 105KM też nie wciska w fotel.

Czyli szukam auta, które będzie miało trwalsze zawieszenie, 4-5 drzwi, moc około 150KM i wzwyż, żeby było czuć, że auto przyspiesza. Klima wystarczy, nie musi być klimatronik, skóra też nie obowiązkowo, aby za często się nie psuło, części mogły by być też tańsze, niektóre podzespoły do Alfy kosztują kilkukrotnie więcej niż do innych marek. Jeśli sobie jeszcze coś przypomnę to dopiszę. Auto powinno być dość wygodne, w miarę ładne. Do pracy mam około 40km w jedną stronę.

Na tą chwilę myślę nad Saabem 9-3 II (przed liftem), tylko nie wiem czy w tych pieniądzach da się kupić dobry egzemplarz.

Zauważyłem, że na tym forum często polecane są auta marki Rover, dla mnie jednak odpadają.
LeoB
Nowicjusz
 
Posty: 25
Rejestracja: 08 Sie 2014, 21:33
Prawo jazdy od: 25 02 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Alfa Romeo 147
Silnik: 1.6 TS
Paliwo: Benzyna + LPG
0

Re: Segment C-D do 15k-20k PLN

09 Sie 2014, 14:06

Co sądzicie np. o tych:

[link wygasł]
lub
[link wygasł]
LeoB
Nowicjusz
 
Posty: 25
Rejestracja: 08 Sie 2014, 21:33
Prawo jazdy od: 25 02 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Alfa Romeo 147
Silnik: 1.6 TS
Paliwo: Benzyna + LPG
0

Re: Segment C-D do 15k-20k PLN

11 Sie 2014, 17:24

Czyżby moje wymagania były zbyt duże, że nikt nie odpowiada?

Poczytałem przez weekend o Saabie 9-3 i jedank to nie jest auto jakiego szukam.
LeoB
Nowicjusz
 
Posty: 25
Rejestracja: 08 Sie 2014, 21:33
Prawo jazdy od: 25 02 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Alfa Romeo 147
Silnik: 1.6 TS
Paliwo: Benzyna + LPG
0

Re: Segment C-D do 15k-20k PLN

11 Sie 2014, 17:27

Może Toyota Avensis II lub Ford Focus II? Rozważ te propozycję.
BK1928
Zaawansowany
 
Posty: 605
Rejestracja: 07 Cze 2014, 09:33
Prawo jazdy od: 06 06 2014
Auto: Mercedes-Benz Klasy E W212
Silnik: E200 CDI 136km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010
0

Re: Segment C-D do 15k-20k PLN

11 Sie 2014, 18:11

Saab to bardzo dobry wybór :ok: porządne silniki, nie gnije, fajnie jeździ, dużo części wspólnych z Vectrą więc nie będzie kociokwiku jak coś się ew sypnie :naughty:
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 10736
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008
0

Re: Segment C-D do 15k-20k PLN

11 Sie 2014, 18:16

Może Saab to nie złe auto ale autor zdecydował że to nie auto dla niego. A wypowiedz się Mike o twoim Focusie MK2 który poleciłem autorowi.
BK1928
Zaawansowany
 
Posty: 605
Rejestracja: 07 Cze 2014, 09:33
Prawo jazdy od: 06 06 2014
Auto: Mercedes-Benz Klasy E W212
Silnik: E200 CDI 136km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LS - ponad 2500 bieżących udoskonaleń Lexus LS - ponad 2500 bieżących udoskonaleń
    Od premiery w roku 2006, dotychczasowa generacja LS przeszła ponad 2500 bieżących udoskonaleń, zaś najnowszy LS dodaje do tego kolejne 3000 zmian, a wśród nowych elementów oraz innowacji technicznych znalazły ...
    Model LC 500 pokazuje przyszłość Lexusa Model LC 500 pokazuje przyszłość Lexusa
    LC 500 pokazuje przyszłość Lexusa. Wskazuje, w jakim kierunku będzie się rozwijał design, osiągi i własności jezdne naszych samochodów – mówi w wywiadzie dla portalu lexusenthusiast.com wiceprezes Lexus ...

  • Re: Segment C-D do 15k-20k PLN

    11 Sie 2014, 21:10

    W kwestii Saaba, widziałem dzisiaj takiego pod marketem, bardzo ładne autko. No wŀaśnie jak to jest z zamiennością części z Vectry C, jedni piszą, że większość podejdzie, inni, że poza płytą podłogową to inne auta. Jakie ma stosunek ceny części do marki Alfa Romeo? Nie chciałbym wpaść z deszczu pod rynnę.

    Focus I nie lubił się z gazem, to II również nie?

    Silniki Toyoty VVT-i do gazu chyba też się nie nadają?
    LeoB
    Nowicjusz
     
    Posty: 25
    Rejestracja: 08 Sie 2014, 21:33
    Prawo jazdy od: 25 02 2008
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Alfa Romeo 147
    Silnik: 1.6 TS
    Paliwo: Benzyna + LPG
    0

    Re: Segment C-D do 15k-20k PLN

    11 Sie 2014, 21:31

    9-3 ma z Vectrą wspólną płytę podłogową i niektóre silniki - 1.9 tid, 2.2tid, 3.0tid, 2.0t, wolnossące 1.8
    Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
    mike
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10736
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008
    0

    Re: Segment C-D do 15k-20k PLN

    11 Sie 2014, 22:47

    A Peugeot 407 w benzynie + gaz? Jakby się to spisywało? Jak z awaryjnością i kosztami części?

