AVS - AUDI VALVELIFT SYSTEM

  • Skróty dotyczące różnych dziedzin motoryzacji
  • AVS - AUDI VALVELIFT SYSTEM

    Ocena: 0.0/5

    Działający po stronie zaworów wydechowych system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift system (AVS), dwustopniowo, w zależności od stopnia obciążenia jednostki napędowej i od liczby obrotów, zmienia skok zaworów. W ten sposób można podnieść moment obrotowy przy pełnym obciążeniu silnika lub obniżyć zużycie paliwa przy obciążeniu częściowym.

    Audi valvelift system jest dostępny w dwóch wariantach: W połączeniu z turbodoładowanym silnikiem 3.0 TFSI V6 i z silnikiem 2.0 TFSI (140 kW), działa na zawory ssące i steruje ilością zasysanego powietrza. Przepustnica może pozostać szeroko otwarta także przy obciążeniu częściowym – w znacznym stopniu redukowane są wtedy straty wynikające z dławienia, czyli zmniejszenia stopnia sprawności podczas zasysania powietrza wskutek oporu zamkniętej przepustnicy. Przy większych obciążeniach, system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift system później zamyka zawory ssące, a tym samym zapewnia lepsze ich napełnienie. Silnik może wtedy swobodnie „oddychać”, osiąga większą moc i wyższy moment obrotowy. W przypadku czterocylindrowych silników benzynowych o mocy 150 kW (w zależności od modelu) i jednostki pięciocylindrowej 2.5 TFSI, AVS różnicuje skok zaworów wydechowych. Sprawia, że czas otwarcia zaworów jest zmienny, co zmniejsza straty zachodzące podczas wtrysku do komory spalania i zapewnia optymalny przepływ spalin do turbosprężarki, zwłaszcza przy niskich obrotach. Gazy wydechowe są wtedy w całości odprowadzane z cylindra i w ten sposób możliwe jest lepsze ich napełnienie świeżym powietrzem. W efekcie tego otrzymujemy wyższy moment obrotowy, bardziej dynamiczne reakcje po naciśnięciu pedału gazu oraz wyraźnie zwiększoną moc i elastyczność. Dodatkowo AVS pozwala na uzyskanie dłuższych przełożeń skrzyni biegów, co prowadzi do znacznej redukcji zużycia paliwa.

    Audi valvelift system wykorzystywany jest także do dezaktywacji cylindrów w turbodoładowanym silniku V8 i w jednostkach 1.4 TFSI. Tutaj, wskutek przełączania zaworów na połowie z wszystkich cylindrów uaktywniony zostaje tzw. „kontur skoku zerowego” krzywek na wałkach strony ssącej i wydechowej. Sprawia to, że aktywne cylindry przy większych obciążeniach pracują z wyższą wydajnością, a cylindry nieaktywne poruszają się bez strat, niczym gazowa sprężyna. Dzięki temu zabiegowi, znacznie usprawniono wydajność silnika jeśli chodzi o zużycie paliwa, zwłaszcza w dolnym zakresie obciążeń.

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Latający samochód elektryczny - czy to jest możliwe? Latający samochód elektryczny - czy to jest możliwe?
    Toyota opatentowała nowy projekt latającego samochodu-drona, którego koła mogą pełnić funkcję śmigieł. Pojazd ma mieć napęd elektryczny zasilany bateriami lub ogniwami paliwowymi. Projekt opracowała Toyota Engineering ...
    Europejscy kierowcy chcą nadal prowadzić swoje samochody Europejscy kierowcy chcą nadal prowadzić swoje samochody
    Jak wynika z przeprowadzonego ostatnio dużego badania opinii konsumenckiej, którego treść Mazda podała do wiadomości publicznej, dwóch na trzech europejskich kierowców chce zachować możliwość samodzielnego ...
  • Summer Cars Party 2010
    Mercedes Arocs, kabina
    ALT
    Dziewczyna i różowy Old Car

Komentarze do hasła

  • UWAGA: żeby dodać komentarz musisz być zalogowany na forum.

    W naszym słowniku jest możliwość dodania zdjęcia przy danym haśle. W związku z tym zwracamy się do was z prośbą o przesyłanie do nas zdjęć na adres info(at)forumsamochodowe.pl które obrazowo opisują dane hasło, a my postaramy się takie zdjęcia umieścić na stronach słownika. (Jedno zdjęcie do hasła, do przesyłanego zdjęcia prosimy dopisać hasło przy którym powinno się ono znaleźć).