Seicento 900, co po nim? :)

Seicento 900, co po nim? :)

29 Cze 2018, 01:05

Hej, piąteczka!
Po przejrzeniu tematów na forum nadal czuję niedosyt informacji, podpowiedzi, pewnego ukierunkowania co jak gdzie i dlaczego, dlatego postanowiłem założyć nowy wątek. Mam nadzieję, że w dobrym miejscu, zgodnie z regulaminem (który mam obcykany!) no i poprawny politycznie :D

Otóż.
Mężczyzna lat 25, prawko od 10.2011 poszukuje samochodu. Aktualnie posiada Fiata Seicento 0.9 w benzynie no i wpadł na pomysł, że czas zmienić swój pojazd na coś innego, większego, nieco mocniejszego.
Nie demona prędkości, nie sportowy wypasiony na wyrywanie niewiast spod remizy, ale coś co mu satysfakcję z posiadania na kilka lat i spełni jego oczekiwania.
A tak poważnie.
Poszukuję hatchbacka w pięciu drzwiach, głównie na miasto, ale też w trasę co by można było nim autostradą nad morze dojechać. Benzyna, plan założenia LPG w przyszłości, nie diesel bo mi się w wielkim mieście zamęczy. No i dodatkowo to klimatyzacja + wspomaganie, które chciałbym też mieć. Byłoby bardzo miło, gdyby samochód był tani w utrzymaniu pod względem napraw, gdyż będę brał go na siebie, a firmy ubezpieczeniowe na chwilę obecną są dla mnie bezlitosne. Budżet jaki chciałbym przeznaczyć to około 7000 zł.
Rozglądałem się do tej pory za Fiatem Pandą, ale troszkę przekracza moje finanse. Wpadł mi w oko Opel Corsa C 1.2 na łańcuszku, ale pewności nie mam co do niego, dlatego też zjawiłem się tutaj.
Pomożecie proszę?
Jeżeli czegoś nie napisałem, za mało informacji podałem, chętnie uzupełnię.
Z góry dziękuję za pomoc :D

PS. Zapomnialem dodać, że jestem z Łodzi, więc oferty z ów miasta i okolic bardzo mile widziane :)
Fajf
Nowicjusz
 
Posty: 46
Zdjęcia: 7
Rejestracja: 29 Cze 2018, 00:33
Prawo jazdy od: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 0.9 39KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Seicento 900, co po nim? :)

29 Cze 2018, 15:22

7000zł masz na samo auto czy już ze wszystkim?

Fajf napisał(a):Rozglądałem się do tej pory za Fiatem Pandą, ale troszkę przekracza moje finanse.


nie przesadzaj,Pande w fajnym stanie można kupić już za 5k tylko że większość nie ma kompletnie wyposażenia.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 35816
Zdjęcia: 5
Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.6 75km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Seicento 900, co po nim? :)

29 Cze 2018, 15:29

Fajf napisał(a):czas zmienić swój pojazd na coś innego, większego, nieco mocniejszego.


Fajf napisał(a):Rozglądałem się do tej pory za Fiatem Pandą


To w końcu czego chcesz? Wybierz jedno z tych dwóch.

Corsa C ok. Nad morze pojedziesz, szału nie będzie ale dojedziesz (tutaj największym problemem będzie silnik).

Z mniejszych aut masz jeszcze Fiestę, Clio. Z większych Astrę, Focusa, Megane, może Golfa/A3 jakiegoś.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 6686
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Seicento 900, co po nim? :)

29 Cze 2018, 18:26

Póki co rozglądałem się za tymi dwoma samochodami, nie zdecydowałem który konkretnie chcę, bo gdyby tak było to nie pisał bym posta z wątpliwościami :)
Dzięki za podpowiedzi które auta mogą być ciekawe, a mogę prosić o podesłanie kilku ofert wartych uwagi? Najlepiej Łódź i okolice, bo swoim Seiko daleko nie zajadę, a też nie bardzo mam z kim pojechać jako drugi kierowca.

A co do Corsy C 1.2, o jakim problemie z silnikiem mowa? Co może pójść nie tak na trasie?
Fajf
Nowicjusz
 
Posty: 46
Zdjęcia: 7
Rejestracja: 29 Cze 2018, 00:33
Prawo jazdy od: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 0.9 39KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Seicento 900, co po nim? :)

29 Cze 2018, 22:53

Po prostu taki mały silnik raczej niezbyt nadaje się na trasę (chociaż odczujesz różnice na plus względem SC), co innego większy silnik np w Megane, gdzie spalanie na trasie jest praktycznie identyczne co w mieszczuchu, a jazda jednak zupełnie inna.
Curver
Początkujący
 
Posty: 76
Rejestracja: 26 Lut 2013, 20:14
Auto: Peugeot 308
Silnik: 1.6 HDi 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: Seicento 900, co po nim? :)

