Silnik gaśnie podczas wolnej jazdy

26 Wrz 2018, 20:52

Witam. Samochód VW Golf 4 1.9 TDI 130km z chip tuningiem na ~150-160km.

Mam problem taki, że samochód gaśnie mi podczas jazdy z małą prędkością na niskich obrotach. Problem występuje szczególnie na dwójce przy prędkości rzędu ~10-20km/h. Jak stoję w miejscu np. na skrzyżowaniu albo jadę 'szybko' (35km/h+) to nie gaśnie. Samochód gaśnie gdy jest około 950 obrotów.

I nie wiem czy to moja wina (jeszcze trochę nieumiejętna jazda) czy wina samochodu. Wcześniej jeździłem tylko L-ką (Toyota Yaris) i chwilę Skodą Fabią.

Np. przykładowe sytuacje wyglądają tak:
- dojeżdżam do skrzyżowania, redukuję do 2 biegu żeby coś przyhamować silnikiem, mam pierwszeństwo/nic nie jedzie, i jeśli już wchodzę w skrzyżowanie z bardzo małą prędkością np. 10-15km/h na tej dwójce - to słychać, że się samochód 'dusi', obroty spadają i nagle gaśnie.

- dojeżdżam do ronda, daję mu dwójkę i zwalniam do tych 10km/h, no i samochód zaczyna się dusić, obroty spadają i gaśnie.

- jadę po jakimś wjeździe przy budynku itp. 5-10km/h na dwójce i czuć że się dusi i gaśnie.

Generalnie w sytuacji przed zgaśnięciem, gdy samochód się dusi, gdybym dał sprzęgło to byłoby okej. Mógłbym też zredukować do jedynki i też było okej. No albo dać gazu. No ale czy przy jeździe np. 10km/h powinno się jechać na jedynce? Czy powinno się jeździć na półsprzęgle/sprzęgle?

Gdy jeździłem L-ką, to jedynki używałem tylko do ruszania, ewentualnie do jazdy po parkingach ale tam jeździłem z 5km/h co najwyżej.

Jak sądzicie - ja robię coś źle czy coś jest nie tak z samochodem? Jeśli coś jest nie tak, co obstawiacie i jaki może być to koszt?
wxr
Początkujący
 
Posty: 59

27 Wrz 2018, 08:41

wxr napisał(a):dojeżdżam do skrzyżowania, redukuję do 2 biegu żeby coś przyhamować silnikiem, mam pierwszeństwo/nic nie jedzie, i jeśli już wchodzę w skrzyżowanie z bardzo małą prędkością np. 10-15km/h na tej dwójce - to słychać, że się samochód 'dusi', obroty spadają i nagle gaśnie.


Matko bosko. Rozwalisz silnik, osprzęt i dwumasę taką jazdą... To że to diesel nie znaczy że masz po mieście na 5 biegu jeździć. 10 km/h to praktycznie stanie w miejscu, żeby z dwójki ruszyć to trzeba już na półsprzęgle jechać i obroty podnieść do 1500.

Albo jeździj szybciej, albo wrzucaj jedynkę w takiej sytuacji. Bo rozwalisz auto... 160 koni i gaśnie... :roll:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Wrz 2018, 00:49

Problem jest taki, że na jedynce przy bardzo niskiej prędkości (z 7km/h) też potrafi zgasnąć jeśli nie dam sprzęgła tak do połowy chociaż. Czy to normalne?
wxr
Początkujący
 
Posty: 59

28 Wrz 2018, 08:52

Ale jak, powiedzmy że wrzucasz jedynkę, ruszasz, puszczasz gaz, auto jedzie na wolnych obrotach i gaśnie? Jeśli tak to nie jest to normalne.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Wrz 2018, 16:26

Wtedy nie gaśnie. Raczej gdy zwalniam/redukuję.

Np.: Dojeżdżam do wjazdu na stacje na dwójce, w zasadzie już przed wjazdem wrzucam jedynkę bo jadę na tyle wolno że na dwójce by zgasło, wjeżdżam na stację na jedynce i powoli się toczę (z 5-7km/h) bez gazu/sprzęgła, i obroty spadają i czuć że silnik zaraz zgaśnie i żeby nie zgasło mam do wyboru:
a). wrzucić gaz i przyspieszyć (ale np. nie mogę/nie chcę, bo chcę z jakiegoś powodu zachować małą prędkość)
b). jechać na półsprzęgle albo i całym sprzęgle - a to chyba niezdrowe?
c). chyba mógłbym też wrzucić na luz i by nie zgasło - nie sprawdzałem, ale powinno to chyba tak działać

Tak więc co powinienem zrobić w takiej sytuacji?

