Silniki Renault Energy F1 w bolidach Caterham F1 Team

Silniki Renault Energy F1 w bolidach Caterham F1 Team

25 Wrz 2013, 13:59

Renault Sport F1 i Caterham F1 Team potwierdzają przedłużenie współpracy w ramach Mistrzostw Świata FIA w Formule 1 na trzy kolejne lata.

Od przyszłego sezonu, Caterham F1 będzie korzystać z silników Renault Energy F1, aby dostosować się do radykalnych zmian w przepisach technicznych. Będący połączeniem turbodoładowanej jednostki V6 z bezpośrednim wtryskiem i dwóch generatorów odzyskiwania energii ze spalin i układu hamulcowego, silnik Energy F1 czerpie moc zarówno z energii mechanicznej, jak i elektrycznej.

Image

W fazie oddawania odzyskanej energii przez te systemy, całkowita moc silnika będzie wyższa od mocy aktualnego silnika V8, przy równoczesnym zwiększeniu o 35% efektywności energetycznej,
w celu spełnienia wymagań nowych przepisów technicznych i regulaminów sportowych, czyli zużycia paliwa poniżej 100 kg/h i maksimum 100 kg paliwa na jeden wyścig.

Brytyjsko-malezyjski zespół i francuski producent współpracują ze sobą od początku sezonu 2011 Mistrzostw Świata Formuły 1. Od tej właśnie daty bolidy teamu Caterham są napędzane silnikami V8 Renault RS27.

Jean-Michel Jalinier, prezes Renault Sport F1, oświadczył: "W ciągu ostatnich trzech latach mogliśmy przekonać się o dojrzałości Caterhama. Ich nowa baza sprawia imponujące wrażenie, dysponują też solidnym zapleczem technicznym. Przepisy na rok 2014 są poważnym wyzwaniem, ale wprowadzone zmiany stanowią zarazem źródło nowych szans. Najbliższy sezon będzie wspaniałą okazją dla tego zespołu, pozwalającą osiągnąć kolejne cele. Od samego początku nasza współpraca była bardzo otwarta, jest zatem rzeczą naturalną, że bardzo chcemy zobaczyć jej efekty. Jesteśmy bardzo zadowoleni z jakości i zaangażowania teamów, którym dostarczamy silniki i z niecierpliwością oczekujemy na moment, w którym ujrzymy na torze pierwszą generację bolidów napędzanych silnikami Energy F1".

Cyril Abiteboul, szef Teamu Caterham F1, dodaje: "Ta wiadomość jest oczywiście doskonałą nowiną dla naszego zespołu F1. Jest ona odzwierciedleniem łączących nas solidnych i głębokich więzi, które budowaliśmy od 2011 roku, w szczególności przy realizacji bardzo zaawansowanego aktualnie projektu seryjnego modelu samochodu, rozpoczętego przez Caterham i Alpine w 2012 roku.

Sezon 2014 będzie początkiem nowej epoki w Formule 1. Dokona się znaczący skok naprzód, aby dostosować się do zmian technicznych zachodzących w przemyśle motoryzacyjnym, w zakresie których Renault odgrywa wiodącą rolę. W roku 2011, gdy rozpoczynaliśmy naszą współpracę, byliśmy – jako młody zespół – pod wrażeniem różnorodnych, praktycznych korzyści, jakie nam ona zapewniała. Od tamtego czasu nieustannie się rozwijamy.

Biorąc pod uwagę wiek i status naszego zespołu, byliśmy również zachwyceni faktem, że Renault Sport F1 dostosowywało swoje procedury operacyjne do wielkości naszego teamu i że możliwe było zoptymalizowanie tej integracji dzięki intensywnej współpracy technicznej. Pracujemy wspólnie na zasadach pełnej szczerości i otwartości, aby umożliwić Teamowi Caterham F1 osiągnięcie w krótkim czasie wyznaczonego sobie celu, jakim jest zdobycie liczącej się pozycji w Formule 1 oraz pomoc firmie Renault w zdobywaniu uznania jako lidera w dziedzinie zaawansowanych technologii.

Tak ścisła współpraca pozwoli nam w krótkim czasie i w pełni skutecznie opanować nowe przepisy i zebrać jej owoce. Przyczyni się to do zwiększenia naszych szans w dalszym rozwoju i osiąganiu kolejnych szczebli w hierarchii w następnych sezonach."

Image

Koncern Renault nazwał silnik F1 nowej generacji Energy F1-2014. Nazwa ta odzwierciedla fakt, że silnik wyścigowy ma identyczną charakterystykę co opracowane równolegle jednostki napędzające samochody produkowane masowo.

Dane techniczne silnika Energy F1-2014
Pojemność : 1,6 l
Maks. obroty: 15 tys. obr./min
Doładowanie: Jedna turbosprężarka, nieograniczone ciśnienie doładowania (zwykle maksymalnie do 3,5 barów ciśnienia bezwzględnego z powodu ograniczeń w zużyciu paliwa)
Limit zużycia paliwa: 100 kg/ godzinę
Dozwolone zużycie paliwa podczas jednego wyścigu: 100 kg
Układ cylindrów: 90° V6
Liczba cylindrów: 6
Średnica cylindra: 80 mm
Skok tłoka: 53 mm
Wysokość osi wału korbowego w stosunku do poziomu referencji: 90 mm
Liczba zaworów: 4 na cylinder, 24
Układ wydechowy: Jedna rura wydechowa, wyprowadzona z turbiny umieszczonej na środkowej osi samochodu
Układ wtrysku: Bezpośredni wtrysk paliwa
Roczny limit silników na 1 kierowcę: 5

Systemy odzyskiwania energii
Prędkość obrotowa MGU-K: Maks. 50,000 obr./min
Moc MGU-K: Maks. 120 kW
Odzyskiwanie energii przez system MGU-K: Maks. 2 MJ/okrążenie
Oddawanie energii przez system MGU-K: Maks. 4 MJ/okrążenie
Prędkość obrotowa MGU-H: >100,000 obr./min
Odzyskiwanie energii przez system MGU-H: Bez ograniczeń (> 2 MJ/okrążenie)

MGU-H i MGU-K to systemy odzyskiwania energii.

źródło: Renault
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2600
Zdjęcia: 9556
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Maserati GranTurismo - opinia i wrażenia z jazdy Maserati GranTurismo - opinia i wrażenia z jazdy
    Miałem okazję trochę pojeździć i jako że nie ma opini na temat tego auta więc się podziele wrażeniami. Maserati GranTurismo Silnik 4.2 V8 405 KM Skrzynia aut. 6 Biegowy Rok prod. 2010 Całokształt Uważam że to bardzo fajne ...
    Model studyjny BMW Gina Light 2008 Model studyjny BMW Gina Light 2008
    BMW Group Design przedstawiło model studyjny BMW Gina Light w odpowiedzi na debatę dotyczącą cech, które ukształtują motoryzacyjny krajobraz jutra. Pojazd zbudowany jako projekt doświadczalny prezentuje wizję przyszłości ...

  •  
    • Mercedes-Benz G500 4x4
      Rage-Race 2007
      Lexus GS 350 : 2013 : 10
      Toyota Auris Hybrid, przód