Segment C/D - do 40k

28 Gru 2018, 13:00

Cześć,

Poszukuję (pierwszego) samochodu do 40k.
Interesują mnie modele z segmentu C lub D.
Planowany przebieg roczny to max 15k, natomiast głównie na dłuższych trasach 100-400km.
Przeglądając portale ogłoszeniowe z założonych filtrem:
- osoba prywatna
- bezwypadek
- salon Polska
- <200k km
trafiłem na kilka ciekawych modeli w okolicach 40k np.
-Volvo V60 2011r - 2.0 D3 - tańszy niż S60 II - wygląd ok
- Opel Insignia 2014r 2.0 CDTI - polift
- Honda Accord VIII 2009 2.0B
- Toyota Avensis III 2013 2.0D4D - polift
Czy diesel czy benzyna? Przebieg roczny wskazuje na benzyne, natomiast głównie dłuższe trasy na diesel.
Interesuje mnie w miarę bezproblemowe użytkowanie i rozsądne koszty serwisu.

To co mnie zaskoczyło, to to, że Insignia jest? dostępna w tak młodym roczniku.

Co sądzicie?
adamura88
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 19 10 1985
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

28 Gru 2018, 14:43

Może interesuje Cię przebieg z ogłoszenia a nie realny? - wtedy Avensis z 2013 pewnie będzie dostępny, w innym wypadku (bezwypadkowy, dobry przebieg, pewne auto, dobre wyposażenie) - to raczej rocznik 2009/2010, a nie 2013.

Ceny na otomoto biorą pod uwagę auta powypadkowe, z przekreconym licznikiem, takowe też są z PL salonu, ile się tego widziało...
tomekdk
 

28 Gru 2018, 14:50

Ok, to przykładowo:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Co z nimi nie tak?
adamura88
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 19 10 1985
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

28 Gru 2018, 14:58

Auta sprawdzaj na tym forum, gdzie Użytkownicy mają odpowiednie narzędzia by Tobie pomoc:
[link do bez-wypadkowe.net wygasł]łoszenia-krajowe

Pierwszy to "bida edition", a tez aut z dieslem nie ocenia się online... DPF, dwumasa/sprzęgło to takie koszty, że są w stanie cenę zmienić o dobrych kilka tysięcy złotych.
tomekdk
 

28 Gru 2018, 15:00

Na wyposażeniu mi szczególnie nie zależy.

EDIT: Ups, korbotronic z tyłu, to faktycznie lipa.

A co do drugiego, to czy to będzie rocznik 2010 czy 2013 przy tym przebiegu te koszty mogą wyskoczyć.
Przy okazji, jakie to są wartości, tak orientacyjnie?
adamura88
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 19 10 1985
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

31 Gru 2018, 16:11

Jakieś opinie, wskazówki?
adamura88
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 19 10 1985
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Vision RS - innowacyjne wnętrze
    Usportowione i wykonane z produktów najwyższej jakości – takie jest wnętrze Skody VISION RS. Kompaktowy, oddający dynamicznego ducha model RS można już teraz obejrzeć na udostępnionych przez markę szkicach i ...

31 Gru 2018, 16:41

Na takie przebiegi diesel nie ma sensu.
Kup sobie klasyczną wolnossącą benzynę - ja bym obstawiał tutaj Hondę Accord z silnikiem 2.0 :ok:
Vogue
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 177
Prawo jazdy: 14 04 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Lexus GS 300
Silnik: 3.0 V6 249KM
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

31 Gru 2018, 17:48

Patrząc na przebieg roczny to pewnie nie, ale na typowe użytkowanie - 100 - 400km to już można rozważyć.
Tym bardziej, że ich jest więcej i bardziej dostępne w tym budżecie.

Z tego co wyczytałem, Insignia ma problem ze skrzynią M32.
adamura88
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 19 10 1985
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

15 Mar 2019, 17:06

Po pierwszych oględzinach, przeczytaniu mnóstwa opinii, obecna lista wygląda następująco.

