SKODA Octavia III generacji to synergia mocy i oszczędności

SKODA Octavia III generacji to synergia mocy i oszczędności

30 Sty 2013, 17:57

Trzecia generacja SKODY Octavii to festiwal mocy. Przyszły użytkownik ma wybór spośród ośmiu nowoczesnych silników benzynowych TSI i wysokoprężnych TDI Common Rail. Pomimo dużej skali mocy, aż do 180 KM, silniki zapewniają do 23% oszczędności zużycia paliwa i emisji CO2.

Image

Silniki benzynowe nowej SKODY Octavia należą do rodziny EA211 koncernu Volkswagen. W ofercie dostępnych będzie 8 jednostek napędowych: 4 silniki benzynowe TSI oraz 4 wysokoprężne TDI Common Rail. Porównując je ze swoimi poprzednikami, 4-cylindrowe silniki TSI z czterema zaworami na cylinder są bardziej zwarte (dł. zabudowy jest krótsza o 50 mm) i wytyczają nowe standardy w zakresie sprawności energetycznej oraz momentu obrotowego. Wykonane z aluminium są znacznie lżejsze – nawet o 22 kg, dzięki czemu samochód jest bardziej ekonomiczny i ekologiczny.

Image

ImageWśród silników TSI, oprócz wersji podstawowej, wszystkie są wyposażone w funkcję Start-Stop, która razem z odzyskiem energii hamowania przyczynia się do uzyskiwanych oszczędności zużycia paliwa i emisji CO2.

Największą moc zapewnia 1.8 TSI 132 kW (180 KM). Ten silnik współpracuje z 7-stopniową skrzynią biegów DSG.

ImageWśród należących do serii EA288 silników wysokoprężnych TDI z bezpośrednim wtryskiem warto zwrócić uwagę na wersję 1.6 TDI o mocy 81 kW (110 KM), która jest najoszczędniejszą opcją tej grupy. Emituje 89 g/km CO2, a na 100 km zużywa tylko 3,4 l paliwa. Szczytową moc zapewnia wersja 2.0 TDI, uzyskując 110 kW (150 KM). Silnik ten charakteryzuje się równą i spokojną pracą, a jednocześnie jest przyjazny środowisku.

W drugiej połowie 2013 roku do SKODY Octavia będą dostępne jeszcze mocniejsze silniki w wersji RS.

Silniki 4-cylindrowe TSI są obecnie montowane stroną wylotową do tyłu, podobnie jak silniki wysokoprężne, i pochylone pod kątem 12 stopni.

Image

Duża moc i sprawność energetyczna obu rodzajów silników to efekt nowych rozwiązań konstrukcyjnych. Oszczędnościom sprzyja nowy, dwuobwodowy układ chłodzenia. Silnik TSI znajduje się w wysokotemperaturowym obwodzie chłodzenia z mechanicznie napędzaną pompą wody, a chłodnica powietrza doładowania i korpus turbosprężarki w obwodzie niskotemperaturowym płyn chłodzący. W efekcie silnik szybciej się rozgrzewa, a spaliny są oziębiane płynem chłodzącym.

Silniki wysokoprężne mają również innowacyjny układ chłodzenia. W trakcie rozgrzewania głowica silnika i kadłub są chłodzone przez odrębne obwody. Dzięki temu silnik szybciej osiąga właściwą temperaturę pracy i dostarcza ciepła do ogrzewania wnętrza auta. Inne ważne rozwiązania służące podwyższeniu sprawności samochodu to unowocześnienie układów wtrysku, doładowania i chłodzenia powietrza doładowania.

POLECAMY Nowa SKODA Octavia w wersjach Active, Ambition i Elegance

W celu zmniejszenia tarcia wewnętrznego silnika zastosowano pierścienie tłokowe o mniejszym napięciu wstępnym i łożyska toczne do wałka rozrządu. O tych zmianach Przewodniczący Zarządu SKODY, prof. Winfried Vahland, powiedział: "Wymagania naszych klientów wzrosły. Naszym celem było zrobienie jeszcze lepszego samochodu w jego trzeciej generacji. Jest to widoczne w wartościach nowej SKODY Octavia – jest klasą sama w sobie".

źródło: Skoda
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2259
Zdjęcia: 8265
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LFA - nieznana historia legendy Lexus LFA - nieznana historia legendy
    Lexus LFA, wyprodukowany w limitowanej serii liczącej tylko 500 egzemplarzy supersamochód, zaledwie w kilka lat od wejścia na rynek zyskał status legendy. Niezwykła jest również historia powstania tego modelu. ...
    Brudne szyby w samochodzie to kwestia bezpieczeństwa Brudne szyby w samochodzie to kwestia bezpieczeństwa
    Badania wykazały, że brudna przednia szyba dwukrotnie zwiększa ryzyko kolizji. Kolejnym efektem zaniedbania czystości auta jest większe i szybciej postępujące zmęczenie kierującego pojazdem w porównaniu do sytuacji, ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • BMW 635 CSi, logo
      BMW 2002 Touring, 1974 rok, tył
      Summer Cars Party 2010
      Rage-Race 2009