I-ELOOP

  • Skróty dotyczące różnych dziedzin motoryzacji
  • I-ELOOP

    I-ELOOP

    Ocena: 5.0/5 (2 głosy)

    Opracowany przez Mazdę unikalny system odzyskiwania energii podczas hamowania, które rozpoczyna ładowanie kondensatora z chwilą, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu. Energia zmagazynowana w kondensatorze może być wykorzystana do zasilania urządzeń elektrycznych w samochodzie. Dzięki temu więcej energii z paliwa przeznaczane jest na zasilanie silnika, co przyczynia się do zmniejszenia spalania.

    Jest to nowy system odzyskiwania energii podczas hamowania, stworzony przez Mazdę, i-ELOOP (to skrót do "intelligent Energy Loop") to pierwszy na świecie system zastosowany w samochodzie osobowym, wykorzystujący kondensator do magazynowania energii odzyskanej w trakcie hamowania. Zgromadzona w nim energia służy do zasilania urządzeń elektrycznych. Wszystkie samochody napędzane silnikami serii SKYACTIV, począwszy od nowej Mazdy6, będą dostępne z i-ELOOP.

    Inżynierowie Mazdy ustalili, że typowa faza hamowania trwa tylko około 10 sekund. Efektywność systemów rekuperacji energii była ograniczona charakterystyką ładowania i składowania energii przez akumulator, dlatego zamiast tradycyjnego ogniwa kwasowo-ołowiowego zastosowano kondensator, który napełnia się w kilka sekund. Wydajny alternator o zmiennym napięciu wyjściowym (12V-25V) jest generatorem energii i ładuje kondensator, przetwornik napięcia obniża następnie napięcie do wartości odpowiedniej do napędzania układów samochodu, a nadwyżka kierowana jest do akumulatora.

    Pełne naładowanie kondensatora jest wystarczające do podtrzymania pracy wszystkich układów elektrycznych samochodu przez ponad minutę. Czyni to z i-ELOOP doskonałe uzupełnienie układu i-stop, gdyż nie trzeba korzystać z energii akumulatora, nawet gdy system wyłączył silnik samochodu. Podczas jazdy w mieście ładowanie często rozpoczyna się ponownie, zanim jeszcze kondensator się wyładuje. i-ELOOP zaspokaja większość, jeśli nie wszystkie, potrzeby energetyczne samochodu, podczas gdy zwykle część mocy silnika marnowana jest na napędzanie alternatora. Eliminując tę konieczność, i-ELOOP przyczynia się do zmniejszenia zapotrzebowania na paliwo w warunkach jazdy miejskiej.

    Film(żeby obejrzeć dołączony film musisz być zalogowany na forum)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda pod prąd! Jak reagować na takie zachowanie? Jazda pod prąd! Jak reagować na takie zachowanie?
    Choć jazda pod prąd nie należy do najczęstszych przyczyn wypadków, to jej skutki bywają bardzo poważne, ponieważ może ona prowadzić do zderzenia czołowego. Czasem jazda niezgodnie z kierunkiem ruchu bywa efektem nieuwagi, ...
    Skoda Fabia: komfort i ponadprzeciętna przestronność Skoda Fabia: komfort i ponadprzeciętna przestronność
    Nowa Skoda Fabia może pochwalić się ponadprzeciętną przestronnością. Kompaktowy, niespełna 4-metrowy samochód posiada miejsce dla pięciu pasażerów i wyposażony jest w jeden z największych bagażników w ...
  • Rage-Race 2010 - będzie szybciej, mocniej, więcej
    Mercedes SEC, 2
    Nissan e-NV200 - wnętrze, 2
    Master Truck

Komentarze do hasła

  • UWAGA: żeby dodać komentarz musisz być zalogowany na forum.

    W naszym słowniku jest możliwość dodania zdjęcia przy danym haśle. W związku z tym zwracamy się do was z prośbą o przesyłanie do nas zdjęć na adres info(at)forumsamochodowe.pl które obrazowo opisują dane hasło, a my postaramy się takie zdjęcia umieścić na stronach słownika. (Jedno zdjęcie do hasła, do przesyłanego zdjęcia prosimy dopisać hasło przy którym powinno się ono znaleźć).