Segment C lub D sedan lub hatchback benz LPG ok. 15 tys zł

Segment C lub D sedan lub hatchback benz LPG ok. 15 tys zł

29 Wrz 2014, 22:04

Cześć,

proszę o poradę w wyborze modelu samochodu używanego. Poszukuję auta w segmencie C najlepiej z nadwoziem sedan, ze względów estetycznych jak i pojemności bagażnika bez składania foteli, ale oczekuję również ciekawych propozycji z segmentu D, liftbacków i hatchbacków.

Do tej pory używałem Forda Focusa MK1 Kombi benzyna, byłem zadowolony aż do momentu kolizji i jego kasacji. Chcę przeznaczyć 15 tys na zakup samochodu, maksymalnie mogę wydać 17 tys.

Samochodu używam przede wszystkim w mieście, ale liczę na to, że z instalacją gazową częściej pojadę w trasę. Zamierzam kupić samochód bez instalacji i samemu oddać samochód do warsztatu, który zainstaluje LPG.

W aucie musi być: klimatyzacja (najlepiej automatyczna), poduszki powietrzne 6 lub więcej, elektryczne szyby (najlepiej wszystkie 4) i lusterka.

Oczekuję: auta o stosunkowo niskiej usterkowości, komfortowego, o możliwe współczesnym wyglądzie - szczególnie we wnętrzu,

Aktualnie rozważam:

1. Mazda 3, 2004-2005 r., benz 1.6 sedan lub hatchback (te drugie zdecydowanie lepiej dostępne) Za przemawia: opinia o niezawodności, opinia o bezproblemowym używaniu instalacji LPG, bardzo przypadający mi do gustu wygląd wersji sedan, tapicerka, kokpit i ogólny wygląd wnętrza. Przeciwko: problem korozji, słaba dostępność i wszystko importowane z Niemiec, drogie części (podobno niektóre pasują zamienniki Focusa MK2), niezbyt dobra jakość materiałów użytych we wnętrzu, wytłumienie.

2. Opel Astra H 2005-2006 r. tego modelu jeszcze nie rozpoznałem ale silnik na pewno między 1.6 a 1.8. Za przemawia: dostępność i popularność, co pewnie przekłada się na ilość mechaników i części zamiennych, to że nadal jest produkowany, sądzę że to trwałe auto i jest szansa, że w tej cenie kupię egzemplarz młodszy i z mniejszym przebiegiem niż w przypadku Mazdy 3. Przeciwko: wersja sedan w tych rocznikach nie istnieje, a z hatchbacka będę się cieszyć trochę mniej, a i hatchback Mazdy bardziej mi się podoba, nieciekawie jak dla mnie wygląda też jej wnętrze, Mazda 3 w tej samej cenie będzie lepiej wyposażona (w kontrolę trakcji itd.), tak dużo wersji silnikowych że zupełnie nie mam pojęcia co wybrać

3. Ford Focus MK2 2004-2006 silnik 1.6 Za przemawia: dostępność części, wygląd wersji Sedan, ładne wnętrze, ładna tapicerka. Przeciwko: znowu sedanów jest nie dużo, a hatchbacki w tym przypadku odpadają, po prostu mi się nie podobają, podobno kiepsko znosi gaz.

4. Renault Megane II silnik 1.6 Za przemawia: wygląd z zewnątrz w wersji sedan, dobrze przyjmuje gaz, bogate wyposażenie, ceny zamykają się w tych optymalnych moich założeniach, jak na sedana w tej klasie jest niezły wybór. Przeciwko: okropne wnętrze, niepochlebne opinie o awaryjności szczególnie w zakresie osprzętu.

Jeśli chodzi o segment D już nie będę się rozpisywać bo tutaj zrobiłem najmniejszy research ale pod uwagę brane były przede wszystkim Octavia I 1.8, Passat B5 1.8 a także Laguna i Mondeo. Jeśli chodzi o segment D, owszem, od czasu do czasu przyda się auto takich rozmiarów, na co dzień jednak nie będzie to potrzebne, więc po co przepłacać za paliwo, ubezpieczenie, części itd. Jeśli jednak coś okaże się o wiele lepszą propozycją oczywiście to rozważę.

Przepraszam, że tak długo i proszę o porady. (moim faworytem póki co jest Mazda 3, nie ukrywam że głównie z powodu wyglądu i wyposażenia)
leviuser
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 29 Wrz 2014, 21:23
Prawo jazdy od: 0- 4-2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Ford Focus MK1
Silnik: Ford Zetec 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [B] Corsa D 1,3CDTi / 207 1,6HDI / Fabia II 1,4TDI / Yaris II 1,4D-4D [B] Corsa D 1,3CDTi / 207 1,6HDI / Fabia II 1,4TDI / Yaris II 1,4D-4D
    Podstawowe kryteria zestawienia: - hatchback segmentu B - silnik diesla o mocy ok. 90KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2008r. Wytypowane modele do zestawienia: - Opel Corsa D 1,3 CDTi - 90KM - Peugeot ...
    Toyota GT86 nowej generacji już w 2019 roku Toyota GT86 nowej generacji już w 2019 roku
    Toyota potwierdziła, że pracuje nad drugą generacją swojego sportowego coupe. Jego premiery możemy się spodziewać na przełomie 2018 i 2019 roku. Tylnonapędowe coupe Toyoty o mocy 200 KM powstało z myślą o fanach szybkiej ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Monster Truck Rock Star, 11
      Infiniti Q50