Silnik TFSi 3 generacji (EA888 gen. 3)

30 Sie 2018, 11:51

Witam mam zamiar kupić samochód (audi a5) z silnikiem 1.8-2.0 tfsi. Jak wyczytałem po różnych forum sliniki tfsi produkowane w latach 2007-2011 sa największą wtopa vw w ostatnich latach. Od 2011r wyszła 3 generacja tych silników i tu moje pytanie/prośba ma ktoś samochód z tym silnikiem i czy jest godny polecenia? Lub ktoś coś wie o nich to bardzo bym prosił o cenna radę. Z góry dzięki.
fade123
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Nie mam

30 Sie 2018, 12:54

Silniki trzeciej generacji EA888 są najlepsze ze wszystkich wcześniejszych generacji i ogólnie najbardziej polecane. Silniki poprawione z 3 generacji, mają fazy rozrządu na obu walkach. Mają też inny układ wtryskowy. Najnowsze silniki 2016- trzeciej generacji mają plastikową miskę olejową i po tym najłatwiej je rozpoznać. jeżeli chodzi o wersję poprawioną która wychodziła od 2011 roku to najłatwiej rozpoznać ja po dwóch fazatorach na wałkach rozrządu po jednym na każdym wałku.

Jakie zmiany zastosował producent w trzeciej generacji silnika EA888?
Najbardziej oczekiwaną i najważniejszą zmianą było zastosowanie nowych tłoków, to rozwiązanie pozwoliło w końcu na nie spalanie oleju przez silnik nawet przy bardziej agresywnej jeździe. Głowica została również przekonstruowana, a turbosprężarka dostała zawór spustowy sterowany elektronicznie.


Zrobiłem porównanie tych najlepszych poprawionych silników EA888 trzeciej generacji i na co zwracać uwagę żeby je poznać :)

Silnik TFSi 3 generacji (EA888 gen. 3)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5105
Zdjęcia: 68
Auto: Mam, często zmieniam!

30 Sie 2018, 14:40

A wiec te od 2011r można śmiało brać?
fade123
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Nie mam

30 Sie 2018, 14:50

fade123 napisał(a):A wiec te od 2011r można śmiało brać?
Jeżeli to są te silniki przedstawione wyżej na zdjęciu to nie powinno być z nimi takich problemów jakie były we wcześniejszych generacjach. Jednak przed kupnem sprawdź dokładnie jaki silnik siedzi pod maską.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5105
Zdjęcia: 68
Auto: Mam, często zmieniam!

04 Wrz 2018, 14:52

brać od wersji 224 CPMA ,CPMB czyli np a4 b8 polift
romantyk
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 11 07 1999
Przebieg/rok: 28tys. km
Auto: Audi B6
Silnik: AVF
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2004

25 Maj 2019, 07:43

witam jestem na kupnie audi a4 b8 2014 2.0 tsi i potrzebuje porady odnośnie silnika ktòra to generacja i czy są z nim problemy
vin Wauefafl0en006058
wklejka

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


silnik

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

himeroza
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mazda MX-5 - samochód do driftu Mazda MX-5 - samochód do driftu
    Ciekawie prezentuje się również Mazda MX-5, szczególnie jej druga generacja o oznaczeniu NB. To niewielki, tylnonapędowy kabriolet, którego największymi zaletami są niska masa i rozsądne ceny. Auto kupimy ...
    VW Jetta Hybrid - seryjna wersja w Los Angeles VW Jetta Hybrid - seryjna wersja w Los Angeles
    Volkswagen of America wprowadza na rynek jeden z najbardziej efektywnych samochodów na świecie: nową Jettę Hybrid. Za napęd odpowiedzialne jest oszczędne i przyjazne dla środowiska połączenie nowoczesnego silnika benzynowego ...

  • 28 Maj 2019, 10:04

    Kod silnika z wlepki to CAED. Patrząc na zdjęcie które wrzuciłeś silnik ma jeden fazator rozrządu, a silniki poprawione miały dwa więc wynika z tego że nie jest to silnik poprawiony.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5105
    Zdjęcia: 68
    Auto: Mam, często zmieniam!