Tak jak mówiłem, wcześniej jeździłem innym samochodem w którym na dwójce bez sprzęgła mogłem się toczyć przy małych prędkościach, jedynkę wrzucałem tylko gdy ruszałem albo gdy ta prędkość była już naprawdę mała np. 3-5km/h. I nie miałem sytuacji, żeby mi gasnął czy to na jedynce czy na dwójce. Na jedynce sprzęgła używałem tylko do regulowania prędkości np. na parkingach. Nie miałem sytuacji, że musiałem używać sprzęgła bo obroty spadały i silnik by zgasł - stąd te wszystkie pytania. :)
wxr
Początkujący
 
Posty: 59

28 Wrz 2018, 17:05

To nie jest normalne że jadąc na jedynce auto Ci gaśnie... Chyba że dusisz hamulec. W takim silniku nawet na trójce powinien jechać bez gazu i nie ma prawa zgasnąć.

Wgl dobrze jeździ? Ma moc? Nie dławi się? Bo to strasznie dziwne. Podjedź do mechanika najlepiej.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Przełomowe innowacje Toyoty, o których nie wiedzieliście
    Pierwszy elektryczny SUV na świecie, pierwsze auto wyścigowe z turbo czy też pierwsze sprzęgło bez toksycznego azbestu to tylko kilka z licznych innowacji Toyoty, które zmieniły i nadal pozytywnie zmieniają świat motoryzacji. ...

28 Wrz 2018, 17:57

Jeździ chyba dobrze, jak się lekko depnie to bardzo mocno przyspiesza itp.
wxr
Początkujący
 
Posty: 59

28 Wrz 2018, 21:25

wxr napisał(a):Problem jest taki, że na jedynce przy bardzo niskiej prędkości (z 7km/h) też potrafi zgasnąć jeśli nie dam sprzęgła tak do połowy chociaż. Czy to normalne?
Wież mi lub nie ale to normalne. Przy tak niskiej prędkości należy użyć sprzęgła inaczej zadusisz tego tedeika. Sterownik silnika chce utrzymać minimalne obroty silnika na poziomie 800 - 900 obr. na minutę a Ty my fundujesz mniejsze. Biorąc pod uwagę przełożenie skrzyni biegów na pierwszym biegu , tak niską prędkość ,toć będzie jakie 400 a tu TDI zgaśnie , się zadławi.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4701
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

28 Wrz 2018, 21:30

galakty napisał(a): W takim silniku nawet na trójce powinien jechać bez gazu
nawet i na 5 z tym że są to odpowiednie prędkości, jeżeli jedziesz 1 bez gazu bez hamowania i auto Ci gaśnie to jest coś nie tak a jak go dławisz to jest poprostu tak jak pisze bonifacy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16135
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Wrz 2018, 15:05

Trochę się pogubiłem. Z jednej strony dostaję informacje, że nawet na trójce przy 7km/h bez sprzęgła bez gazu powinien jechać. Na jedynce przy 7km/h bez gazu bez sprzęgła tym bardziej.

Z drugiej strony dostaje informacje, że przy tak niskiej prędkości należy używać sprzęgła.

Oczywiście nie chodzi mi o ruszanie albo całkowite zwalnianie do 0, bo wtedy wiadomo, że sprzęgło musi być. Chodzi mi o np. redukcję z 50km/h do 7km/h (powolne toczenie się przy dojeździe do świateł, skrzyżowania, parkingu itp.)
Jak w końcu jest, jak mam to rozumieć? :)
wxr
Początkujący
 
Posty: 59

29 Wrz 2018, 19:55

wxr napisał(a):Trochę się pogubiłem. Z jednej strony dostaję informacje, że nawet na trójce przy 7km/h bez sprzęgła bez gazu powinien jechać. Na jedynce przy 7km/h bez gazu bez sprzęgła tym bardziej.


Że co? Przeczytaj wszystkie posty od góry jeszcze raz, na spokojnie. Nikt nie pisał że na trójce pojedzie 7 km/h... Wymiękam :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007