ŠKODA 120L Typ 742, 1976

ŠKODA 120L Typ 742, 1976

18 Lis 2016, 12:57

Samochód ten został zaprezentowany oficjalnie we wrześniu 1976 roku na Targach Przemysłowych w Brnie, seryjny model 105/120 (Š742) wnosił do oferty marki wiele nowego, zwłaszcza w dziedzinie bezpieczeństwa. Zaprojektowane strefy deformacji, umieszczony pod tylnymi siedzeniami zbiornik paliwa i bezpieczna kolumna kierownicy to najważniejsze z wdrożonych rozwiązań.
Image
Dane techniczne samochodu ŠKODA 120L Typ 742, 1976

silnik: rzędowy, czterocylindrowy, czterosuwowy; górnozaworowy OHV, chłodzony cieczą, wał korbowy podparty w trzech punktach, napęd rozrządu za pośrednictwem łańcucha, umieszczony za osią tylną, napędzający koła tylne

średnica cylindra: 72 mm, skok tłoka: 72 mm, objętość skokowa: 1174 ccm

stopień sprężania: 8,5:1

zasilanie: podwójny gaźnik Jikov SEDR, paliwo ołowiowe

moc maksymalna: 52 KM przy 5000 obr./min

maksymalny moment obrotowy: 82 Nm przy 3000 obr./min

instalacja zapłonowa: o napięciu 12 V, zapłon rozdzielaczowy, alternator 35 A

układ smarowania: ciśnieniowy, filtr bocznikowy

skrzynia przekładniowa: czterostopniowa, manualna, w pełni zsynchronizowana

napęd: kół tylnych, na życzenie skrócone przełożenie przekładni głównej

nadwozie: samonośne, całkowicie stalowe, czterodrzwiowe typu sedan, pięciomiejscowe

podwozie: nośna płyta podłogowa

zawieszenie kół przednich: trójkątne wahacze, sprężyny śrubowe, amortyzatory hydrauliczne

zawieszenie kół tylnych: oś pędna dzielona, wleczona, sprężymy śrubowe, amortyzatory hydrauliczne

układ hamulcowy: hydrauliczny, dwuobwodowy, hamulce tarczowe osi przedniej i bębnowe osi tylnej, bez wspomagania

układ kierowniczy: przekładnia śrubowo-kulkowa, bezpieczna kolumna kierownicy

ogumienie: diagonalne 155x14 lub radialne 155SR14, obręcze stalowe z chromowanymi kołpakami piast

rozstaw osi: 2400 mm

rozstaw kół: 1300 mm - przednich i 1270 mm - tylnych

wymiary zewnętrzne: długość 4160 mm, szerokość 1595 mm, wysokość 1400 mm

masa własna: 885 kg

pojemność zbiornika paliwa: 38 l

pojemność bagażnika: 280 l w przedniej części i 120 l za oparciami kanapy tylnej

prędkość maksymalna: 140 km/h

średnie zużycie paliwa: 6,4 do 9,7 l/100 km, zależnie od warunków jazdy

ilość zbudowanych egzemplarzy: 2 011 044 sztuk wszystkich odmian i wersji, zdecydowana większość wersji 120

Ciekawą rzeczą była konstrukcja układu chłodzenia gdzie z uwagi na trzymetrową odległość dzielącą silnik od chłodnicy, całkowita objętość układu chłodzenia wynosiła ok. 12 litrów cieczy, ktora to nieustannie krążyła pomiędzy przodem a tyłem tego pojazdu.
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2259
Zdjęcia: 8265
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Avensis Emotion i Hilux Adventure - specjalne edycje Toyota Avensis Emotion i Hilux Adventure - specjalne edycje
    Specjalne edycje popularnych modeli Toyoty wzbogacą ofertę koncernu Toyota Motor Poland. Już od połowy września br. będą dostępne modele Avensis Emotion, oraz model Hilux Adventure. W obu przypadkach popularne modele koncernu ...
    Ostre zakręty, zakosy i serpentyny pod kontrolą Ostre zakręty, zakosy i serpentyny pod kontrolą
    Sezon wycieczek na wędrówki górskie trwa. Wielu turystów pokonuje autem setki kilometrów, aby dojechać do celu. Droga często jest bardzo wymagająca, głównie ze względu na liczne ostre zakręty, ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Grafitti na samochodach
      Pawlukowicz - Gecko Cup 2010
      American LaFrance Typ 75, 1925 rok, wóz strażacki, przód
      VERVA Street Racing 2010