APS - ADAPTIVE PNEUMATIC SUSPENSION

  • Skróty dotyczące różnych dziedzin motoryzacji
  • APS - ADAPTIVE PNEUMATIC SUSPENSION

    Ocena: 0.0/5

    Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne; nazwa zawieszenia wykorzystującego kolumny resorujące-tłumiące zawierające miech powietrzny zintegrowany z amortyzatorem hydraulicznym o bezstopniowo regulowanym tłumieniu oraz elektroniczne sterowanie mikroprocesorowe, umożliwiające automatyczną regulację siły tłumienia poszczególnych amortyzatorów w celu uzyskania najlepszego chwilowego komfortu jazdy, polegającego na zmianie tłumienia zawieszenia, korygowaniu naturalnych wzdłużnych i poprzecznych przechyłów nadwozia (samopoziomowanie nadwozia) oraz dostosowywaniu sztywności pneumatycznych elementów sprężystych do obciążenia pojazdu w celu zachowania stałego prześwitu, a także automatycznej regulacji prześwitu w zależności od prędkości jazdy (automatyczny tryb działania wybrany przez kierowcę), możliwości zwiększenia sztywności i tłumienia w celu wykorzystania utwardzonej charakterystyki zawieszenia (dynamiczny tryb działania wybrany przez kierowcę), zmniejszenia sztywności i wykorzystania pełnego zakresu ugięcia zawieszenia (komfortowy tryb działania wybrany przez kierowcę) albo wykorzystywania maksymalnej wartości prześwitu przy neutralnej charakterystyce tłumienia podczas jazdy z prędkością ograniczoną do pewnej wartości progowej (podwyższony tryb działania wybrany przez kierowcę), po przekroczeniu której następuje samoczynne przejście do działania zawieszenia we wcześniej wybranym przez kierowcę trybie, zastosowane po raz pierwszy w samochodzie Audi A8; zawieszenie to może działać jeszcze w dwóch trybach specjalnych: trybie ciągnięcia przyczepy uaktywnianym automatycznie po podłączeniu przyczepy do samochodu oraz trybie podnośnikowym, stosowanym podczas wymiany koła. Na życzenie zawieszenie to może być fabrycznie skorygowane w celu poprawy właściwości jezdnych kosztem komfortu jazdy (zmiana „normalnego” prześwitu ze 120 mm do 100 mm dzięki zwiększeniu sztywności miechów pneumatycznych i tłumienia amortyzatorów).
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Latający samochód elektryczny - czy to jest możliwe? Latający samochód elektryczny - czy to jest możliwe?
    Toyota opatentowała nowy projekt latającego samochodu-drona, którego koła mogą pełnić funkcję śmigieł. Pojazd ma mieć napęd elektryczny zasilany bateriami lub ogniwami paliwowymi. Projekt opracowała Toyota Engineering ...
    Audi "królem wyścigów długodystansowych" Audi "królem wyścigów długodystansowych"
    Audi zorganizowało spotkanie pięciu zespołów mających na swoim koncie zwycięstwa w wyścigach na długich dystansach. Po raz pierwszy, podczas sesji fotograficznej spotkały się zespoły, które w sezonie 2012, od ...
  • Blade - pierwszy supersamochód z drukarki 3D, 2
    dodatkowe
    Lexus LS460, przód
    Fiat Bravo

Komentarze do hasła

  • UWAGA: żeby dodać komentarz musisz być zalogowany na forum.

    W naszym słowniku jest możliwość dodania zdjęcia przy danym haśle. W związku z tym zwracamy się do was z prośbą o przesyłanie do nas zdjęć na adres info(at)forumsamochodowe.pl które obrazowo opisują dane hasło, a my postaramy się takie zdjęcia umieścić na stronach słownika. (Jedno zdjęcie do hasła, do przesyłanego zdjęcia prosimy dopisać hasło przy którym powinno się ono znaleźć).