SAMOBLOKUJĄCY, MIĘDZYOSIOWY MECHANIZM RÓŻNICOWY

  • Skróty dotyczące różnych dziedzin motoryzacji
  • SAMOBLOKUJĄCY, MIĘDZYOSIOWY MECHANIZM RÓŻNICOWY

    Ocena: 0.0/5

    Sercem napędu quattro jest samoblokujący, międzyosiowy mechanizm różnicowy. To czysto mechaniczny układ, mający postać działającej bez jakichkolwiek opóźnień przekładni planetarnej. Wewnątrz koła pierścieniowego obraca się koło słoneczne. Między obydwoma kołami obracają się walcowe koła planetarne, połączone z rotującą obudową. Podczas normalnej jazdy, 60 procent momentu obrotowego kierowane jest na oś tylną za pośrednictwem koła pierścieniowego o większej średnicy i powiązanego z nim wałka zdawczego. Natomiast pozostałe 40 procent momentu dociera na oś przednią przez mniejsze koło słoneczne. Ten asymetryczny i dynamiczny rozkład momentu zapewnia sportową jazdę i podkreśla zalety napędu na tylną oś. Skośne zazębienia wytwarzają siły osiowe natychmiast wtedy, gdy moment obrotowy zostaje przeniesiony przez mechanizm różnicowy. Siły te oddziaływują na tarcze cierne wytwarzając moment blokujący, który z kolei kieruje moment obrotowy do kół z lepszą trakcją.

    W najnowszej wersji układu, międzyosiowy mechanizm różnicowy może skierować do 70 procent momentu na oś przednią i maksymalnie 85 procent na oś tylną. Wysokie wartości blokowania pozwalają na dokładnie zdefiniowany rozkład momentów i bardzo precyzyjną współpracę z systemami takimi jak elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC i selektywny rozkład napędu między kołami. W celu jeszcze zwiększenia dynamiki i bezpieczeństwa jazdy, w topowych modelach Audi budowanych na modularnej platformie podłogowej dla aut z silnikiem montowanym wzdłużnie, zamontować można opcjonalny, sportowy mechanizm różnicowy.

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Summer Cars Party 2012 / relacja Summer Cars Party 2012 / relacja
    Summer Cars Party 2012 już za nami SCP powstało dzięki zaangażowaniu śląskich (i nie tylko) klubów motoryzacyjnych i jest największym zlotem tego typu w Polsce. To jedna z nielicznych okazji, aby zobaczyć tysiące zmodyfikowanych ...
    Jak bezpiecznie pokonywać zakręty? Jak bezpiecznie pokonywać zakręty?
    Pokonywanie zakrętów nie jest takie łatwe, jakby mogło się wydawać. Redukcja prędkości i skręcenie kierownicy to nie jedyne zadania, jakie musi uwzględnić kierowca. Kluczowa jest płynność wykonania manewru, a do tego ...
  • Targi AutoSalon, bass i tuning
    Sobota w terenie, 47
    Aerografia na ciężarówce, Piraci z Karaibów
    5. generacja Mitsubishi L200, wnętrze

Komentarze do hasła

  • UWAGA: żeby dodać komentarz musisz być zalogowany na forum.

    W naszym słowniku jest możliwość dodania zdjęcia przy danym haśle. W związku z tym zwracamy się do was z prośbą o przesyłanie do nas zdjęć na adres info(at)forumsamochodowe.pl które obrazowo opisują dane hasło, a my postaramy się takie zdjęcia umieścić na stronach słownika. (Jedno zdjęcie do hasła, do przesyłanego zdjęcia prosimy dopisać hasło przy którym powinno się ono znaleźć).