Silnik Ibiza 1.4mpi gaz brc

24 Cze 2025, 20:57

Hej, dziś sporo pojeździłem autem i praktycznie pod samym domem 3 dziwne stuknięcia -ledwo słyszalne przez radio. Auto straciło moc i się wyłączyło. Nie udało się już odpalić, kręci paskiem ale silnik w ogóle nie reaguje. Olej jest, płyny są, Aku ma 3 miesiące. Po przekreceniu stacyjki 3 pikniecia. Nic nie jest luźne, pasek ładny, klemy siedzą. Normalnie radio i klima sie włącza. Seat Ibiza 1.4mpi w gazie BRC. Jakieś pomysły?
Edi88
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • 24 Cze 2025, 21:32

    Więcej info o aucie by się zdało . Rok produkcji , moc silnika ..... Piszesz że kręci paskiem ale którym ? Paskiem klinowym ? A paskiem rozrządu ?
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5018
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    24 Cze 2025, 21:51

    1.4mpi 80km 2008r kręci paskiem rozrządu. Przy przekręcaniu kluczyku tylko taki jednostajny, elektryczny podzwiek a potem 3 pikniecia alarmu i nic więcej
    Edi88
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    24 Cze 2025, 22:09

    Edi88 napisał(a):1.4mpi 80km 2008r kręci paskiem rozrządu
    Silnik o kodzie BUD , Dwa paski rozrządu . Skoro twierdzisz że kręci paskiem rozrządu to ściągałeś górną osłonę pasków mocowaną na dwa klipsy . Tak ?
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5018
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    26 Cze 2025, 23:48

    Przepraszam, słabo się znam i wprowadziłem Cię w błąd. Kręciło paskiem z lewej strony silnika, myślałem że to rozrzad. Laweciarz mówił że brak kompresji. Auto zawiozłem do mechanika, ściągnęli górna oslone i ukazał się brak zębów na małym pasku.. pasek wymieniany 50tys temu. Mechanik mówił że naprawa conajmniej 5k w zależności od skali zniszczeń, mają wprowadzić kamere do środka żeby zobaczyć jak to wygląda ale gazownik mówił że nieważne jakie uszkodzenia to lepiej kupić używany silnik niż bawić się w naprawę
    Edi88
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    27 Cze 2025, 09:51

    Edi88 napisał(a): gazownik mówił że nieważne jakie uszkodzenia to lepiej kupić używany silnik niż bawić się w naprawę
    Używany silnik to jednak wielka niewiadoma . Sam będzie kosztował ze 2 tys zł w zależności od wielu czynników .Kompletny czy goły słupek , czy też od deklaracji sprzedającego o jego stanie / kondycji . Po za ty trzeba zapłacić za jego wymianę , przełożenie osprzętu . Za wymianę rozrządu . Niektórzy sprzedający dają gwarancję rozruchową pod warunkiem jego wymiany . W przypadku wtopy pozostaje problematyczne rozliczenie ponownej wymiany .
    Temat naprawy . Przy zerwaniu małego paska uszkodzeniu ulegają zawory wydechowe . Ssące pozostają nie naruszone . Robiłem tego typu uszkodzenia w tym silniku . Demontaż , naprawa i montaż głowicy . Nowy rozrząd . Z tym że ostateczna decyzja zależy kondycji , przebiegu silnika przed awarią .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5018
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Lexus LM - czy to będzie flagowa limuzyna czy crossover?
      Lexus zarejestrował w amerykańskim urzędzie patentowym znaki towarowe LM 350 i LM 300h. Liczby w tych oznaczeniach pozwalają łatwo odgadnąć, że dotyczą one pojazdu w wersji z napędem konwencjonalnym i hybrydowym, natomiast ...
      Lexus LS - ponad 2500 bieżących udoskonaleń
      Od premiery w roku 2006, dotychczasowa generacja LS przeszła ponad 2500 bieżących udoskonaleń, zaś najnowszy LS dodaje do tego kolejne 3000 zmian, a wśród nowych elementów oraz innowacji technicznych znalazły ...