30 Cze 2018, 01:15

Jeździłem dwa lata Citroenem C3 1.3 albo 1.4 2003 w dieslu i mam naprawdę złe doświadczenia. Nie należę do osób, które skreślają większość przez felerny strzał, aczkolwiek jednak francuskie mnie nie przekonują.
Co do Fiata Pandy, urzekła mnie prostota i przejrzystość samego samochodu. Na pierwszy ogień spodobała mi się ta mała puszka, jednak mając przeróżne egzemplarze przed sobą nie wybrałem żadnego (brak klimy / 1.1 silnik / bite ulepy).
O Oplu mogę więcej powiedzieć. Trafiają się egzemplarze naprawdę fajne, albo totalne klapy według mnie. Jak nie bity, to skręcony na trytytki, a to brak klimatyzacji, a to przebieg 300+. Jedyne warte uwagi są od dealerów z Niemiec, tyle że z różnych źródeł dowiedziałem się, że nie warto, bo wiele rzeczy jest poukrywanych.
Przykładowa oferta:
[link wygasł]

Co myślicie?

Swoją drogą 7000 zł chciałbym przeznaczyć na samochód, opłaty + naprawy poza tą kwotą. Oczywiście mile widziana niższa cena autka :)

Jeżeli to możliwe, podeślijcie mi proszę oferty warte przejrzenia, niekoniecznie z Łodzi, ale coś czym mógłbym się sugerować szukając samochodu w łódzkim. Będę wdzięczny.
Fajf
Nowicjusz
 
Posty: 46
Zdjęcia: 7
Rejestracja: 29 Cze 2018, 00:33
Prawo jazdy od: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 0.9 39KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jedź swoim torem i trzymaj się właściwego pasa Jedź swoim torem i trzymaj się właściwego pasa
    Niebezpieczne zjeżdżanie samochodów na sąsiedni pas ruchu, zwłaszcza na zakrętach oraz przekraczanie linii wyznaczającej granice toru jazdy to tylko niektóre z bardzo niebezpiecznych nawyków kierowców, ...
    BMW Concept 4 Coupe: elegancja, dynamika i indywidualizm BMW Concept 4 Coupe: elegancja, dynamika i indywidualizm
    BMW Concept 4 Coupe, który będzie miał swoją światową premierę właśnie na salonie NAIAS 2013 w Detroit, pozwoli na wczesne spojrzenie w przyszłość średniej wielkości samochodu sportowego z nadwoziem coupe. Jego elegancja ...

  • Re: Seicento 900, co po nim? :)

    30 Cze 2018, 07:52

    Fajf napisał(a):A co do Corsy C 1.2, o jakim problemie z silnikiem mowa? Co może pójść nie tak na trasie?


    Wycie w kabinie, błaganie silnika o litość, wysokie spalanie. Po prostu 1.2 w Corsie nie służy do jazdy autostradowej i tyle. Dojedziesz, ale wolniej i mniej komfortowo (przy 140 km/h to on chyba ma z 4500 obrotów albo i lepiej).

    Corsa od handlarza i krzywo poskładana.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6686
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Seicento 900, co po nim? :)

    01 Lip 2018, 11:25

    Masz pod nosem a wyciągnięcie klapy to groszowe sprawy i nawet tablic nie będziesz musiał zmieniać.
    [link wygasł]
    Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
    Barol
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 35816
    Zdjęcia: 5
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
    Miejscowość: Górny Śląsk
    Auto: Seat Cordoba
    Silnik: 1.6 75km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Seicento 900, co po nim? :)

    01 Lip 2018, 15:11

    Byłem, oglądałem tego Opelka jako jednego z pierwszych. Nie zdecydowałem się, bo cały czas pali się kontrolka silnika, problem z wtryskiem etc. Właścicielka zapewnia, że serwisant mówił że to może to być problem z siatką w wydechu, która jest do wymiany. No ja pewności co do tego nie mam, jednak Check to Check, a nowego silnika kupować jakoś nie zamierzam szczerze mówiąc :/
    Fajf
    Nowicjusz
     
    Posty: 46
    Zdjęcia: 7
    Rejestracja: 29 Cze 2018, 00:33
    Prawo jazdy od: 0- 0-2011
    Przebieg/rok: 8tys. km
    Auto: Fiat Seicento
    Silnik: 0.9 39KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Seicento 900, co po nim? :)

    01 Lip 2018, 22:04

    [link wygasł]

    Co myślicie?
    Fajf
    Nowicjusz
     
    Posty: 46
    Zdjęcia: 7
    Rejestracja: 29 Cze 2018, 00:33
    Prawo jazdy od: 0- 0-2011
    Przebieg/rok: 8tys. km
    Auto: Fiat Seicento
    Silnik: 0.9 39KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Seicento 900, co po nim? :)

    02 Lip 2018, 10:26

    Według mnie bity z przodu i trochę wieloodcieniowy poza tym cena dość niska..

