Skrajny wybór- golf IV, corolla e11 czy golf V tsi

Skrajny wybór- golf IV, corolla e11 czy golf V tsi

29 Maj 2013, 10:46

Witajcie,
noszę się z z amiarem kupna samochodu będę go używać do jazdy zarówno po mieście jak i na trasie- samochód do użytkowania własnego jak i firmowych spotkań z klientami.
Zależy mi na tym żeby nie jeździć co 15 km do salonu z jakimiś pierdołąmi typu migające kontrolki, ciągle psujące się części itd. Dlatego rozważam takie opcje- mam właśnie obejrzane takie oto tzry egzemplarze- trochę skrajnie ale wciąż nie wiem co lesze-
1. toyota corolla e11 g6 - 6 biegowa, 5d, 1.6 vvti 2000r
2. golfik IV gti 1.8 t 150 km 2001r
i te dwa chciałabym gazować
lub
3. Golf V 1.4 tsi 140 km. 2008r - po wymianie rozrządu (łańcuszek)

Przyznam że nie lubię jak samochód się długo zbiera, diesle odpadają całkowicie a zależy mi na ekonomicznej jeździe. Spodobał mi się bardzo ten golfik V ale ciągle czytam na forach różnych o jego awariach rozrządu - ceny napraw mało ekonomiczne.
I dlatego zastanawiam się czy jednak nie kupić starszego samochodu, być moze bardzoej wysłużonego ale za to z tradycyjnym silnikiem, który na gazie będzie mi palił elegancko max 10 litrów.
Czy znajdą się na forum może użytkownicy takiej V? albo osoby które mi doradzą bądź odradzą którąś z powyższych opcji?
dzięki z góry!
Arranha
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 29 Maj 2013, 10:34
Auto: nie mam

Re: Skrajny wybór- golf IV, corolla e11 czy golf V tsi

29 Maj 2013, 11:01

VW sobie odpuść jeżeli chcesz jeździć bez awaryjnie. Jedyny sensowy silnik z benzynowych w VW to ten obecnie montowany w skodzie octavi 1.6, 102KM, w golfie V go też montowali.

Bardzo mało awaryjne i tanie w utrzymaniu to Fiat Panda, Mitsubishi Colt, Toyota Yaris.
IPman
Początkujący
 
Posty: 88
Rejestracja: 08 Sty 2013, 22:07
Auto: Maserati 3200GT
Silnik: 3,2 368KM
Paliwo: Inne

Re: Skrajny wybór- golf IV, corolla e11 czy golf V tsi

29 Maj 2013, 12:54

Dzięki za odp. Na razie rozpatruję te trzy konkretne egzemplarze które widziałam. Nie chcę kupować małego mieszczucha te tzry samochody które wymieniłam mają usportowiony charakter i sporą moc, coś takiego mnie interesuje.
IPman, jeździłeś może VW? zastanawia mnie skąd tak drastyczna, dość niepopularna ocena marki.
Arranha
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 29 Maj 2013, 10:34
Auto: nie mam

Re: Skrajny wybór- golf IV, corolla e11 czy golf V tsi

29 Maj 2013, 13:26

Nie wiem czy taki silnik Cię satysfakcjonuje, ale Golf V ma pewną bardzo udaną jednostkę napędową, mianowicie silnik 1.4 16V, 80 KM.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1323
Zdjęcia: 5
Rejestracja: 05 Sie 2008, 13:01
Prawo jazdy od: 09 06 2013
Auto: brak

Re: Skrajny wybór- golf IV, corolla e11 czy golf V tsi

29 Maj 2013, 13:40

Tak,

Miałem VW Tourana, Seata Cordobe III

1. Był z salonu kupiony jako nowy padły w nim wtryskiwacze po 115 tys km, naprawiłem. 20 tys później pękła głowica. Jeszcze miałem dość sporo problemu z elektryką.

2. przy 110 tys km przeskoczył łańcuch rozrządu, ponieważ producent zaprojektował wadliwie silnik, raz pękła obudowa skrzyni biegów.

Jak dla mnie VAG przereklamowany, robią auta nie dopracowany i z wadami fabrycznymi.