    A może coś tańszego, np. taka Lancia Lybra benzyna + gaz? Jak takie auto by się spisywało, jak z częściami? Poza blacharką to reszta to praktycznie Fiat?
    LeoB
    Nowicjusz
     
    Posty: 25
    Rejestracja: 08 Sie 2014, 21:33
    Prawo jazdy od: 25 02 2008
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Alfa Romeo 147
    Silnik: 1.6 TS
    Paliwo: Benzyna + LPG
    0

    Re: Segment C-D do 15k-20k PLN

    11 Sie 2014, 22:56

    407 to padlina jakich mało. Beznadziejne zawieszenie wielowahaczowe, niestabilna elektronika i ten wielorybi dziób z przodu, utrudniający normalna eksploatację.
    Na temat Lancii się nie wypowiem, bo zarzuciłbyś mi stronniczość :D Powiem tylko tyle, że szukałbym wypas funkiel Kappy z 2.0 20v turbo bo to youngtimer
    Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
    mike
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10736
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008
    0

    Re: Segment C-D do 15k-20k PLN

    11 Sie 2014, 23:38

    Kappe oglądałem już kiedyś, ale opinie, że zawieszenie nie na nasze drogi i sam silnik z turbo raczej do najtańszych w obsłudze nie należy. Biorąc pod uwagę to, że to auta już prawie 20 letnie to znalezienie niezajechanego egzemplarza też nie będzie proste.

    Silnik benzynowe bez turbo to R5, a z tego co pamiętam to były takie w Bravo HGT i lubiły się w nich panewki obrócić.

    Skoro 407 to padlina to odpada.

    To co możecie jeszcze polecić? Silnik benzynowy musi nadawać się do gazu.
    LeoB
    Nowicjusz
     
    Posty: 25
    Rejestracja: 08 Sie 2014, 21:33
    Prawo jazdy od: 25 02 2008
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Alfa Romeo 147
    Silnik: 1.6 TS
    Paliwo: Benzyna + LPG
    0

    Re: Segment C-D do 15k-20k PLN

    16 Sie 2014, 09:26

    A co powiecie o Mondeo MK3 z silnikiem 2.5 V6 lub o wersji ST220? Czy obydwa silniki nadają się pod LPG?

    Jak z kosztami utrzymania, awaryjnością, dostępnością i ceną części?

    Czy zakładany przeze mnie budżet starczy na taką wersję wliczając w cenie montaż instalacji LPG?

    Edit:
    Co sądzicie o tej sztuce
    [link wygasł]

    lub
    [link wygasł]
    LeoB
    Nowicjusz
     
    Posty: 25
    Rejestracja: 08 Sie 2014, 21:33
    Prawo jazdy od: 25 02 2008
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Alfa Romeo 147
    Silnik: 1.6 TS
    Paliwo: Benzyna + LPG
    0

    Re: Segment C-D do 15k-20k PLN

    16 Sie 2014, 13:45

    Nie do końca się zgodzę, że Pug 407 to padlina. Bardzo dobre auto, jak każde ma swoje bolączki, ale jest bardzo poprawny i wygodny.
    Co do Mondeo St220 , też swego czasu szukałem takiego, ale realne ceny tych aut musisz liczyć w okolicach 30 tys. niestety :/
    j0zek
     
    0

    Re: Segment C-D do 15k-20k PLN

    16 Sie 2014, 21:49

    Na ST220 w tym budżecie nie ma szans, na ST200 tak ale sprowadzaj z DE.
    2.5 v6 się bez problemu gazuje ale ja obstawiam bardziej ST200 bo będzie w fajnym stanie a jak zadbasz o niego to nie stanieje.
    407 topadlina, do zalet można zaliczyc jedynie dobre silniki diesla, wyposażenie, wygode i bezpieczeństwo ale żeby toutrzymać to trzeba mieć hajsu że łohoho.
    Koniu
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18318
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
    Miejscowość: obecnie Fulda
    Auto: Mondeo // Astra
    0

    Re: Segment C-D do 15k-20k PLN

    16 Sie 2014, 23:54

    Czyli rozumiem, że te ST220 które wrzuciłem nie warto się nimi interesować?

    ST200, nie do końca podoba mi się ta bryła. Mondeo MK3 2.5 V6 kupię w moim budżecie? A może Mondeo MK3 z silnikiem TDDi 115KM?
    LeoB
    Nowicjusz
     
    Posty: 25
    Rejestracja: 08 Sie 2014, 21:33
    Prawo jazdy od: 25 02 2008
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Alfa Romeo 147
    Silnik: 1.6 TS
    Paliwo: Benzyna + LPG
    0
     
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      Monster Truck Rock Star, 11
      Infiniti Q50
      Autosacrum 2009