1) Mondeo MK4 2.0TDCi, koniecznie polift (silnik DW10c) - faworyt
2) Volvo S60/V60, 2.0 D3 163 km, nawet znalazłem fajną sztukę, ale trochę się naczytałem, że ten silnik nie jest idealny, pękające bloki itd, itp
3) Laguna 3, 2.0 DCi - rocznik/przebieg/cena najlepszy
4) Toyota Avensis 2.0D4D - tutaj problemy z wypalaniem uszczelki, wyjątkowo nietrwałą dwumasą i drogimi częściami

2.0TDCi polecany silnik, bez większych wtop, dwumasa całkiem trwała, DPF nie jest aż tak problemowy - 5 wtrysk w wydechu
2.0DCi też dużo dobrych opinii
2.0D4D tutaj zdania podzielone, są głosy na tak, są głosy zdecydowanie na nie
2.0 D3 163km nie wiem co o tym sądzic...
adamura88
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 19 10 1985
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

15 Mar 2019, 19:59

DPFa można dać na regenerację za kilka setek
NP:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



I zrobisz to raz i powinno wystarczyć na bardzo długo
Trzeba też jeździć z głową od czasu do czasu dieselkowi dać w palnik na autostradzie i przepalić ten cały nagar i będzie OK

A nie od razu panika, lament że DPF itp.
Wszystko jest do zrobienia, i wszystko ludzie robią a nie kosmici.

Sprzęgło-Dwumas...no cóż zużywa się, i raczej jeżeli zmieniać to na nowe, kosztuje troche ...w zależności od marki auta...ale wymienisz raz i powinno przeżyć auto jak się będzie jeździło umiejętnie i z głową

Znam przypadki gdzie dwumas już było słychać (stukało) a auto zrobiło 30 000km na takim sprzęgle i jeździ dalej więc też nie popadać w panikę
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

16 Mar 2019, 22:29

Zgoda, ale jak już się zdążyłem zorientować, są mniej i bardziej udane napędy.

S/V60 chyba odpada przez to, że w rocznikach w moim zasięgu były przypadki pękania bloku - potwierdzone na forum Volvo.

W takim razie pozostaje Mondeo MK4 2.0TDCi i Laguna 3 2.0DCi.
Co lepiej?
adamura88
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 19 10 1985
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

17 Mar 2019, 10:24

Jeśli liczy się przestrzeń wewnątrz auta to Mondeo, jeżeli nie to nie Laguna. Używanej Laguny możesz szukać od autoryzowanego dealera.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

17 Mar 2019, 12:23

Ilość miejsca nie liczy się jakoś szczególnie. Ba, mógłby być również focus, ale jest bardzo mało z 2.0TDCi i z bogatszym wyposażeniem z salon PL.

To co mnie skłania do Mondeo względem Laguny, to dużo fajniejszy środek szczególnie z zegarami Convers i fotelami z titanium, oraz lepsze prowadzenie.
adamura88
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 19 10 1985
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam

17 Mar 2019, 13:02

Akurat Laguna ma świetne prowadzenie, byłem bardzo pozytywnie zaskoczony odnośnie zestrojenia układu kierowniczego, bardzo bezpośredni i świetnie czuć auto (z tym, że miałem auto w idealnym stanie z 90 000km przebiegu).

Możesz jeszcze szukać C5 i 508, silnik 2.0 TDCi w Mondeo pochodzi właśnie od koncernu Peugeot-Citroen.
tomekdk
 

17 Mar 2019, 13:06

Tak, wiem, że to to samo co 2.0HDi, ale 508 jest poza budżetem, C5 mi jakoś średnio leży.

A i w Mondeo dobre wrażenie zrobiła na mnie skrzynia biegów. Chodziła tak sprężyście, a biegi się fajnie 'wklikiwały'.
adamura88
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 19 10 1985
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam