Trzecia generacja SKODY Octavii to festiwal mocy. Przyszły użytkownik ma wybór spośród ośmiu nowoczesnych silników benzynowych TSI i wysokoprężnych TDI Common Rail. Pomimo dużej skali mocy, aż do 180 KM, silniki zapewniają do 23% oszczędności zużycia paliwa i emisji CO2.
Silniki benzynowe nowej SKODY Octavia należą do rodziny EA211 koncernu Volkswagen. W ofercie dostępnych będzie 8 jednostek napędowych: 4 silniki benzynowe TSI oraz 4 wysokoprężne TDI Common Rail. Porównując je ze swoimi poprzednikami, 4-cylindrowe silniki TSI z czterema zaworami na cylinder są bardziej zwarte (dł. zabudowy jest krótsza o 50 mm) i wytyczają nowe standardy w zakresie sprawności energetycznej oraz momentu obrotowego. Wykonane z aluminium są znacznie lżejsze – nawet o 22 kg, dzięki czemu samochód jest bardziej ekonomiczny i ekologiczny.
Wśród silników TSI, oprócz wersji podstawowej, wszystkie są wyposażone w funkcję Start-Stop, która razem z odzyskiem energii hamowania przyczynia się do uzyskiwanych oszczędności zużycia paliwa i emisji CO2.
Największą moc zapewnia 1.8 TSI 132 kW (180 KM). Ten silnik współpracuje z 7-stopniową skrzynią biegów DSG.
Wśród należących do serii EA288 silników wysokoprężnych TDI z bezpośrednim wtryskiem warto zwrócić uwagę na wersję 1.6 TDI o mocy 81 kW (110 KM), która jest najoszczędniejszą opcją tej grupy. Emituje 89 g/km CO2, a na 100 km zużywa tylko 3,4 l paliwa. Szczytową moc zapewnia wersja 2.0 TDI, uzyskując 110 kW (150 KM). Silnik ten charakteryzuje się równą i spokojną pracą, a jednocześnie jest przyjazny środowisku.
W drugiej połowie 2013 roku do SKODY Octavia będą dostępne jeszcze mocniejsze silniki w wersji RS.
Silniki 4-cylindrowe TSI są obecnie montowane stroną wylotową do tyłu, podobnie jak silniki wysokoprężne, i pochylone pod kątem 12 stopni.
Duża moc i sprawność energetyczna obu rodzajów silników to efekt nowych rozwiązań konstrukcyjnych. Oszczędnościom sprzyja nowy, dwuobwodowy układ chłodzenia. Silnik TSI znajduje się w wysokotemperaturowym obwodzie chłodzenia z mechanicznie napędzaną pompą wody, a chłodnica powietrza doładowania i korpus turbosprężarki w obwodzie niskotemperaturowym płyn chłodzący. W efekcie silnik szybciej się rozgrzewa, a spaliny są oziębiane płynem chłodzącym.
Silniki wysokoprężne mają również innowacyjny układ chłodzenia. W trakcie rozgrzewania głowica silnika i kadłub są chłodzone przez odrębne obwody. Dzięki temu silnik szybciej osiąga właściwą temperaturę pracy i dostarcza ciepła do ogrzewania wnętrza auta. Inne ważne rozwiązania służące podwyższeniu sprawności samochodu to unowocześnienie układów wtrysku, doładowania i chłodzenia powietrza doładowania.
W celu zmniejszenia tarcia wewnętrznego silnika zastosowano pierścienie tłokowe o mniejszym napięciu wstępnym i łożyska toczne do wałka rozrządu. O tych zmianach Przewodniczący Zarządu SKODY, prof. Winfried Vahland, powiedział: "Wymagania naszych klientów wzrosły. Naszym celem było zrobienie jeszcze lepszego samochodu w jego trzeciej generacji. Jest to widoczne w wartościach nowej SKODY Octavia – jest klasą sama w sobie".
Mitsubishi Concept G4 to nowy kompaktowy sedan Podczas trzydziestego czwartego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Bangkoku (trwającego od 25 marca do 7 kwietnia) Firma Mitsubishi Motors (Thailand) Co., Ltd. (MMTh) zaprezentuje koncepcyjny model MITSUBISHI Concept ...
15 lat sukcesów marki Dacia Na rynku polskim marka znalazła ponad 180.000 nabywców. Największą popularnością cieszy się Dacia Duster, która w 2019 roku już po raz kolejny utrzymała pozycję lidera segmentu SUV i jest najchętniej wybieranym ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki SKODA. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne SKODA
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.