GŁOWICA SILNIKA

  • Skróty dotyczące terminów motoryzacyjnych
  • GŁOWICA SILNIKA


    Górna część silnika zamykająca cylindry i tworząca wraz z denkiem tłoka komór f spalania. W nowoczesnych jednostkach (systemy OHC, DOHC) mieści się w niej co najmniej jeden watek rozrządu, a także zawory. Od bloku oddzielona jest uszczelką, ale stanowi wraz z nim całość (przepływ oleju i płynu chłodzącego). Obecnie głowice wytwarza się niemal wyłącznie ze stopów aluminium.

    Ocena: 0.0/5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Konserwacja podwozia przed zimą - na czym polega i jak ją wykonać?
    Dbając o swój samochód, najczęściej czyścimy jego karoserię i wnętrze, wymieniamy wycieraczki czy poszczególne części silnika. Zapominamy jednak o podwoziu, które w polskich warunkach klimatycznych, ...
    Silnik 1LR-GUE
    Silnik 1LR-GUE to prawdziwy klejnot w koronie Lexusa. Japońska marka stworzyła ten motor wyłącznie na potrzeby jednego modelu – supersamochodu LFA. W rezultacie wolnossąca jednostka trafiła pod maski zaledwie 500 samochodów. ...