AVS - Audi valvelift system

  • Skróty dotyczące różnych dziedzin motoryzacji
  • AVS - Audi valvelift system

    Ocena: 0.0/5

    Działający po stronie zaworów wydechowych system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift system (AVS), dwustopniowo, w zależności od stopnia obciążenia jednostki napędowej i od liczby obrotów, zmienia skok zaworów. W ten sposób można podnieść moment obrotowy przy pełnym obciążeniu silnika lub obniżyć zużycie paliwa przy obciążeniu częściowym.

    Audi valvelift system jest dostępny w dwóch wariantach: W połączeniu z turbodoładowanym silnikiem 3.0 TFSI V6 i z silnikiem 2.0 TFSI (140 kW), działa na zawory ssące i steruje ilością zasysanego powietrza. Przepustnica może pozostać szeroko otwarta także przy obciążeniu częściowym – w znacznym stopniu redukowane są wtedy straty wynikające z dławienia, czyli zmniejszenia stopnia sprawności podczas zasysania powietrza wskutek oporu zamkniętej przepustnicy. Przy większych obciążeniach, system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift system później zamyka zawory ssące, a tym samym zapewnia lepsze ich napełnienie. Silnik może wtedy swobodnie „oddychać”, osiąga większą moc i wyższy moment obrotowy. W przypadku czterocylindrowych silników benzynowych o mocy 150 kW (w zależności od modelu) i jednostki pięciocylindrowej 2.5 TFSI, AVS różnicuje skok zaworów wydechowych. Sprawia, że czas otwarcia zaworów jest zmienny, co zmniejsza straty zachodzące podczas wtrysku do komory spalania i zapewnia optymalny przepływ spalin do turbosprężarki, zwłaszcza przy niskich obrotach. Gazy wydechowe są wtedy w całości odprowadzane z cylindra i w ten sposób możliwe jest lepsze ich napełnienie świeżym powietrzem. W efekcie tego otrzymujemy wyższy moment obrotowy, bardziej dynamiczne reakcje po naciśnięciu pedału gazu oraz wyraźnie zwiększoną moc i elastyczność. Dodatkowo AVS pozwala na uzyskanie dłuższych przełożeń skrzyni biegów, co prowadzi do znacznej redukcji zużycia paliwa.

    Audi valvelift system wykorzystywany jest także do dezaktywacji cylindrów w turbodoładowanym silniku V8 i w jednostkach 1.4 TFSI. Tutaj, wskutek przełączania zaworów na połowie z wszystkich cylindrów uaktywniony zostaje tzw. „kontur skoku zerowego” krzywek na wałkach strony ssącej i wydechowej. Sprawia to, że aktywne cylindry przy większych obciążeniach pracują z wyższą wydajnością, a cylindry nieaktywne poruszają się bez strat, niczym gazowa sprężyna. Dzięki temu zabiegowi, znacznie usprawniono wydajność silnika jeśli chodzi o zużycie paliwa, zwłaszcza w dolnym zakresie obciążeń.

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Celica Supra Toyota Celica Supra
    Toyota Celica Supra została wyprodukowana w 1983 roku. Wielu uznaje, że jest to jeden z najlepszych modeli sportowego auta, który wyszedł spod szyldu Toyoty. Samochód ten zdobył wiele nagród i wyróżnień ...
    Renowacja, naprawa podsufitki w samochodzie - instrukcja Renowacja, naprawa podsufitki w samochodzie - instrukcja
    Naprawa podsufitki w samochodzie wymaga od nas trochę pracy i myślę że większość osób wiedząc jak to zrobić poradziła by sobie z takim problemem. Opiszę jak naprawić podsufitkę od której zaczyna odpadać materiał ...
  • Volkswagen Golf VII, przekrój nadwozia, wzmocnienia
    Skoda Citigo, przód
    Rage-Race Patrol 2008
    Silnik - Fiat Bravo

Komentarze do hasła

  • UWAGA: żeby dodać komentarz musisz być zalogowany na forum.

    W naszym słowniku jest możliwość dodania zdjęcia przy danym haśle. W związku z tym zwracamy się do was z prośbą o przesyłanie do nas zdjęć na adres info(at)forumsamochodowe.pl które obrazowo opisują dane hasło, a my postaramy się takie zdjęcia umieścić na stronach słownika. (Jedno zdjęcie do hasła, do przesyłanego zdjęcia prosimy dopisać hasło przy którym powinno się ono znaleźć).