    A może takie Clio?
    [link wygasł]

    Jeszcze ładna Fabia [link wygasł]
    Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
    Barol
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 35816
    Zdjęcia: 5
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
    Miejscowość: Górny Śląsk
    Auto: Seat Cordoba
    Silnik: 1.6 75km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Seicento 900, co po nim? :)

    03 Lip 2018, 00:42

    Barol napisał(a):Według mnie bity z przodu i trochę wieloodcieniowy poza tym cena dość niska..

    Tak, był bity z przodu. Prostowana była maska + wymieniona lampa, ale nie ma tego złego, sprawa się sama rozwiązała. Sprzedawca dużo opisał mi co i jak, wypytałem od góry do dołu, szczery i bezproblemowy właściciel. Umówiliśmy się na wtorek (tzn dzisiaj 03.07), ale o 19:30 napisał mi, że Astra już sprzedana. Powiem szczerze, trochę się zawiodłem, myślałem, że poczeka skoro tak dużo i wyczerpująco opowiedział mi o samochodzie. Bywa.

    Co do Fabii, trochę dla mnie za duża jak na drugi samochód. Do tej pory jeździłem Citroenem C3 2003 i aktualnie Sejakiem, więc celuję w jakiś kompakt, tak byłoby dla mnie najwygodniej.

    Clio... Kurcze blaszka, posiada wszystko czego poszukuję. Klimatyzacja, 1.4 motor, ponad 90 KM, przebieg mały, sporo elektryki, no i nie jest taki brzydki, ale za Chiny ludowe nie mogę się przekonać do francuskich samochodów. Wydają mi się takie papierowe i słabe, a drogie w utrzymaniu. Być może się mylę co do Clio, to proszę sprostujcie. Jeżeli Clio ma więcej zalet, a mniej wad to chętnie poznam Wasze zdanie odnośnie tego szatana. Czy ten silnik nadaje się do gazowania, czy koszty eksploatacyjne są wysokie, jaki komfort jazdy itp itd. Nie miałem nigdy do czynienia z Clio II, więc obcy mi zupełnie.
    Dajcie znać ;)
    Fajf
    Nowicjusz
     
    Posty: 46
    Zdjęcia: 7
    Rejestracja: 29 Cze 2018, 00:33
    Prawo jazdy od: 0- 0-2011
    Przebieg/rok: 8tys. km
    Auto: Fiat Seicento
    Silnik: 0.9 39KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Seicento 900, co po nim? :)

    03 Lip 2018, 08:59

    Fajf napisał(a):Co do Fabii, trochę dla mnie za duża jak na drugi samochód


    :shock: :shock: :shock: :shock:
    Rozpatrywałeś Astrę, a Fabia która jest o wiele mniejsza jest za duża? Przecież to segment B, co Ty gadasz chłopie.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6686
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Seicento 900, co po nim? :)

    03 Lip 2018, 10:28

    Dokładnie,Fabia jest znacznie mniejsza od Astry..

    Co do Clio no własnie mity o francuzach są już mocno przereklamowane,co miało się zepsuć to dawno się zepsuło i zostało zrobione a elektryka cóż w każdym aucie bywa zawodna (moje aktualnie stoi u elektryka bo padły dwie el.szyby :mrgreen: ).
    Sam silnik jest ok,w tej budzie radzi sobie całkiem przyzwoicie i jak najbardziej toleruje gaz. Komfort jazdy to już musisz się sam przejechać i sprawdzić bo każdy ma inne odczucia.
    Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
    Barol
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 35816
    Zdjęcia: 5
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
    Miejscowość: Górny Śląsk
    Auto: Seat Cordoba
    Silnik: 1.6 75km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Seicento 900, co po nim? :)

    03 Lip 2018, 10:35

    Barol napisał(a):a elektryka cóż w każdym aucie bywa zawodna


    To też zależy od rocznika i tego jak ktoś dbał. Np. Megane I przed liftem sprawiała problemy, układ zapłonowy jeszcze na przewodach itp, w środku też przełączniki i wtyczki potrafiły wariować. Po lifcie (u mnie) spokój, wszystko poprawione, układ zapłonowy na żywotnych cewkach (jak ktoś kupuje tylko dwie marki), w środku nic nie wariuje. Jedynie immobiliser potrafi wysiąść, ale to się naprawia raz na całe życie auta. Czasem trzeba styki poprawić w tylnej lampie i tyle problemów. Ale mam świadomość, że poprzedni właściciel dbał.

    Dla porównania w rodzinie jest Golf IV, od kilku lat ciągła walka z zamkami, nie chcą się zamykać (trzeba pilotem po 3-4 razy naciskać), przy wymianie zamka połowa mechanizmu się rozleciała, czasem jakieś czujniki wariują, raz Hall wysiadł, nie dało się jechać (max 30-40 km/h i to jakby na 2-3 cylindrach). A przecież tam prawie elektryki nie ma i nie ma się co zepsuć. Także wszystko zależy od konkretnego egzemplarza, a szczerze mówiąc po znajomych to więcej niemieckich aut ma problem z elektryką niż francuskich, chociaż zdaję sobie sprawę za ile i skąd oni je kupili. I tu leży problem.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6686
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999