Mam teraz Lexusa IS250 i bezawaryjne auto. Na miasto mam Pande z gazem od nowości i nigdy nie miałem awarii tak jak w VAGu które by mi unieruchomiło auto, jak się psuja to pierdółki za 20 zł które się wymieni samemu.
IPman
Początkujący
 
Posty: 88
Rejestracja: 08 Sty 2013, 22:07
Auto: Maserati 3200GT
Silnik: 3,2 368KM
Paliwo: Inne

Re: Skrajny wybór- golf IV, corolla e11 czy golf V tsi

30 Maj 2013, 10:30

hmm... brzmi nieciekawie. Dzięki że się dzielicie doświadczeniem, być może uratuje to mój portfel przed zapścią spowodowaną wiecznym spędzaniem czasu w serwisach
:)
A ktoś może byłby w stanie się wypowiedzieć na temat kosztów eksploatacji z doświadczenia? Ceny części znam ale zastanawiam się jak jest liczona robicizna, co się może zepsuć w takich samochodach?
Do ekipy dołączył jeszcze Nissan Almera z 2000r benz+gaz 1.5 N15.
Podaję takie modele ponieważ mam je fizycznie do kupienia i w tym momencie. Ktoś może byłby w stanie porównać mi Toyotę Corollę E11 g6 z tym Nissanem?
Arranha
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 29 Maj 2013, 10:34
Auto: nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nissan Pathfinder wybrany przez polską Policję Nissan Pathfinder wybrany przez polską Policję
    Nissan Sales Central & Eastern Europe sprzedał kolejne samochody dla polskiej Policji. W wyniku wygranego przetargu przeprowadzonego przez Komendę Wojewódzką Policji w Radomiu firma dostarczy 7 kolejnych samochodów ...
    [D] Xantia 2,0/626 V 2,0/Vectra B 2,0/Laguna I 2,0/Avensis I 2,0 [D] Xantia 2,0/626 V 2,0/Vectra B 2,0/Laguna I 2,0/Avensis I 2,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - segment D - silnik benzynowy o mocy ok. 130KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 1998 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Citroen Xantia 2,0 - 132KM - Mazda 626 V 2,0 ...

  • Re: Skrajny wybór- golf IV, corolla e11 czy golf V tsi

    30 Maj 2013, 10:46

    W Almerze problemem może być korozja. (Ponad normę)

    Według mnie najlepiej technicznie wygląda toyota.

    Co do zepsucia, tu na wstępie zaznaczam że zepsucie a zużycie to dwie różne rzeczy.

    Przykładowo o każdym aucie: (niezależnie od marki)
    Zepsuć Ci się może np.
    zerwać pasek rozrządu, pęknąć skrzynia biegów, zatrzeć się turbina, paść uszczelka pod głowicą, czujniki różne.

    i tak dalej.

    A zużywa się i trzeba wymieniać co jakiś okres: ( w każdym aucie:P)

    Zawieszenie, rolki w silniku, wydech, łożyska, opony , hamulce, sama karoseria poprzez korozje (każde auto rdzewieje tylko jedne troszkę później niż inne:P) i tak dalej.

    Ceny zawieszenia, pasków rozrządu, hamulcy i podobne sprawdzisz sobie na np.

    iparts.pl

    Co do kosztów robocizny to zależy od regionu, mechanika i w jakim aucie się robi.

    Wymiana rozrządu to około 250 zł robocizny.
    Filtry i olej to sobie sam chyba zmienisz.
    Wymiana tarcz klocków, też pewnie coś koło 200 zł wyjdzie.
    Wymiana zawieszenia też coś 300-400 zł zależy od auta i komplikacji zawieszenia.

    Od razu po zakupie sobie wymień rozrząd z pompą wody, oleje filtry. Bo jak to zaniedbasz i pasek rozrządu Ci strzeli to pewnie remont silnika. Nie wierz to co mówi handlarz w komisie że był zmieniany, bo tak naprawdę nikomu nie można ufać.
    IPman
    Początkujący
     
    Posty: 88
    Rejestracja: 08 Sty 2013, 22:07
    Auto: Maserati 3200GT
    Silnik: 3,2 368KM
    Paliwo: Inne

    Re: Skrajny wybór- golf IV, corolla e11 czy golf V tsi

    30 Maj 2013, 11:11

    Arranha napisał(a):Toyotę Corollę E11 g6 z tym Nissanem?


    Którą Corolle e11 3ZZ-FE (polift) czy 4A-FE (przedlift)?

    Ogólnie n15 w środku po 100tyś. km. jest odczuwalny jak corolla po 300tyś.km.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4596
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Skrajny wybór- golf IV, corolla e11 czy golf V tsi

    30 Maj 2013, 20:53

    corolla e11 g6 z 2000r zdaje się że polift- jesli chodzi tylko o ksztłat świateł. Nie wiem dokłądnie co się zmieniło jeszcze. Światełka nie są już te "owadzie" a zintegrowane w jeden reflektor.
    Arranha
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 29 Maj 2013, 10:34
    Auto: nie mam

    Re: Skrajny wybór- golf IV, corolla e11 czy golf V tsi

    30 Maj 2013, 23:17

    Arranha napisał(a):Światełka nie są już te "owadzie" a zintegrowane w jeden reflektor.


    Polift jest mocną nie wiadomą ze wzgledu na silnik a przed lift (okrągłe światła) jest nie zniszczalny, oszczędniejszy od poLif.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4596
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Skrajny wybór- golf IV, corolla e11 czy golf V tsi

    04 Cze 2013, 22:50

    a co powiecie o mini cooperze? słyszałam bardzo skrajne opinie...aczkolwiek jeździ się nim jak marzenie. Jak z awaryjnością? ktoś ma może doświadczenia?
    Arranha
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 29 Maj 2013, 10:34
    Auto: nie mam

    Re: Skrajny wybór- golf IV, corolla e11 czy golf V tsi

    12 Lip 2013, 15:22

    Zdecydowanie polecam Toyote Corolle E11.
    Sam posiadam taka (przed liftingowa) z silnikiem 4EFE. Jak kupisz zadbany egzemplarz to bedziesz jezdzil i jezdzil.
    Kupilem uzywana 8 letnia. Zmienilem rozrzad i dalej jezdze - juz przeszlo 8 lat :)
    Przy cos sie zepsulo, hm.......................................................hm...........................................co moglo sie popsuc ........................................hm............................................................................kurcze nic nie pamietam, aby sie zepsulo. OK mam.
    Zepsuly sie wycieraczki pewnego pieknego deszczowego dnia. Po prostu sie zacinaly, gdy byl wiekszy deszcz - czyli wiekszy poslizg chodzily bez zarzutu, gdy szybka bardziej sucha, to sie zatrzymywaly. Co sie okazalo po rozebraniu. Ze poprzedni wlasciciel uzywal tych wycieraczek do odszraniania szyby. Cale czpienie byly zjechane - brak zabkow. W normalny sposob eksploatujac te wycieraczki nie ma prawa, aby do czegos takiego doszlo.
    A i padl akumulator - ale nie byl oryginalny tylko CENTRA (gdzies po 3-4 latach mojego uzytkowania padl). Ale byl zle dobrany. Za duzy, wiec nigdy zapewne nie byl naladowany do konca. Kupilem oryginalnego Panasonica i trzyma jak ta lala.
    Inne rzeczy co robilem to typowo ekslopatacyjne.
    Plyty, klocki, tarcze, filtry. A przez instalacje gazowa (wiecej wytwarza pary) wczesniej musialem wymienic wydech - takie modele E11 do jest pory jezdza z fabrycznymi wydechami, ale juz jest ich coraz mniej. Kto podniesie reke do gory w ktorym aucie wytrzymal wydech z LPG 13lat :) Rodzice mieli fiata siene, po 1,5 roku wszystko trzeba bylo wymieniac ;)

    Auto nie do zajechania. Jezeli kupisz zadbany egzemplarz, to 10 lat spokojnie przejezdzisz. Jezeli kupisz zajechany egzemplarz, zrobisz w nim co potrzeba i przejezdzisz 20 lat.
    Pierwszy i ostatni raz zapewne spotkalem sie z tak trwalym autem. Nowe toyoty przy modelu E10 i E11 to szroty, choc w porownaniu z innymi nowymi autami rownie bezawaryjne, bo do starszych to nie maja co startowac.
    Toyota Corolla E10-E11 gora razem z Mercedesem "beczka".

    A przy zakupie jak ktos juz wspominal koniecznie zrob rozrzad, chyba ze sprzedawca udowodni, ze byl zmieniany. Latwo mozna zepsuc w ten sposob silniczek. Podobno jest bezkolizyjny, ale znajomemu niestety zrobil spustoszenie (no ale na pasku jak sie jezdzi 200tys. to ma prawo strzelic). Ja wymienilem po 160tys., a w ksiazce kaza przy 150tys.

