I-ELOOP

  • Skróty dotyczące różnych dziedzin motoryzacji
  • I-ELOOP

    I-ELOOP


    Opracowany przez Mazdę unikalny system odzyskiwania energii podczas hamowania, które rozpoczyna ładowanie kondensatora z chwilą, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu. Energia zmagazynowana w kondensatorze może być wykorzystana do zasilania urządzeń elektrycznych w samochodzie. Dzięki temu więcej energii z paliwa przeznaczane jest na zasilanie silnika, co przyczynia się do zmniejszenia spalania.

    Jest to nowy system odzyskiwania energii podczas hamowania, stworzony przez Mazdę, i-ELOOP (to skrót do "intelligent Energy Loop") to pierwszy na świecie system zastosowany w samochodzie osobowym, wykorzystujący kondensator do magazynowania energii odzyskanej w trakcie hamowania. Zgromadzona w nim energia służy do zasilania urządzeń elektrycznych. Wszystkie samochody napędzane silnikami serii SKYACTIV, począwszy od nowej Mazdy6, będą dostępne z i-ELOOP.

    Inżynierowie Mazdy ustalili, że typowa faza hamowania trwa tylko około 10 sekund. Efektywność systemów rekuperacji energii była ograniczona charakterystyką ładowania i składowania energii przez akumulator, dlatego zamiast tradycyjnego ogniwa kwasowo-ołowiowego zastosowano kondensator, który napełnia się w kilka sekund. Wydajny alternator o zmiennym napięciu wyjściowym (12V-25V) jest generatorem energii i ładuje kondensator, przetwornik napięcia obniża następnie napięcie do wartości odpowiedniej do napędzania układów samochodu, a nadwyżka kierowana jest do akumulatora.

    Pełne naładowanie kondensatora jest wystarczające do podtrzymania pracy wszystkich układów elektrycznych samochodu przez ponad minutę. Czyni to z i-ELOOP doskonałe uzupełnienie układu i-stop, gdyż nie trzeba korzystać z energii akumulatora, nawet gdy system wyłączył silnik samochodu. Podczas jazdy w mieście ładowanie często rozpoczyna się ponownie, zanim jeszcze kondensator się wyładuje. i-ELOOP zaspokaja większość, jeśli nie wszystkie, potrzeby energetyczne samochodu, podczas gdy zwykle część mocy silnika marnowana jest na napędzanie alternatora. Eliminując tę konieczność, i-ELOOP przyczynia się do zmniejszenia zapotrzebowania na paliwo w warunkach jazdy miejskiej.


    Ocena: 4.7/5 (3 głosy)
    Film(żeby obejrzeć dołączony film musisz być zalogowany na forum)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 2UR-FSE
    Kolejną 5-litrową V-ósemką, która otrzymała znaczek Lexusa jest motor o oznaczeniu 2UR-FSE. Ten niemal 400-konny silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa nigdy nie występował w pojedynkę. Lexus łączył go z dodatkowym ...
    Najlepszy Samochód Elektryczny w plebiscycie 2018 What Car?
    Nowy Nissan LEAF został nagrodzony tytułem "Najlepszy Samochód Elektryczny" w plebiscycie 2018 What Car? Awards. Przyznanie nagrody zbiegło się w czasie z europejską prezentacją nowej generacji najlepiej sprzedającego ...