I-ACTIVSENSE

  • Skróty dotyczące terminów motoryzacyjnych

  • I-ACTIVSENSE

    I-ACTIVSENSE - co to znaczy?


    "i-ACTIVSENSE" Mazdy to grupa zaawansowanych systemów, w których wykorzystano urządzenia wykrywające, takie jak radary mikrofalowe i kamery. Aktywne technologie wspierają kierowcę w rozpoznawaniu potencjalnych zagrożeń, a technologie ochrony przedzderzeniowej pomagają zapobiec kolizji lub co najmniej ograniczyć jej skutki.

    Ostatecznym celem programu Proaktywnego Bezpieczeństwa Mazdy jest całkowite wyeliminowanie kolizji. Aby go osiągnąć, Mazda będzie kontynuować prace badawczo-rozwojowe w tej dziedzinie, starając się zapewnić klientom zarówno przyjemność z jazdy, jak i znakomite parametry ekologiczne i bezpieczeństwa.

    Technologie i-ACTIVSENSE

    Pomoc w prowadzeniu pojazdu
    1. Aktywny tempomat Mazdy (MRCC)
    Ocenia prędkość względną i odległość do poprzedzającego samochodu oraz współpracuje z ogranicznikiem prędkości w celu utrzymania bezpiecznego dystansu, odciążając kierowcę w czasie jazdy autostradą.

    Rozpoznawanie zagrożenia
    1. Wykrywanie przeszkód przed pojazdem (FOW)
    Wykrywa obecność innych pojazdów z przodu i powiadamia kierowcę o ryzyku kolizji z odpowiednim wyprzedzeniem, aby umożliwić mu rozpoczęcie hamowania lub wyminięcie przeszkody.
    2. System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS)
    Rozpoznaje oznakowanie poziome na jezdni i ostrzega kierowcę w sytuacji grożącej niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu. Monitoring strefy za samochodem (RVM) Wykrywa samochody w tzw. martwym polu po obu stronach pojazdu lub pojazdy zbliżające się z tyłu i ostrzega kierowcę o zagrożeniu.
    3. System automatycznego przełączania świateł drogowych i świateł mijania (HBC)
    Wykrywa pojazdy nadjeżdżające z przeciwka i automatycznie przełącza światła drogowe na mijania i odwrotnie, przyczyniając się do poprawy widoczności i ograniczenia zagrożeń.
    4. Reflektory z adaptacyjnym doświetlaniem zakrętów (AFS)
    System podnosi bezpieczeństwo jazdy nocą, dostosowując kierunek wiązki świateł reflektorów do sposobu operowania kierownicą oraz prędkości pojazdu, w celu zapewnienia jak najlepszego oświetlenia i widoczności na łukach drogi i skrzyżowaniach.

    Unikanie / ograniczanie skutków kolizji
    1. Inteligentne wspomaganie hamowania (SBS)
    Pomaga ograniczyć skutki kolizji poprzez automatyczne uruchomienie hamulców w razie wykrycia zagrożenia kolizji czołowej przy prędkości 15 km/h lub wyższej.
    2. System automatycznego hamowania (SCBS)
    Automatycznie zatrzymuje samochód lub redukuje prędkość w razie zagrożenia kolizją z pojazdem poprzedzającym w czasie jazdy z prędkością od 4 do 30 km/h. System ten pomaga kierowcy uniknąć najechania na tył innego pojazdu lub ograniczyć skutki takiej kolizji.
    3. Analiza odległości do poprzedzającego pojazdu (DRSS)
    Mierzy dystans do poprzedzającego pojazdu i, analizując prędkość, wskazuje czas, w jakim samochód zrówna się z pojazdem z przodu.

    Ocena: 5.0/5 (6 głosów)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jakie silniki wybierają Europejczycy?
    Analitycy sygnalizują, że październik 2017 r. był momentem przełomowym pod względem wybieranego przez kierowców rodzaju paliwa. W ciągu tego miesiąca zarejestrowano ponad 619 tys. pojazdów z silnikami benzynowymi, ...
    Ośmiokołowiec, bo cztery koła to za mało!
    Czy to nie przesada? Aktualne samochody koncepcyjne zasilane energią elektryczną mają po cztery koła. Eliica bo tak nazywa się ten pojazd ośmiokołowy różni się od nich diametralnie – jest duża ma 5100 mm długości, ...