MMI TOUCH RESPONSE

  • Skróty dotyczące różnych dziedzin motoryzacji
  • MMI TOUCH RESPONSE

    MMI TOUCH RESPONSE

    Ocena: 5.0/5 (1 głos)

    Dzięki systemowi MMI touch response, wiele funkcji obsługi pojazdu realizowanych jest bez regulatora obrotowo-przyciskowego i touchpada, których w nowej koncepcji obsługi po prostu nie ma. Konsola tunelu środkowego i panel obsługi są w ten sposób wolne od przycisków i przełączników. Sercem tej koncepcji obsługi jest ekran dotykowy o przekątnej 10,1 cala o idealnie czarnej powierzchni. Gdy ekran jest wyłączony, zlewa się w jedną całość z czarną, błyszczącą powierzchnią tablicy rozdzielczej. Po uruchomieniu systemu, na ekranie pojawia się interfejs użytkownika o bardzo zwięzłej, minimalistycznej grafice. Lekko zakrzywiony wyświetlacz TFT o rozdzielczości 1540 x 720 pikseli prezentuje obrazy o dużej ostrości i o wysokim kontraście, nawet gdy patrzy się na niego pod kątem. Z poziomu MMI touch response steruje się nawigacją, mediami i funkcjami pojazdu. Kierowca ma na nim możliwość klikania, przesuwania, powiększania oraz przewijania obrazów i list. Struktura menu jest intuicyjna i płaska, niczym struktura współczesnego smartfona. Menu posiada również funkcję wyszukiwania. Rozmieszczenie ikon w menu głównym i na pasku bezpośredniego dostępu może być konfigurowane indywidualnie.

    Tym, co decyduje o przewadze technicznej MMI touch response, jest funkcja haptycznej reakcji zwrotnej. Gdy palec dotyka ekranu wyświetlacza, nie oznacza to automatycznego uruchomienia wybranej funkcji. By to nastąpiło, kierowca musi funkcję przytrzymać, przyciskając ikonę na dłużej. Mechaniczny ruch, który poczuje wtedy pod palcem, a będący potwierdzeniem wyboru, powstaje na skutek działania impulsu elektromagnetycznego, który porusza montowany na sprężynie ekran. Delikatne przesunięcie ma rząd grubości ludzkiego włosa. Równocześnie przez mały głośnik słychać kliknięcie. Audi otworzyło w ten sposób nowy rozdział w zakresie doznań użytkownika.

    Drugi wyświetlacz, zamontowany na konsoli tunelu środkowego, służy do obsługi klimatyzacji i innych funkcji komfortowych. Kierowca może na nim ustalić i zachować preferowane ustawienia. Ekran ma przekątną 8,6 cala i rozdzielczość 1280 x 660 pikseli. Jego obsługa jest bardzo komfortowa, ponieważ w tym czasie nadgarstek kierowcy swobodnie spoczywa na dźwigni zmiany biegów skrzyni tiptronic. Można na nim również wprowadzać tekst. Następuje to albo za pośrednictwem klawiatury pojawiającej się na ekranie gdy samochód stoi lub za pomocą innowacyjnego systemu rozpoznawania pisma odręcznego, potrafiącego rozpoznać całe słowa wprowadzane w formie pisma odręcznego lub pojedynczych liter. Wprowadzeniu każdej rozpoznanej litery towarzyszy akustyczna reakcja zwrotna, dzięki której kierowca nie musi ciągle sprawdzać poprawności działania i może skupić wzrok na drodze. 

    Powierzchnie obu wyświetlaczy pokryte są powłoką zapobiegającą długotrwałemu pozostawianiu na nich odcisków palców. Odciski te można szybko i łatwo zmazać. Dodatkowo nałożono na nie powłokę antyodblaskową, załamującą padające tu promienie światła. Powłoka ta „rozmywa” padające światło, redukując jego interferencję. Zewnętrzna powierzchnia ekranów to szkło hartowane, takie samo jak szkło Gorilla montowane na wielu smartfonach. Jest ono bardzo wytrzymałe i odporne na zarysowania.

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zawsze zwalniaj przed skrzyżowaniem Zawsze zwalniaj przed skrzyżowaniem
    Skrzyżowania to jedne z najniebezpieczniejszych miejsc dla kierowców. Dochodzi na nich średnio rocznie do około 10 tysięcy wypadków, co stanowi ponad 30% wszystkich wypadków drogowych w Polsce(1). Wielu ...
    Trójkołowe pojazdy elektryczne Toyota "i-ROAD" Trójkołowe pojazdy elektryczne Toyota "i-ROAD"
    Wiele mówi się dziś o nowych koncepcjach organizacji transportu miejskiego, inteligentnych miastach, oraz innowacjach mających zrewolucjonizować komunikację w dużych aglomeracjach. Konkretne przykłady takich zmian ...
  • received 1406964606013984
    Toyota Yaris t-sport, 2003 rok
    Uaz Hulk
    Opel GTC Concept 2013 05

Komentarze do hasła

  • UWAGA: żeby dodać komentarz musisz być zalogowany na forum.

    W naszym słowniku jest możliwość dodania zdjęcia przy danym haśle. W związku z tym zwracamy się do was z prośbą o przesyłanie do nas zdjęć na adres info(at)forumsamochodowe.pl które obrazowo opisują dane hasło, a my postaramy się takie zdjęcia umieścić na stronach słownika. (Jedno zdjęcie do hasła, do przesyłanego zdjęcia prosimy dopisać hasło przy którym powinno się ono znaleźć).