Siła hamowania po naprawie układu hamulcowego.

23 Lis 2016, 16:40

Witam. Na corocznym przeglądzie samochodu wykryto mi nieszczelność (wyciek) przy jednym z cylinderków w tylnym kole. W tym samym zakładzie zleciłem naprawę układu hamulcowego. W lewym tylnym kole wymieniono więc cylinderek oraz szczęki. W prawym tylnym (przy okazji) wymieniono jedynie cylinderek - szczęki były w dobrym stanie. Następnie wjechałem na hamownię. siła hamowania lewego tylnego koła to 0,96kN a prawego tylnego to 0,92kN. Po ponad 3 tygodniach ponownie przyjechałem na hamownię. Wynik nieznacznie się poprawił, czyli lewe tylne 1,04kN a prawe tylne 1,02kN.

Moje uwaga jest taka, że samochód słabo hamuje. Czy po naprawie układu hamulcowego wyniki nie powinny być lepsze? Przy hamowaniu pedał hamulca wciskam do samej podłogi. Podejrzewam, że nie odpowietrzono należycie układu. Czy zatem zakład powinien bez dodatkowych opłat poprawić mi układ hamulcowy? P.S. Naprawa kosztowała ponad 300zł.
mpower1
Nowicjusz
 
Posty: 8
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Megane Scenic I
Silnik: 2.0 8V 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Lis 2016, 19:46

mpower1 napisał(a):Podejrzewam, że nie odpowietrzono należycie układu. Czy zatem zakład powinien bez dodatkowych opłat poprawić mi układ hamulcowy? P.S. Naprawa kosztowała ponad 300zł.

Oczywiście - masz zapowietrzony układ, albo nadal jest gdzieś nieszczelność. Ale to mżna bardzo łatwo zaobserwować sprawdzając, czy nie ubywa płynu ze zbiorniczka. A jeżeli jest to wina zapowietrzenia, to powinni ci to zrobić na gwarancji - nie odpowietrzyli dokłądnie układu. Powinni poprawić swój błąd. I to błąd, kóry może kosztować czyjeś zdrowie albo życie. A z tego mecvhanicy nie zdają sobie sprawy, odwalając fuszerkę, a na to nie można sobie pozwolić w takim układzie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 18173
Zdjęcia: 1192
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Lis 2016, 23:28

Ponownie zawitałem do warsztatu, gdzie naprawiano mi układ hamulcowy. Pracownik warsztatu, przed wjazdem na podnośnik, przejechał się moim samochodem i potwierdził, że bardzo słabo hamuje. Okazało się, że układ nie jest zapowietrzony. Problem tkwił w zepsutej pompie hamulcowej.
mpower1
Nowicjusz
 
Posty: 8
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Megane Scenic I
Silnik: 2.0 8V 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Lis 2016, 15:29

No i dobrze, że mechanik to wyczaił, bo jazda z takim uszkodzeniem mogłaby się źle skończyć...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 18173
Zdjęcia: 1192
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymiana baterii w elektronicznym kluczyku - Toyota
    Dzisiaj przyszedł czas na wymianę baterii w elektronicznym kluczyku. Przed wyłączeniem zapłonu przyciskiem otrzymałem informację o niskim stanie naładowania baterii w kluczyku i na zegarach wyświetliła się kontrolka w kształcie ...
    Rewolucyjne światła ksenonowe (1991)
    Chociaż do dziś produkowane są samochody z halogenowymi żarówkami, to rewolucji w jakości, zasięgu i jasności samochodowego oświetlenia dokonały tzw. palniki ksenonowe, zastosowane po raz pierwszy w 1991 roku w BMW ...

  •