AUDI VIRTUAL COCKPIT

  • Skróty dotyczące różnych dziedzin motoryzacji
  • AUDI VIRTUAL COCKPIT

    AUDI VIRTUAL COCKPIT

    Ocena: 5.0/5 (1 głos)

    Audi virtual cockpit, to w pełni cyfrowa tablica rozdzielcza z wyświetlaczem TFT o przekątnej 12,3 cala i o rozdzielczości 1440 x 540 pikseli. Na jego ekranie wyświetlają się bardzo szczegółowe i wyraźne grafiki. Działanie, funkcje i dokładność obrazu Audi virtual cockpit, opierają się na pracy wysokiej mocy procesora Tegra 30 produkowanego przez firmę NVIDIA, kooperanta Audi. 

    Cyfrowy wyświetlacz przejrzyście i bezpośrednio w zasięgu wzroku kierowcy wyświetla rozmaite informacje: zarówno tradycyjnie pokazane zegary wskazujące prędkość i liczbę obrotów silnika, jak i informacje pochodzące z nawigacji, komunikacji i z systemów rozrywki. Przy jego dolnej krawędzi wyświetlane są stale informacje o temperaturze otoczenia, godzinie i pokonanych kilometrach oraz symbole ostrzegawcze i informacyjne. By wskazówki prędkościomierza i obrotomierza poruszały się płynnie i precyzyjnie, ich obraz jest odświeżany 60 razy na sekundę. Przewijanie list bazuje na modelu fizykalnym, uwzględniającym takie czynniki jak bezwładność, elastyczność czy tłumienie.

    Audi virtual cockpit – podobnie jak wyświetlacz systemu informacji kierowcy w zestawie analogowym – obsługiwany jest za pomocą kierownicy wielofunkcyjnej. Przycisk „View“ wybiera jeden z dwóch widoków. W widoku „progresywnym” dominuje centralne okno. Widzimy w nim mapę nawigacji lub listy telefonu, radia i systemu audio. Prędkościomierz i obrotomierz mają tu postać małych okrągłych wskaźników umieszczonych po bokach ekranu. W widoku klasycznym, zegary mają wielkość zbliżoną do wielkości zegarów analogowych, a środkowe okno jest odpowiednio mniejsze. W modelach typu S, wywołać można jeszcze jeden tryb - „sportowy”, w którego centrum znajduje się duży obrotomierz. Tak samo jest w widoku RS, który montowany w modelach RS, jest trzecim obok progresywnego i klasycznego widokiem. W tym modelu, wokół dominującego obrotomierza można skonfigurować inne wskaźniki, np. momentu obrotowego, osiągów, ciśnienia powietrza w oponach i sił bezwładności. Zgodnie z logiką systemu MMI, w zależności od menu podstawowego, Audi virtual cockpit zmienia swą kolorystykę. W menu multimediów jest pomarańczowy, a w menu telefonu – zielony.

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak wyczyścić odbłyśniki i przednie lampy od środka? Jak wyczyścić odbłyśniki i przednie lampy od środka?
    Przygotowałem dla Was instrukcję według której można samemu wyczyścić przednie lampy i halogeny wewnątrz razem z odbłyśnikami. Nie jest to trudne zadanie trzeba jednak uważać żeby nie uszkodzić lampy podczas rozbierania, ...
    Kurs prawa jazdy – najpierw badanie, potem szkolenie Kurs prawa jazdy – najpierw badanie, potem szkolenie
    Zapisanie się na kurs prawa jazdy to pierwszy krok do wolności i niezależności, jaką dają własne cztery kółka. Zanim jednak przystąpimy do teoretycznej czy praktycznej nauki, musimy zdobyć zaświadczenie lekarskie o ...
  • Chicago Auto Show 2008
    XX Miedzynarodowy Zlot Fanow Volkswagena
    Fiat Seicento, skrzynia basowa
    Mitsubishi Evo, Rallycross

Komentarze do hasła

  • UWAGA: żeby dodać komentarz musisz być zalogowany na forum.

    W naszym słowniku jest możliwość dodania zdjęcia przy danym haśle. W związku z tym zwracamy się do was z prośbą o przesyłanie do nas zdjęć na adres info(at)forumsamochodowe.pl które obrazowo opisują dane hasło, a my postaramy się takie zdjęcia umieścić na stronach słownika. (Jedno zdjęcie do hasła, do przesyłanego zdjęcia prosimy dopisać hasło przy którym powinno się ono znaleźć).