    A i jeszcze jedno - lepiej bierz egzemplarz przed liftingowy czyli "okularnik". Raz ze wszystkie byly trzaskane w Japonii, a dwa technologia VVI (zmienne fazy roz.) byla wtedy raczkujaca i niestety te silniki braly sporo oleju.
    W moim 4EFE ni grama po takim przebiegu, a nastukane jest prawie pod 300tys. i to z LPG 200tys. LandiRenzo i Blosem.
    Mam jedynie pocenie sie silniczka z kazdej mozliwej dziureczki. Czekam, az padnie skrzynia i/lub sprzeglo, oraz czekam do wymiany rozrzadu i wtedy go uszczelnie bo tak to nie ma sensu, ale skubanstwo nie chce sie zepsuc, ;) I ostatnio spod dekli zaworow, cos zle uszczelnili po ostatniej robocie. W ogole mechanicy potrafia wiecej zepsuc jak naprawic, pourywane zaslepki, przytrzymywacze kabli. Dlatego jak sie nie psuje i nie kopci, czy nie ma innych objawow - to zdala od mechaniora, a dlugo pojezdzisz. A jezeli juz musisz to do dobrego medyka - nie oszczedzaj kasy, Corollka zrewanzuje sie bezawaryjna jazda.
    Niby to silniczek 1.3, ale nie jednego 1,6 czy 1,9TDI zawstydzilem zza zachodniej granicy.
    Zresztą w TopGear Corolka E10 1,6 startowala przeciwko Golfowi GTI, ktory przerypal i to calkiem sporo ;)

    Jak faktycznie kupisz corolke to wymien koniecznie olej jezeli autko bylo na Castrolu. Niestety ten olej robi nagary, chociaz moze juz przy takich rocznikach ryzykownie jest zmieniac na lepiej myjacy tj. Mobil. Jedyny blad jaki zrobilem to gdy mechanicy zalali mi olejem polsyntetycznym ze wzgledu na to, ze pod "gaz tak lepiej". Nic sie nie zrobilo z tego powodu, ale moze na syntetyku dalej bym jezdzil, a tak polsynetyk.

    Ogolnie goraco polecam autko, naprawde dopracowane. Bardzo oszczedne na gazie, a i bez gazu rowniez. Na instalacji LandiRenzo mialem na samym poczatku problemy - gasl (gazownik, cos poprawil i przez caly czas spokoj jedynie co to bylo troszke mulowate i draznilo mnie to). Poczytalem i zainwestowalem w BLOSa. Autko odzylo i na bezynie i na gazie reaguje natychmiast na gaz, nie strzela nie gasnie. Sa zdania mocno podzielone co do gazu. Oczywiscie, gaz uszkadza silnik, a tak naprawde moze nie sam gaz co wyzsza temperatura spalania, ale tak naprawde psuje auto kierowca. Gdy jezdzilem spokojnie nic sie nie robilo. Jednak raz pojechalem do Niemiec, gdzie prawie non stop mialem 140-170km/h i to wszystko na gazie. W efekcie podparly sie zawory no i trzeba bylo je regulowac i cos tam jeszcze zrobic. Stuknelo 600zl, na 8 lat pracy na gazie ;) Z oszczednosci benzyny moge teraz kupic sobie BMW 330d z 2009 w skorze lub 330i i zagazowac. Wiec jak ktos opowiada, ze GAZ jest BE to OK, ale wszystko zalezy gdzie i kto go zainstaluje, oraz jak pozniej uzywasz.
    Trzeba pamietac jedno, ze nie mozna za bardzo palowac takiego auta wlasnie z uwagi na temperatury. Jak przyspieszac to oczywiscie ostro itd., ale nie przez iles tam godzin prawie 4-5tys. obrotow ;) Mysle, ze i benzyna tez by odpuscila. W efekcie uszczuplilem troche portfel i teraz silniczek glosniej chodzi, ale dziala tak samo dobrze jak wczesniej. 4EFE mozesz jak najbardziej zagazowywac nawet najtansza instalacja bez komputera - ja oczywiscie taka mialem, ale BLOS daje duzo wiecej radosci z jazdy, zwlaszcza gdy autko ma tylko 86KM.
    zygert
    Nowicjusz
     
    Posty: 27
    Rejestracja: 12 Lip 2013, 14:37
    Auto: Toyota, Peugeot
    Paliwo: Benzyna + LPG

    Re: Skrajny wybór- golf IV, corolla e11 czy golf V tsi

    13 Lip 2013, 16:14

    Dzięki serdeczne! Bardzo fajnie posłuchać ludzi którzy naprawdę jeżdżą tymi samochodami a nie tzw ekspertów w temacie ;)
    Arranha
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 29 Maj 2013, 10:34
    Auto: nie mam
     
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Monster Truck Rock Star, 11
      Subaru Impreza STI