NAPĘD HYDROKINETYCZNY

  • Skróty dotyczące różnych dziedzin motoryzacji
  • NAPĘD HYDROKINETYCZNY


    Pompa i turbina są usytuowane we wspólnej obudowie. Pompa napędzana silnikiem zasysa ciecz ze zbiornika i przetacza ją do dyfuzora, nadaje jej energie kinetyczną. W dyfuzorze pompy energia kinetyczna cieczy zostaje zamieniona na ciśnienie, po czym przepływa rura tłoczną do turbiny. W dyfuzorze turbiny energia ciśnienia cieczy zostaje ponownie zamieniona na energię kinetyczną zmuszając wirnik turbiny do obrotu. Ciecz traci energie, której kosztem wirnik wykonuje prace mechaniczną, napędzając za pomocą wału urządzenia robocze. Po opuszczeniu turbiny ciecz wraca do zbiornika rurą odpływową. Dobierając odpowiednie wymiary wirnika pompy i turbiny można uzyskać odpowiednie przełożenie momentu i prędkości obrotowej. Napęd hydrokinetyczny będzie wówczas pracował jako przekładnia hydrokinetyczna. Jeżeli wymiary obu wirników są takie same to układ pracuje jako sprzęgło hydrokinetyczne, nie zmieniając momentu obrotowego.

    Ocena: 2.3/5 (3 głosy)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo - Opel
    Ta nowoczesna czterocylindrowa jednostka benzynowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest produkowana w dwóch konfiguracjach. Wersja Eco Turbo o mocy 125 kW/170 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm została skonstruowana ...
    Honda NSX
    Pierwsza generacja Hondy NSX była autem niezwykłym. Przełomowe nadwozie wykonane w całości z lekkiego aluminium, silnik V6 znajdujący się za plecami kierowcy i niezwykłe właściwości jezdne wywoływały zachwyt. NSX powróciło ...