SKODA Octavia III generacji to synergia mocy i oszczędności

30 Sty 2013, 16:57

Trzecia generacja SKODY Octavii to festiwal mocy. Przyszły użytkownik ma wybór spośród ośmiu nowoczesnych silników benzynowych TSI i wysokoprężnych TDI Common Rail. Pomimo dużej skali mocy, aż do 180 KM, silniki zapewniają do 23% oszczędności zużycia paliwa i emisji CO2.

SKODA Octavia III generacji to synergia mocy i oszczędności

Silniki benzynowe nowej SKODY Octavia należą do rodziny EA211 koncernu Volkswagen. W ofercie dostępnych będzie 8 jednostek napędowych: 4 silniki benzynowe TSI oraz 4 wysokoprężne TDI Common Rail. Porównując je ze swoimi poprzednikami, 4-cylindrowe silniki TSI z czterema zaworami na cylinder są bardziej zwarte (dł. zabudowy jest krótsza o 50 mm) i wytyczają nowe standardy w zakresie sprawności energetycznej oraz momentu obrotowego. Wykonane z aluminium są znacznie lżejsze – nawet o 22 kg, dzięki czemu samochód jest bardziej ekonomiczny i ekologiczny.

SKODA Octavia III generacji to synergia mocy i oszczędności

SKODA Octavia III generacji to synergia mocy i oszczędnościWśród silników TSI, oprócz wersji podstawowej, wszystkie są wyposażone w funkcję Start-Stop, która razem z odzyskiem energii hamowania przyczynia się do uzyskiwanych oszczędności zużycia paliwa i emisji CO2.

Największą moc zapewnia 1.8 TSI 132 kW (180 KM). Ten silnik współpracuje z 7-stopniową skrzynią biegów DSG.

SKODA Octavia III generacji to synergia mocy i oszczędnościWśród należących do serii EA288 silników wysokoprężnych TDI z bezpośrednim wtryskiem warto zwrócić uwagę na wersję 1.6 TDI o mocy 81 kW (110 KM), która jest najoszczędniejszą opcją tej grupy. Emituje 89 g/km CO2, a na 100 km zużywa tylko 3,4 l paliwa. Szczytową moc zapewnia wersja 2.0 TDI, uzyskując 110 kW (150 KM). Silnik ten charakteryzuje się równą i spokojną pracą, a jednocześnie jest przyjazny środowisku.

W drugiej połowie 2013 roku do SKODY Octavia będą dostępne jeszcze mocniejsze silniki w wersji RS.

Silniki 4-cylindrowe TSI są obecnie montowane stroną wylotową do tyłu, podobnie jak silniki wysokoprężne, i pochylone pod kątem 12 stopni.

SKODA Octavia III generacji to synergia mocy i oszczędności

Duża moc i sprawność energetyczna obu rodzajów silników to efekt nowych rozwiązań konstrukcyjnych. Oszczędnościom sprzyja nowy, dwuobwodowy układ chłodzenia. Silnik TSI znajduje się w wysokotemperaturowym obwodzie chłodzenia z mechanicznie napędzaną pompą wody, a chłodnica powietrza doładowania i korpus turbosprężarki w obwodzie niskotemperaturowym płyn chłodzący. W efekcie silnik szybciej się rozgrzewa, a spaliny są oziębiane płynem chłodzącym.

Silniki wysokoprężne mają również innowacyjny układ chłodzenia. W trakcie rozgrzewania głowica silnika i kadłub są chłodzone przez odrębne obwody. Dzięki temu silnik szybciej osiąga właściwą temperaturę pracy i dostarcza ciepła do ogrzewania wnętrza auta. Inne ważne rozwiązania służące podwyższeniu sprawności samochodu to unowocześnienie układów wtrysku, doładowania i chłodzenia powietrza doładowania.

POLECAMY Nowa SKODA Octavia w wersjach Active, Ambition i Elegance

W celu zmniejszenia tarcia wewnętrznego silnika zastosowano pierścienie tłokowe o mniejszym napięciu wstępnym i łożyska toczne do wałka rozrządu. O tych zmianach Przewodniczący Zarządu SKODY, prof. Winfried Vahland, powiedział: "Wymagania naszych klientów wzrosły. Naszym celem było zrobienie jeszcze lepszego samochodu w jego trzeciej generacji. Jest to widoczne w wartościach nowej SKODY Octavia – jest klasą sama w sobie".

źródło: Skoda
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3487
Zdjęcia: 12612
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymiana baterii w elektronicznym kluczyku - Toyota
    Dzisiaj przyszedł czas na wymianę baterii w elektronicznym kluczyku. Przed wyłączeniem zapłonu przyciskiem otrzymałem informację o niskim stanie naładowania baterii w kluczyku i na zegarach wyświetliła się kontrolka w kształcie ...
    Nowy Lexus IS z nowym przestronnym wnętrzem
    Kluczowymi założeniami programu rozwojowego nowej generacji modelu IS były wiodąca w segmencie przyjemność prowadzenia, wyrafinowany komfort oraz intuicyjność obsługi urządzeń pokładowych. Znalazło to swoje odzwierciedlenie ...

  •