Silnik nieszczelności i spalanie

Silnik nieszczelności i spalanie

27 Wrz 2017, 12:41

Ostatnio pisalem tu wątek o swoim PG 407 i problemem z braniem oleju mniejsza mocą i co z tym zrobić.
Ostatnio mam wiecej kasy więc umowilem sie z warsztatem na remont silnika. Myślę ze warto bo auto na te 2 lata posłuży. Mechaniknwydaje sie dobry bo tez mówił o probach olejowych i w zasadzie ma na dobrymechanik.pl same dobre opinie.
Mam tylko pytanie:
Czy nieszczelnośc po stronie tlokow lub głowicy moze skutkować też większym spalaniem ?
Bo to tez problem bo deklarowane spalanie w trwsir wynosi 6,4 a u mnie nie schodzi ponizej 8,5 przy jednostajnej jezdzie 100 km/h. Srednie spalanie mam (mimo ze wiecej jezdze w trasie) ok 10,5 l benzyny zas gazu ok 12-13 l
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 74
Rejestracja: 30 Sie 2016, 09:19
Auto: Peugeot 407
Silnik: 2.0 16V 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: Silnik nieszczelnosci i spalanie

01 Paź 2017, 01:01

Silnik łapie prawidłową temperaturę pracy podczas tej jednostajnej jazdy?

Myślę że w tym przypadku trzeba by się skupić na usterkach układu zasilania i wtryskowego. Może być też niesprawny przepływomierz, czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym (map sensor), problemy z sondą lambda, uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy itd. przyczyn może być sporo :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6788
Zdjęcia: 3346
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Silnik nieszczelnosci i spalanie

01 Paź 2017, 12:31

Czyli myślisz że warto przy okazji prob olejowych i oceny głowicy itp sprawdzic tez uklad dolotowy i wydechowy ?
Czy to jest duzo robocizny przy tym ?
Czy diagnostyka komputerowa bedzie przy tym pomocna ?
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 74
Rejestracja: 30 Sie 2016, 09:19
Auto: Peugeot 407
Silnik: 2.0 16V 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: Silnik nieszczelnosci i spalanie

02 Paź 2017, 13:11

Kordyt napisał(a):Czyli myślisz że warto przy okazji prob olejowych i oceny głowicy itp sprawdzic tez uklad dolotowy i wydechowy ?
Układ dolotowy począwszy od filtra powietrza przez przepustnicę i kolektor dolotowy. Tu warto sprawdzić czy nie ma nagaru i oczywiście od razu wyczyścić to co będzie tam zalegało. Nie podałeś jaki masz silnik więc nie wiem czy masz też EGR ale jeżeli tak to kolektor ssący może być nieźle zasyfiony w środku. Sam EGR też należy wyczyścić.

Czy dużo roboty z tym jest? No trochę jest ale nie jest to jakieś skomplikowane :)

Wydech na razie zostaw w spokoju.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6788
Zdjęcia: 3346
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Silnik nieszczelnosci i spalanie

02 Paź 2017, 16:57

Ok oddałem do mechanika. Wyborem mechanika kierowalem sie przez to ze na dobrymechanik.pl gość miał same dobre opinie. Ma jutro zrobić próby olejowe i jak je zrobi to zadzwoni do mnie.
Jakie jest prawidlowe ciśnienie kompresji na tqkim silniku (2.0 16V 140 KM)? Te 12 atm czy większe ?
Podobno w normie jest gdy odchylka jest nie wieksza niż 30%. Czyli te 9 atm to jest jeszcze norma?
Ale mechanik gadal też że silnik za dobrze nie chodzi - niezbyt równo. Tak ocenił po głosie na otwartej masce.
No i dajmy na to zeproba olejowa pokaze ze problem jest w pierscieniach tak więc nie mozna wtedy wykluczyc ze z glowica tez jest problem ? Nie lepiej w takim wypadku wymienic i jednego i drugiego ?
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 74
Rejestracja: 30 Sie 2016, 09:19
Auto: Peugeot 407
Silnik: 2.0 16V 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: Silnik nieszczelnosci i spalanie

06 Paź 2017, 12:56

Po ponownym pomiarze kompresji.
Cisnienia wyszly dobre. Na ostatnim cylibdrze nieco niższe bo miedzy 10,5 a 11 bar.
Kompresha wiec jest ok.
Próba olejowa spowodowala nieznaczny skok cisnienia.
Diagnostyka komputerowa niczego niepokojacego nie wykazała. Jedyne co zauwazyl mechanik że cewka moze byc wyeksploatowana i ona powoduje czasem krótkochwilowa nierowna prace silnika. Mechanik uznal jednak że póki co nie ma potrzeby jej wymieniać. Generalnie auto ocenił na zadbane w dobrym stanie.
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 74
Rejestracja: 30 Sie 2016, 09:19
Auto: Peugeot 407
Silnik: 2.0 16V 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ekojazda dobra dla środowiska są też plusy dla kierowcy Ekojazda dobra dla środowiska są też plusy dla kierowcy
    Szacuje się, że źródłem 60% zanieczyszczeń powietrza w centrach dużych miast jest transport[sup(1)[/sup]. Do zmniejszenia tego problemu może przyczynić się ekojazda, przynosząca wymierne korzyści nie tylko w postaci ...
    Toyota Corolla WRC (1997–1999) Toyota Corolla WRC (1997–1999)
    Pierwsza połowa lat 90. na rajdowych trasach należała do modelu Celica GT-Four. Pierwsza Celica z napędem na wszystkie koła dowiodła swych zalet jako świetny samochód wyczynowy, zdobywając tytuł mistrza kierowców ...

  • Re: Silnik nieszczelności i spalanie

    06 Paź 2017, 14:24

    Kordyt napisał(a):Diagnostyka komputerowa niczego niepokojacego nie wykazała. Jedyne co zauwazyl mechanik że cewka moze byc wyeksploatowana i ona powoduje czasem krótkochwilowa nierowna prace silnika.
    A sondy pracują prawidłowo sprawdzał to mechanik podczas diagnozy?

    Generalnie nie widać problemu przez co większe spalanie o dwa litry przy normalnej jeździe.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6788
    Zdjęcia: 3346
    Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy od: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Silnik nieszczelności i spalanie

    06 Paź 2017, 14:27

    Mechanik powiedział ze sonda dziala dobrze. Z resztą gazownicy przy zakladaniu LPG gadali to samo.
    Mechanik twierdzi że z takim spalaniem jakie mam trzeba się liczyć.
    Kordyt
    Początkujący
     
    Posty: 74
    Rejestracja: 30 Sie 2016, 09:19
    Auto: Peugeot 407
    Silnik: 2.0 16V 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    Re: Silnik nieszczelności i spalanie

    06 Paź 2017, 14:32

    Sprawdź jeszcze lekkość toczenia się samochodu. Czasem niewielkie opory potrafią znacznie podnieść spalanie.

    Nawet same opony potrafią zmienić spalanie nawet o około 0,7 litra. To wiem z własnego doświadczenia. Więc tu czynników może być sporo.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6788
    Zdjęcia: 3346
    Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy od: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999